Sivu 1, 30:sta

Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 25.4.2015 19:07
Kirjoittanut Ghostly.K
Uusitaanpas näitä, edelliset viestit löytyy Täältä

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.4.2015 20:02
Kirjoittanut .miGGis
Minkä takia Detsi röoöttää kun yrittää piikille? Yläkierroksilla kaasua vääntäessä ei ongelmaa, mutta tasakaasulla alkaa röpöttää taas. :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.4.2015 20:47
Kirjoittanut ma$$i
Neula liian rikkaalla? Laskeppa neulaa, eli nosta sokkaa ja kokeile parantuko

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.4.2015 11:04
Kirjoittanut _hanski_
Onko porukalla miten pysyny lämmöt kurissa 170cc pytyn kanssa? Nyt jo kun on vasta 15 lämmintä niin tuntuu ottavan lämpöjä aika vauhilla.
Onko joku viritelly toista syyläriä kiinni tms?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.4.2015 12:14
Kirjoittanut ttonii
Toinen syyläri vaan kaveriks nii alkaa lämmöt pysymään kurissa. itseltäni sattuu löytymään jos tarvetta :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.4.2015 12:27
Kirjoittanut _hanski_
Meneekö helposti kiinni jos vaan siirtää sähköt pois siitä kiinnikkeen takaa? Letkuthan nyt on helppo tehä sekä kiinnitys, lähinnä tila mietityttää

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.4.2015 22:49
Kirjoittanut Mäkistation
WR ja DT200R malleissa on tuplasyylärit vakiona, niitä sillointällöin näkyy maailmalla myynnissä. Ainakin DT200:n syylärit sopivat suoraan piikkiseenkin.

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-DT200WR- ... 20&vxp=mtr
Siinä olisi Kreikassa WR:n jäähdyttimet kaupan ihan kohtalaiseen hintaan.

Yksi vaihtoehto on tietysti soveltaa vaikkapa YZ:n syylärit, niiden asennus tosin taitaa vaatia jonkinverran kiinnikkeiden muokkausta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.4.2015 22:59
Kirjoittanut .Juho
Mittaa jäähdytysnesteen lämpötila ajon jälkeen.

Välttämättä ei tarvitse toista syyläriä.. lämmöt voi saada kuriin jo pelkästään vaihtamalla esim. Maxima Coolaide RTR jäähdytysnesteet jäähdytysjärjestelmään (maksaa n. 10€ / 1.9L).

Omien kokemuksien perusteella voin vain kehua ko. ainetta.
Alentaa lämpöjä keskimääräisesti n. 8-10C (omissa 2-pyöräsissä, joissa jäähdytysongelmia).
Alle 0C lämpötiloilla ei saa käyttää (jäätyy).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2015 18:13
Kirjoittanut -rame-
Tekeekö tällä 170 athenalla enää mitään? Naarmut tuntuu kynnellä.
Kuva

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2015 22:36
Kirjoittanut Mäkistation
Pitäisikö jonkun kuvankin näkyä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2015 23:08
Kirjoittanut .Juho
Pinnoite kadonnut tuon pakoaukon ympäriltä.

Uudelleen pinnoitus maksaa tuon kokoiselle pytylle 185,13€ sisältäen verot (21%).
Siihen sitten vielä päälle postikulut (n. 35€ antoivat arvioksi), uusi sylinterin tiivistesarja ja mäntäsarja.

Edit. Korjaan sen verran, että Airsalin tehtaalla siis tuon hintainen se uud.pinnoitus.
Hinta-laatusuhde kohdillaan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2015 23:24
Kirjoittanut Mäkistation
AdBlock näköjään piilotti kuvan.

Olen J11:n kanssa samaa mieltä, pinnoite kadonnut melko tehokkaasti pakoaukon ympäriltä. Uudelleenpinnoitus tai uutta pyttyä.

Mulle muuten saa tarjota leikannutta 170cc pyttyä helyineen. Ajatus olisi kokeilla moinen putkittaa DT200 männälle. Jonkinlaista mörkömoottoria olen paperille hahmotellut.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.5.2015 16:05
Kirjoittanut .Juho
Eikös tuo Athena 170cc pytty ole käytännössä isommaksi porattu DT125RE/X sylinteri? Toki erona se, että on alumiinia.

Wössnerillä näyttäis olevan tarjolla Yamaha DT200R mäntiä 65.5-74mm kokoisina.

Mikä kampura tulee sen pytyn kaveriks?
DT125:sen kampuran iskunpituus on vähän turhan lyhkänen yli 170cc moottorille.
DT200:sen kampuralla ja 74mm männällä kuutioita löytyis 245,1. :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.5.2015 20:20
Kirjoittanut Mäkistation
Yamaha YFS200 Blaster mönkijän kampuran pitäisi ainakin teoriassa sopia paikalleen pienellä kampikammion avarruksella. Blasterin konehan on aika pitkälle sama kuin DT200LC:ssä, Blaster vain on ilmajäähy ja siellä ei ole tärinäntappoakselia. 70mm porausta olen kaavaillut, silläkin päästään jo sinne +200cc puolelle.

Athena on oikeastaan lähempänä juuri DT200R sylinteriä yksiosaisen YPVS akselin ansiosta.

On tuossa muutamia muitakin jänniä juttuja mielessä, jätän ne vielä salaisuudeksi. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2015 16:25
Kirjoittanut Moimitenmenee
Onko muuten uudessa ja vanhassa detsissä tehoilla/huipuilla eroja?