Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Husqvarna Wre ja Yamaha Yz 250
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
1.12.2010 19:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rtuomas » 13.3.2013 22:52

Aattelin että vaihtaisin hussen uudenmallin kaasarin vanhanmalliseen niin olisiko siitä hyötyö vaiko haittaa? Ei meinaa saada tota uudempaa kaasaria millään kunnon säätöihin ja kaverilla tuntuu keuliessa vanha kaasari toimivan paremmin kuin uusi.
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 14.3.2013 15:45




Oon tätä aikasemminki kyselly, mutta Mistäs helkatista vois tää tämmönen pätkiminen johtua ? Tapahtuu myös ajaessa ja on tosi häiritsevää.. :s
Liittynyt:
2.9.2012 11:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 14.3.2013 20:21

Miten tiukalle nuo kytkin jousten pultit vedetään? pohjaan asti? :)
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 15.3.2013 19:20

:lol: :lol: :roll: :eek: Pohjaan asti. ja pikkuräikällä silleen näpäkästi niin on sopiva kireys. Eivät voi käytännössä löystyä itsestään kun jousi toimii tietynlaisena lukitteena vähänku jousiprikka
Liittynyt:
24.1.2010 14:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tu_pi » 18.3.2013 11:17

Kertokaahan mistä tuo husse nyt voipi vetää ilmaa kun nostaa kierrokset heti tappiin? En oo mistään löytäny mitään mistä se vois vetää sitä ilmaa! Vai voiko sitten olla jokin muu vikana kun nostaa noita kierroksia?
Liittynyt:
31.8.2011 13:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 18.3.2013 13:22

Mixutti kirjoitti:


Oon tätä aikasemminki kyselly, mutta Mistäs helkatista vois tää tämmönen pätkiminen johtua ? Tapahtuu myös ajaessa ja on tosi häiritsevää.. :s


Mahtaiskohan käydä rikkaalla?

alluxx kirjoitti:varmaankin, mistäs noi sun katteet on ostettu? :O


Juu motohämeestä on tilattu

tu_pi kirjoitti:Kertokaahan mistä tuo husse nyt voipi vetää ilmaa kun nostaa kierrokset heti tappiin? En oo mistään löytäny mitään mistä se vois vetää sitä ilmaa! Vai voiko sitten olla jokin muu vikana kun nostaa noita kierroksia?


Käy todennäköisesti sitten laihalla..
Pyörä:
Oranssi
Paikkakunta:
Lahti, Finland
Liittynyt:
7.9.2011 0:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teråå » 18.3.2013 18:29

Monethan täällä on kyselly ja tiedän ettei kukaan voi täällä tarkkoja säätöjä suoraan sanella kaasarille, koska pyöräthän on ihan tapauskohtasia. Mutta ongelma on siis tämä:

Hussessa on Mikunin 35 TMX

Pyörä oli viimeksi säädöissä vakio pytyllä ja pipercross ilmanputsarilla, jolloin suuttimet oli 370 ja 25tk

Vaihdoin syksyn/talven aikana käytetyn CR hussen sylinterin ja kannen ja tietysti uuden männän. Tämän jälkeen menin vielä ostamaan uudet vakio putsarin hilppeet (WR/CR) ja tästä johtuen ilmansaanti väheni aika huomattavasti ja nuo laiskemmalla pytyllä olleet suuttimet antavat liikaa bensaa ja pyörä kastelee tulppia ja tukehtuu heti kun kaasua antaa. :x

Olisi siis kiva saada edes jonkun sortin vihjeitä siitä et minkä kokosia suuttimia kannattas lähtee tilaa ja saisko jostain peräti sarjana nii ei tarttis yksitellen tilailla monen euron suuttimia :nolo:
Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti!
Liittynyt:
24.1.2010 14:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tu_pi » 18.3.2013 19:56

tu_pi kirjoitti:Kertokaahan mistä tuo husse nyt voipi vetää ilmaa kun nostaa kierrokset heti tappiin? En oo mistään löytäny mitään mistä se vois vetää sitä ilmaa! Vai voiko sitten olla jokin muu vikana kun nostaa noita kierroksia?


Käy todennäköisesti sitten laihalla..[/quote]

Voiko nostaa kierrokset ihan tappiin jos käy liian laihalla?
Liittynyt:
31.8.2011 13:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 18.3.2013 20:45

Juu tottakai, mutta silloin käy jo todella todella laihalla.. Käytännössähän ilmavuoto tarkoittaa sitä, että käy laihalla = saa ylimääräistä ilmaa jostain, eli saa liian vähän bensaa suhteessa ilmaan, sama asia kuin olisi liian pieni suutin..
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 18.3.2013 20:54

tu_pi kirjoitti:Kertokaahan mistä tuo husse nyt voipi vetää ilmaa kun nostaa kierrokset heti tappiin? En oo mistään löytäny mitään mistä se vois vetää sitä ilmaa! Vai voiko sitten olla jokin muu vikana kun nostaa noita kierroksia?



