Yamaha DT viritys/tekniikka

Pyörä:
Yamaha DT 125R -03 & Kawasaki KX 250 2t -02
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
3.10.2016 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mrknn1 » 28.3.2017 20:45

Onkos kuinka moni V-forceja detsiin modannut? Kuinka vaikiaa on modata?
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 12.4.2017 22:15

Morjens. Mistä sais halvimalla alakertaan laakerit, stefat ja kiertokangen 06 Detsiin?

E: Nyt on osat tilattu. Pitääkö lohkojen välii laittaa jotain tiivistemassaa vai voiko olla vaan laitamatta? Ainakaan itellä ei ollu mitään tiivistettä ym kuin avasin lohkot.
Liittynyt:
19.4.2017 17:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Walttu » 19.4.2017 18:15

Moro! Olen laittamassa vm 2001 yamaha dt:tä vakio kuosiin. Minkä näkönen on ilmanputsarissa oleva kuristus kun en löydä kuvaa mistään? ja minkä kokoiset on suuttimet vakiona? Kaasari on litteäluistinen mikuni eli ilmeisesti 28tm Sitten jos jotakuta kiinnostaa viritys osat ja haluaa vaihtaa vakio osiin niin löytys ainakin timeless fat bar ja riserit sille. Athena tehoputkea ja katteita. Itsellä siis vakio osille kuten siniselle maskille ja umpiolle ja vakio ohjaustangolle ja kiinnitys paloille ainakin tarvis. Ylivieskasta löytys
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 19.4.2017 22:51

Penkin alla sellainen "torvi" muita kuristuksia ei minun mielestä ilmanputsarissa ole.
Pääsutin on kokoa 210 vakiona ja tyhjäkäynti suutin 17.5
Liittynyt:
19.4.2017 17:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Walttu » 20.4.2017 13:21

Selvä homma kiitokset! Jossain oli juttua että siellä olisi jokin metallilevy välissä. Mites kuuluuko vakio putkessa olla joku tiiviste putken ja änkän välissä? About 3mm löysää eli eivät passaa oikeen
Liittynyt:
22.4.2017 17:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JirppaZ » 22.4.2017 17:23

Kuinkas tietääkö kukaan et meneekö vm 2009 Ktm Sx 85 kone suoraan vm 2009 olevan Yamaha DT 50 runkoon? Jossei mene nii mitä pitäs tehrä et sais menee ku semmonen hökötys olis tos tarkotus rakentaa ku vaan saa aikaa ja rahaa. :D
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 22.4.2017 18:49

Kannattaa varmaa sieltä mopopuolelta mennä kyselee :D . Kuuluuko RE Detsin kampiakselii tulla kiila kytkinpuolella vähän samantapainen kuin magneeton puolella,mutta isompi?
Liittynyt:
16.10.2016 16:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 24.4.2017 11:30

Mitkäköhän smotovanteet menis suoraan 06 dt re? Meneekö x mallin smotot ilman modausta?
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 24.4.2017 13:46

Taakse menee ihan suoraan, mutta eteen joutuu vissiinki vähän modaa, koska isompi levy ja eri keula.
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06, Aprilia mx 125 07
Liittynyt:
31.10.2016 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 24.4.2017 23:12

Nyt teki taas saman homman detsi että staattori kilahti. :D :(
Voisko joku laittaa noi staattorin arvot tähän?
Mietin että vois yrittää ite käämiä ton kasaan, mutta en taho saada tota staattorin lakka pintaa millään pois, koska siinä yhessä käämissä (oisko ollu source coil?) on muoviset reunat niin ei hirveesti pysty lämittääkkään sitä. Asetoonilla koitettu jo. oisko jollain mitää vinkkei tohon hommaa?
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.4.2017 23:48

viewtopic.php?f=100&t=87254&start=60#p4334148

Sieltä mittausarvot. Yhden staattorin tiedän käyneen ihan sellasessa yrityksessä joka käämii staattoreita ja puolia. Olivat nostaneet sieläkin kädet pystyyn.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 29.4.2017 19:26

Morjes kaivattais taas tosiaan neuvoa. Vaihdoin tossa koneen laakerit jne. Kasatessa huomasin, että kampiakseli ja tasapaino akselin päihin ei oo noita "kiiloja" vai jotain lukitus juttuja? Niin onko pakolliset olla siellä akseleitte päissä vai voiko kasaa ilman?

Tässä vielä linkki räjäytys kuvaan. Osa nro. 18 ja 23
https://www.motorcyclespareparts.eu/yam ... 53873.aspx
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 29.4.2017 21:14

Kyllä ne kiilat pitää sielä olla, varsinki tuo kampuran päässä oleva, se nimittäin pitää ensiovetorattaankin paikallaan. Suuresti ihmettelen minne ne on voinut sieltä koneesta unohtua.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
16.10.2016 16:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 29.4.2017 23:31

Nyt kävi niin että detsin mäntä meni pikkuse rikki... Tosiaa just olin ajamassa ja aattelin että nyt toimii kyllä hyvin detsi ja siinä normaalisti ajelin ja yhtäkkiä tehot hävis ja puristukset lähti.. mäntään oliki sitte tullu reikä ja tulppa rikki. Eikös tuo ole sillon käynyt laihalla kun reiän oli kerta mäntään saanu? Oisko imuvuoto mahollinen kun talvella olin koneen purkanu ja mäntä oli ku uus? Pitäs saaha selville syy toho ettei sitte uus mäntä mene heti rikki.

Edit: ja tulppahan on champion rn4c edellisen omistajan toimesta eli onko ihan vääränlainen?
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 1.5.2017 21:51

Turhan kuuma tulppa ainakin on mitä vastaavuuskaaviosta katselin, NGK:n 6-7 lämpöarvoista tulppaa vastaa, DT:n vakio on 9. Tapahtuiko sulaminen tasakaasulla ajellessa?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...