Sivu 61, 101:sta

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.11.2013 21:31
Kirjoittanut Suomenpaskin
Saattaa olla rikkaalla.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.11.2013 22:33
Kirjoittanut ville69
Mihinkä suuntaan on kierteet tasapainoakselin päässä olevassa mutterissa?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.11.2013 23:08
Kirjoittanut -villee-
Normaalit kierteet :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.11.2013 23:21
Kirjoittanut noshitman1
Miiksuu kirjoitti:Mitenköhän näitä kaasarin säätöjä pitäis nyt muuttaa?

Kun kaasun kääntää paikoillaan nopeesti pohjaan, niin booaa. Sitten kans kun paikoillaan pitää ihan pintakaasulla, niin kuulostaa siltä ku bensa olis loppumassa. Noi ilmenee sillon kun olen jonkun verran jo ajanut, mutta ei kylmänä. 1- ja 2-vaihteilla ei myöskään kierrä kunnolla.

Kyseessä on 03-husse, eli kaasari on phbh 28. PS on 138, neulan sokka alimmassa lovessa. TK-suutinta en muista varmasti, mutta saatto olla 60. Seosruuvin pyörittely ei tunnu auttavan.

Siis kun painat vähän kaasua nii kierrokset leijuu vai?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.11.2013 9:59
Kirjoittanut Miiksuu
Ei, vaan kierrokset laskee pikkuhiljaa ja kuulostaa siltä kun kävis laihalla tai bensa olis loppumassa. Esim. liikennevaloissa jos ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, niin pidän kaasua ihan pikkusen auki. Ja sen jälkeen jos kaasuttelee, niin booailee ja kuulostaa ihan selkeesti siltä, että kävis laihalla ja kierrokset laskee vähän hitaammin. Aina ei kyllä tee tota.

Mutta sitten kun lähen ajamaan, niin ei tee noin enää, ja pintakaasulla röpöttää silleen hussemaisesti. Jos laitan alhasilta kierroksilta kaasun pohjaan, niin ei booaa, röpötä tai mitään, vaan lähtee kiihtymään ihan mukisematta. Keskikaasulla on alakiekoilla kohta, jossa röpöttää, ja kun laittaa kaasun pohjaan, niin menee sen kohan ohi, eli neula vissiin vähän rikkaalla? Tulppa on maitokahvin värinen.

Voisin vklp kyllä purkaa kaasarin ja vähän tutkiskella.

Pitäisköhän muuten noita syyläreitä alkaa peittelemään?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.11.2013 10:45
Kirjoittanut Juuuso22
Käykö 03 cr pytty 09sm. Onkos wr ja cr pytyllä minkälaisia eroja? Minkä vuosimallin wr ja cr pytyt käy tohon ja tarviiko muuta ostaa ku pytty ja pakoaukonsäätimen osia?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.11.2013 17:58
Kirjoittanut Percell
Miiksuu kirjoitti:Ei, vaan kierrokset laskee pikkuhiljaa ja kuulostaa siltä kun kävis laihalla tai bensa olis loppumassa. Esim. liikennevaloissa jos ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, niin pidän kaasua ihan pikkusen auki. Ja sen jälkeen jos kaasuttelee, niin booailee ja kuulostaa ihan selkeesti siltä, että kävis laihalla ja kierrokset laskee vähän hitaammin. Aina ei kyllä tee tota.

Mutta sitten kun lähen ajamaan, niin ei tee noin enää, ja pintakaasulla röpöttää silleen hussemaisesti. Jos laitan alhasilta kierroksilta kaasun pohjaan, niin ei booaa, röpötä tai mitään, vaan lähtee kiihtymään ihan mukisematta. Keskikaasulla on alakiekoilla kohta, jossa röpöttää, ja kun laittaa kaasun pohjaan, niin menee sen kohan ohi, eli neula vissiin vähän rikkaalla? Tulppa on maitokahvin värinen.

Voisin vklp kyllä purkaa kaasarin ja vähän tutkiskella.

Pitäisköhän muuten noita syyläreitä alkaa peittelemään?



- Sillee vaikuttaa vähä et kävis ehkä, mahdollisesti rikkaalla. Itsellänikin jos vähän aikaa käy tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen kun antaa kaasua niin booailee. Sammuu jopa jos liikaa kaasua antaa. Muutaman kaasutuksen jälkeen kanavat aukeaa normaalisti. Itselläni käy siis pyörä helvetin rikkaalla.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.12.2013 11:30
Kirjoittanut xS4vo
Tarkotus ois vakiokantta madaltaa, niin eihän sen kanssa tarvitse pyttykoroa?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.12.2013 23:16
Kirjoittanut ^JJM^
^No sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon madallat, mutta kannattaa jättää ne kannenlasku+pyttykoro viritelmät suosiolla pois.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.12.2013 14:19
Kirjoittanut renze
Juuuso22 kirjoitti:Käykö 03 cr pytty 09sm. Onkos wr ja cr pytyllä minkälaisia eroja? Minkä vuosimallin wr ja cr pytyt käy tohon ja tarviiko muuta ostaa ku pytty ja pakoaukonsäätimen osia?

Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.12.2013 15:24
Kirjoittanut Juuuso22
renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.

Kiitti! Tästä selvis melkeimpä kaikki mitä hain. Unohin kokonaan varaosanumerot käyä läpi. Niistä taitaapi selvitä loputkin tiedoista :)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.12.2013 18:43
Kirjoittanut renze
Juuuso22 kirjoitti:
renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.

Kiitti! Tästä selvis melkeimpä kaikki mitä hain. Unohin kokonaan varaosanumerot käyä läpi. Niistä taitaapi selvitä loputkin tiedoista :)

Vielä jatkaakseni. Iskun pituus on sama kaikissa. Muistaakseni WRE/SMS:ssä on eri neulalaakeri kuin WR/CR. Koossa ihan pieni ero. Kestävyydestä en tiedä.
Jos WR sylinteri istuu suoraan SMS koneeseen niin itseäkin kiinnostais varma tieto.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.12.2013 20:35
Kirjoittanut ville69
Käsittääkseni -99 eteenpäin wr'n (ja cr'n koska samat) sylinterit menee suoraan ässämmään. Sitten eriasia miten sen sähkösen pa säätimen saa pelaamaan, mutta saa senkin jotenkin.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.12.2013 21:24
Kirjoittanut MOOOOPO
Mitenköhän on että käviskö toho wre hussee aprilian dellorto whsb 34mm kaasari ja tarviiko vaihtaa imukaulaa tai jotain? Imukaulan kiinitys 8mm isompi ja ilmanputsarin 4mm ja on 6mm lyhyempi kun tuo vakio lortto :s

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 4.12.2013 2:15
Kirjoittanut Juuuso22
ville69 kirjoitti:Käsittääkseni -99 eteenpäin wr'n (ja cr'n koska samat) sylinterit menee suoraan ässämmään. Sitten eriasia miten sen sähkösen pa säätimen saa pelaamaan, mutta saa senkin jotenkin.

Toi sähkönen säädin on vissii just yks ongelma, mutta eil mulle koska 09 ja mekaaninen säädin ;)