Kaasuvaijeri tai luisti jumittaa silleen ettei luisti laskeudu ihan pohjaan asti joten vastaisi sitä kun vähän kaasu auki koko ajan? Ootko varmasti ruuvannu tyhjäkäynnin nopeusruuvin (mikä säätää alinta kohtaa mihin luisti pääsee laskeutumaan) silleen ettei luisti jää liian ylös? Itellä oli tuo kerran vikana kun löi kierrokset tappiin että tyhjäkäynnin nopeudensäätöruuvi oli väärin säädetty
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 18.3.2013 20:58

Teråå kirjoitti:Monethan täällä on kyselly ja tiedän ettei kukaan voi täällä tarkkoja säätöjä suoraan sanella kaasarille, koska pyöräthän on ihan tapauskohtasia. Mutta ongelma on siis tämä:

Hussessa on Mikunin 35 TMX

Pyörä oli viimeksi säädöissä vakio pytyllä ja pipercross ilmanputsarilla, jolloin suuttimet oli 370 ja 25tk

Vaihdoin syksyn/talven aikana käytetyn CR hussen sylinterin ja kannen ja tietysti uuden männän. Tämän jälkeen menin vielä ostamaan uudet vakio putsarin hilppeet (WR/CR) ja tästä johtuen ilmansaanti väheni aika huomattavasti ja nuo laiskemmalla pytyllä olleet suuttimet antavat liikaa bensaa ja pyörä kastelee tulppia ja tukehtuu heti kun kaasua antaa. :x

Olisi siis kiva saada edes jonkun sortin vihjeitä siitä et minkä kokosia suuttimia kannattas lähtee tilaa ja saisko jostain peräti sarjana nii ei tarttis yksitellen tilailla monen euron suuttimia :nolo:


Ei muuta kun säätöjä laihemmalle vaan, ja hyvä että oot kunnollisen putsarin hommannu ;)

Laita yv jos haluat pääsuuttimia ja tyhjäkäyntisuuttimia ja eri neuloja, mulla olis paljon ylimääräsiä just noita mikunin kuuskantti suuttimia ym, halvalla voin myydä koko kasan sulle jos kiinnostaa.
Liittynyt:
24.1.2010 14:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tu_pi » 18.3.2013 21:43

Zuikkamies kirjoitti:
tu_pi kirjoitti:Kertokaahan mistä tuo husse nyt voipi vetää ilmaa kun nostaa kierrokset heti tappiin? En oo mistään löytäny mitään mistä se vois vetää sitä ilmaa! Vai voiko sitten olla jokin muu vikana kun nostaa noita kierroksia?



Kaasuvaijeri tai luisti jumittaa silleen ettei luisti laskeudu ihan pohjaan asti joten vastaisi sitä kun vähän kaasu auki koko ajan? Ootko varmasti ruuvannu tyhjäkäynnin nopeusruuvin (mikä säätää alinta kohtaa mihin luisti pääsee laskeutumaan) silleen ettei luisti jää liian ylös? Itellä oli tuo kerran vikana kun löi kierrokset tappiin että tyhjäkäynnin nopeudensäätöruuvi oli väärin säädetty


Kaasuvaijeri tai luisti ei jumita. Tyhjäkäynti ruuvi muistaakseni 1,5 kierrosta auki. Kaasarissa tt-setin osat. Pääsuutin 175. Sokka toiseks ylimmässä lovessa.
Liittynyt:
31.8.2011 13:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 18.3.2013 22:15

Kokeileppa laittaa nyt vaikka se sokka sinne toisiks alimpaan loveen.
Pyörä:
Oranssi
Paikkakunta:
Lahti, Finland
Liittynyt:
7.9.2011 0:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teråå » 18.3.2013 22:26

Zuikkamies kirjoitti:
Teråå kirjoitti:Monethan täällä on kyselly ja tiedän ettei kukaan voi täällä tarkkoja säätöjä suoraan sanella kaasarille, koska pyöräthän on ihan tapauskohtasia. Mutta ongelma on siis tämä:

Hussessa on Mikunin 35 TMX

Pyörä oli viimeksi säädöissä vakio pytyllä ja pipercross ilmanputsarilla, jolloin suuttimet oli 370 ja 25tk

Vaihdoin syksyn/talven aikana käytetyn CR hussen sylinterin ja kannen ja tietysti uuden männän. Tämän jälkeen menin vielä ostamaan uudet vakio putsarin hilppeet (WR/CR) ja tästä johtuen ilmansaanti väheni aika huomattavasti ja nuo laiskemmalla pytyllä olleet suuttimet antavat liikaa bensaa ja pyörä kastelee tulppia ja tukehtuu heti kun kaasua antaa. :x

Olisi siis kiva saada edes jonkun sortin vihjeitä siitä et minkä kokosia suuttimia kannattas lähtee tilaa ja saisko jostain peräti sarjana nii ei tarttis yksitellen tilailla monen euron suuttimia :nolo:


Ei muuta kun säätöjä laihemmalle vaan, ja hyvä että oot kunnollisen putsarin hommannu ;)

Laita yv jos haluat pääsuuttimia ja tyhjäkäyntisuuttimia ja eri neuloja, mulla olis paljon ylimääräsiä just noita mikunin kuuskantti suuttimia ym, halvalla voin myydä koko kasan sulle jos kiinnostaa.


Joo laitoin noista suuttimista YV:tä oon joo kokeillu kaiken maailma ruuvailut, mut se saa ihan helkutisti liikaa sitä ainetta ilman määrää nähden. :s
Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti!
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -2010 KTM SX 125 -08 Suzuki pv 50
Liittynyt:
19.3.2013 12:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut emetsu » 19.3.2013 13:57

mistä löydän husqvarna sm 125 2010 etuhaarukan stefat? ei meninaa löytyä mistään.. :roll: