Yamaha DT viritys/tekniikka

juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 28.9.2016 18:12

Olis tarkotus tehdä 2mm sylinteri koropala alumiinilevystä, niin kuinka paljon kannesta uskaltaa ottaa pois? Voiko ottaa vaan 2mm vai alkaakos syömään hirveesti kannentiivisteitä?
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K_mrY » 28.9.2016 22:03

Minkä takia korotat sylinteriä? Jos kummiski korotat niin materiaalia kannattaa ottaa ennemmin sylinterin päältä pois kuin kannesta, sillä kannen pultit ei ole ympyrän muodossa jolloin kansi vääntyy helposti ja ohuemmalla kannella vielä helpommin ja jos metalli sorvia ei löydy niin on sylinteristä helpompi ottaa myöskin se 2mm pois.

Lähetetty minun LG-H525n laitteesta Tapatalkilla
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.9.2016 10:55

Joskus yhdelle hussepojalle tää asia piti ihan rautalangasta vääntää. Jos nostat sylinteriä alapäästä niin silloin laskettava sylinterin yläpäästä. Se kannen laskeminen ei auta yhtään mitään siinä kohtaa, vaikka tulppaa myöden laskisit kantta niin silti sielä on se 2mm gappi männänlaen ja YTP:n välissä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K_mrY » 30.9.2016 12:45

Juurikin näin ja detsissä kun ei ole hussen pytty niin turha sitä on ruveta korotteleen.

Lähetetty minun LG-H525n laitteesta Tapatalkilla
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.9.2016 20:42

Kyllä DT:n pytyllekin ihan hyvää korotus/madallus operaatio tekee, siinäkin kun jää aukot AKK:ssa osittain kiinni. Saa kummasti lisää huipputehoa. Oon yhden tehnyt ja toimii.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K_mrY » 30.9.2016 20:59

Empä tuollaista hoksannut silloin kun tämmöne kone oli. Mutta jos mahdollisuus tuohon on niin tottakai se kannattaa tehdä.

Yllättävän vähän puhutaan detsin pytyn korottamisesta verrattuna hussen pytyn korottamiseen.

Lähetetty minun LG-H525n laitteesta Tapatalkilla
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 11.10.2016 21:40

Huomenta taas. Kaverin detsissä alkoi yhtäkkiä kuulua hirvee ääni pytystä, no hinattiin meille ja otettii sylinteri irti ja mäntä oli ilmeisesti hakannut kanteen. Siinä kuin otettii sylkkää irti niin sen mutterit oli todella löysällä, voisiko johtua siitä? Ei ollu yhtään pystyklappia kiertokangessa.
E: Vika löyty, tulpan kärki oli hajonnut. Osaako kukaan sanoa minkä takia se voi hajota? Liian kova puristussuhde?
Kuva
Keuliijasutii
Liittynyt:
16.10.2016 16:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 16.10.2016 16:23

Moro! Ostin juuri Yamaha dt 125 re:n niin kannattaako laittaa mieluummin tehoputki vai 32mm kaasari kun vain toisen noista ajattelin laittaa?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 16.10.2016 17:06

Putki ehdottomasti. Kaasuttimesta itsessään ei ole mitään hyötyä ellei tee rajuja muutoksia sylinteriin.
Keuliijasutii
Liittynyt:
16.10.2016 16:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 18.10.2016 20:38

Kertokaahan että miten tuo ypvs käytännössä lukitaan ylös? Ja miten sen saa käyttöön takaisin normaaliksi?
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K_mrY » 18.10.2016 20:41

Liittimet servosta irti ja muovilaippa patentoimalla jumiin.
Takaisin käyttöön toimenpiteet päinvastaisessa järjestyksessä.
Djäbs
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 23.10.2016 3:05

Onko mahdollista, että ypvs akseli osuu mäntää, jos pytty on 1mm ylikoossa?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.10.2016 21:55

Ei pitäisi olla ongelmaa jos poraus on 57mm tienoilla. Taisi olla että 57.50 koossa piti jo hieman sipaista akselista tavaraa pois. itse olen tarkastanut välyksen esim. laittamalla viivoittimen sylinteriin pystyyn pakopuolelle ja taskulampulla valottanut sen takaa, jos valoa näkyy akselin ja viivoittimen välistä kun YPVS on kiinni-asennossa niin ei muuta kuin kasaan ja rock rock!
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Djäbs
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 25.10.2016 22:39

Nyt en pysty tehä tuota viivotintestiä kuin ei ole viivotinta :lol: ja en pääse hetkeen pyörän luokse. Kovasti olen ettinyt syytä kiinnileikkaamiselle (1tkm ajettu proxi männänrenkaat päätti hajota). Osaatteko kuvan perusteella sanoo onko mäntä ottanut kiinni ypvs akselii kuin ainakin jälkiä siinä oli.


Kuva
Muikhu
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 9:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Muikhu » 2.11.2016 13:11

Kyllä vahvasti näyttää että on ottannu kiinni
~Ei sillä väliä millä vaan miten~