Sivu 26, 30:sta

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2017 7:18
Kirjoittanut Keuliijasutii
Mäkistation kirjoitti:Turhan kuuma tulppa ainakin on mitä vastaavuuskaaviosta katselin, NGK:n 6-7 lämpöarvoista tulppaa vastaa, DT:n vakio on 9. Tapahtuiko sulaminen tasakaasulla ajellessa?

Silloin kuin mäntä lopullisesti meni ajoin noin 3/4 kaasulla. Ja kyllä tasakaasulla ajoin sillon, annan kyllä välikaasua yleensä kun joutuu tasakaasulla ajamaan

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2017 19:38
Kirjoittanut Mäkistation
Oolrait. Kannattaa katsoa luistin neulan asentokin kaasarista. Aikanaan yhteen Detsiin laitettiin vissiin kolme mäntää ennenkuin pojat hoksasi että neulan sokka oli laitettu ylimpään loveen, meni 1/2-3/4 kaasulla pahasti laihalla. Vaihtoivat sitten sokan alimpaan loveen ja niin rupes männät kestämään sulamatta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.5.2017 13:19
Kirjoittanut Djäbs
Osaako joku sanoa minkä takia kone pyörii raskaammin kuin kiristää ensiörattaan mutterin. Mutterin prikka on oikeenlainen rattaat on oikeinpäin ja kiilat on akseleitten päissä. Konettä kyllä pystyy pyörittää, mutta menee huomattavammin raskaammaks ja ei liiku enää niin "smootisti" Sitten kuin mutteri löystää nii pyörii huomattavasti paremmin. Itsellä tuli mieleen, että se holkki painaa jotenki kampiakselin laakeria, mutta onko tua mahdollista?

E: vika löytyi, magneeton puolen kampiakseli laakeri ei ihan pohjassa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.5.2017 21:12
Kirjoittanut Mäkistation
Kannattaa napauttaa vielä vaikka räikän jatkovarrella ja vasaralla muutaman kerran mg-puolelle siihen stefan/runkolaakerin ympäristöön. Päästää jännitykset pois laakereilta jolloin koneen pitäisi pyöriä jo todella kevyesti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 4.5.2017 0:11
Kirjoittanut Djäbs
Selvä täytyy tehdä näin! Pitääkö näitä alakerran laakereit ja uutta kiertokankee ajaa jotenkin sisään? ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 4.5.2017 21:09
Kirjoittanut Mäkistation
Eipä niitä oikeastaan sen kummemmin tartte ajella sisään. Kunnolla vain öljyä kasauksen yhteydessä ja ennen testiajoja antaa koneen lämmetä hyvin, niinkuin yleensäkin ennen ajoa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 8.5.2017 21:48
Kirjoittanut Djäbs
Morjensta. Onkohan kytkinlevyt mennyt, jos kytkinluistaa ja kytkinpohjassa kone silti moottorijarruttaa? kytkinakselin sisällä on kuula ja painelevy on oikeassa asenossa ja kytkintapin nuoli osoittaa lohkossa olevaa merkintää? Voisiko olla jotain muuta enää mikä voisi tuan aiheuttaa? Voiko toi kytkinmyös aiheuttaa, että ei saa paikalteen käynnissä vapaalle. Jos ei oo käynnissä nii menee ongelmitta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 11.6.2017 14:13
Kirjoittanut Walttu
mikähän dtssä kun etu ja takavalojen poltimot palaa ku kierrokset nousee eli tulee valoille melkeempä 30v vaihtojännite. akulle ei nouse jännite vaikka kaasuttaa. vilkut ei myöskään säry. jännitteen säätimeltä mittasin niin mistään nastasa ei tule kaasuttaessa noita lukemia mitä valojen johtoihin tulee

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 20.6.2017 13:40
Kirjoittanut Ponkees
Mikäköhän on detsissä ku yhtäkkiä ajosta sammu kun ei antanut kaasua. Sai työntämällä vielä käyntiin, mutta sammui heti jos ei antanut kaasua. Nyt ei enään edes käynnisty, kipinää antaa ja bensaakin vaikuttaisi saavan. Tulpanreijästä bensan kaataminen ei vaikuta. :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 24.6.2017 23:03
Kirjoittanut Djäbs
Suosittelisin katsomaan pakoaukosta miltä mäntä vaikuttaa ja vaihtaa tulppa. Onko puristukset hävinnyt?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.6.2017 11:53
Kirjoittanut Keuliijasutii
Moro! Mikäköhän tiiviste tuolla motissa on vielä rikki kun jäähynesteet tulee painekorkista ulos? Tulee välillä paljon höyryä sekä välillä myös nestettä. Sylinterin alapään tiiviste ja kannentiiviste vaihettu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.6.2017 14:16
Kirjoittanut Ponkees
Djäbs kirjoitti:Suosittelisin katsomaan pakoaukosta miltä mäntä vaikuttaa ja vaihtaa tulppa. Onko puristukset hävinnyt?


Mäntä näytti hyvältä ja eritulpilla kokeiltu. Puristuksia ei oo hirveesti, mutta samanverran kuin ennenkin. Kuitenkin 170cc ja kädellä saa painettua kiksin alas vähän voimaa käyttämällä, eli ei siellä hirveästi varmaankaan puristuksia ole.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.6.2017 2:41
Kirjoittanut Djäbs
Keuliijasutii kirjoitti:Moro! Mikäköhän tiiviste tuolla motissa on vielä rikki kun jäähynesteet tulee painekorkista ulos? Tulee välillä paljon höyryä sekä välillä myös nestettä. Sylinterin alapään tiiviste ja kannentiiviste vaihettu.


Oikaisitko kannen uuden tiivisteen laitettua? Korkkikin voi olla myös "väljistynyt" joten päästää nesteet sieltä välistä pois?

Ponkeesille:
Kannattaa varmaanki aloittaa kaasarin putsauksella ja, jos sekään ei auta niin suosittelen avamaan sylinterin ja katsomaan vahinkojen varalta, ylimääräinen koneen pyörittäminen voi myös pahentaa asiaa jos siellä nyt jotain on käynyt.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.6.2017 16:19
Kirjoittanut Ponkees
Juu oon kyllä kaasarit läpät sunmuut tsekannu, ilman tuloksia. Pitää varmaa mottia alkaa laittaa lihoiksi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.6.2017 23:56
Kirjoittanut Keuliijasutii
Joo kannen suoristin. Tuon korkin vois kyllä vaihtaa kun voi kerta olla väljistynyt. Tosin, siinä korkissa on se "kumiläppä" joka tiivistää syylärin niin siitä on kyllä palanen lähtenyt irti :/ voiskai sitä kattoa seuraavaks