Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 11:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 6.1.2015 10:18

Eihän siitä kannen laskusta ole hyötyä, ellet tiedä nykyistä squishvälystä.. ja jos se on yli 1,00mm, niin silloin on varaa laskea sitä kantta ~0,70mm tienoille. :roll:

Eikä se deck korkeus kerro mitään squishvälyksestä.

Siitä männän helman lyhentämisestä/muokkauksesta ei ole mitään hyötyä, ellei se peitä huuhtelulähtöjä tai läppäkanavaa, kuten aiemminkin olen sanonut. ;)

Esimerkki:
Kuva

Oletetaan, että tuolta näyttää, kun ottaa kannen irti SM/WRE:stä ja pyörittää konetta sen verran, että mäntä on AKK:ssa.

Tuosta kuvasta näkee selvästi, ettei huuhteluaukot ja pakoaukko avaudu täysin.
Tuore polttoaine-ilmaseos kun virtaa tuolta huuhtelukanavista sylinteriin ja törmää mäntään, syntyy ylimääräistä pyörteilyä.

Sekä sylinterin aukkojen ajoitukset ovat normaalia alhaisemmat.
Esim.183,6/123,1° ennen korotusta ja korotuksen jälkeen (1,70mm) 190,6/132,1°.
Liittynyt:
8.1.2012 14:36
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mmanuu- » 14.1.2015 15:37

Tätäkin juttua varmaan monet kerrat kysytty, ja taas kysytään.

Käykö 125WR mäntä -06 WRE:hen ?
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 14:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 14.1.2015 17:18

käy tietysti.
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 14.1.2015 17:19

Käy, sama mäntä se on.
Liittynyt:
8.1.2012 14:36
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mmanuu- » 19.1.2015 16:46

Noh, kysellääs vielä lisää sitten..

Eli edellinen omistaja lyönyt tuonne muistaakseni 14 tonnin kohdalla Wisecon männän. Mittarissa nyt siis 23 tonnia. Mistään muista remonteista ei mulla ole tietoa. Minkä kokoista mäntää tuonne kannattais lykätä ? Ajattelin että hoonaan kevyesti tuota pyttyä ja hommaan uuden männän. Pitäskö toi pytty sitten vielä mittauttaa hoonauksen jälkeen vai onko se niin tarkkaa ? Eli simppelisti : 23 tonnia mittarissa. A, B, vai C mäntää sisään ?

Ensimmäinen 2t piikkini, elkää heti tuomitko mua näiden hölmöjen? kysymysten perusteella.
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 19.1.2015 17:46

Niitä pyttyjä tulee tehtaaltakin ulos erikokosina, joten ensin hoonaat sen pytyn, ja sitten mittaat / viet koneistamolle mitattavaksi sen ja ostat sopivan kokoisen männän. Näin saat varmasti oikean kokoisen.
Liittynyt:
8.1.2012 14:36
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mmanuu- » 19.1.2015 18:08

Noniin. Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Pyörä:
Oranssi
Paikkakunta:
Lahti, Finland
Liittynyt:
6.9.2011 23:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teråå » 26.1.2015 18:15

Heiii! En tollasella pikasella googlettamisella löytänyt joten kysyn täältä.

Kuinka helppo esim. 2008 125_CR_ husseen on saada valot?
Ei taida vakiona olla valopuolaa ainakaan, käykö WR:stä hilut?
Ei tarttis saada ku etu, taka ja ehkä jarruvalo :roll:
Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti!
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 26.1.2015 22:47

Valopuolallisella staattorilla saat valot.
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 11:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 27.1.2015 20:54

Onks WR/CR 125cc sylintereille miten paljon kysyntää ja minkälaisella hintalapulla?
Tai tarkemmin sanottuna viilatulle sellaisella - ainoastaan valmistusvirheitä korjailtu, huuhtelukanavien jakajia täytetty epoksilla ja muotoiltu uudelleen, sekä pakoaukkoa muotoiltu kevyesti.

Ja siis pelkkä sylinteri.

Siitä on kadonnut pinnoite sylinteriputken yläosasta.. joten heittäkääs hinta-arviota sellaiselle nykyisessä kunnossa ja uudelleen pinnoitettuna. :)
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 10:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 30.1.2015 22:57

Tuli tuossa pari viikkoa sitten haettua tommonen -08 husqu kipinävikaisena.. Ekana vaihtoon meni tulppa, parikymmentä polkasua ja oli jo tulilla. Parin päivän päästä käyttelin taas vähän käynnissä ja tuntu hirveän tukkoselta ja sitten se sanoki booo ja kipinä hävis siinä samalla. Tulppa vaihtoon ja toimi taas, mutta edelleen todella tukkosen olonen. Kipinä hävis siitäkin tulpasta ja aattelin testata sitä ensimmäistä tulppaa niin sillähän se sitten toimikin vielä.

Noilla pimentyneillä(?) tulpilla saattaa saada välillä ihan hyvinkin käyntiin, mutta sitten sammuukin hetken kuluttua ja kipinää ei tuu millään. Tulpanhattukin vaihdettu jo kerran ja jokanen piuha käyty läpi..

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Täytyy nyt ainakin hakea muutama tulppa ja testata hajottaako se nekin.. :D Minkäs kokosta pääsuutinta suosittelette TT-osilla + tyhjällä vakioputkella? Tällä hetkellä koitettu 165 ja 150 suuttimet mutta tuntuu röpeltävän aivan samalla tavalla molemmilla.. Tiedä sitte johtuuko tuosta kipinäviasta?

Pahoittelut ehkä hieman sekavasta tekstistä.. :D
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 15:25
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 31.1.2015 16:34

Pääsuutin 165-175, neula laihimmalle tai toiseksi laihimmalle, tyhjäkäyntisuuttimeksi vakio. Eipä tuo pääsuutin oikein vaikuta tuohon "tukkoisuuteen" jos et oo kaasu pohjassa päästänyt sillä menemään mitä epäilen tällä kelillä. Kai se on ihan lämpimäksi asti käytettykin?
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 10:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 31.1.2015 22:40

Tänään päästy taas koittamaan uudella tulpalla ja parikytä minuuttia se sillä toimi, kunnes sano boo, ja tulppa märkänä..

Pistin piikkisestä kawasta samanlaisen puolan (5,0KΩ) ja noilla neljällä tulpalla koitin saanko kipinää, ja jokasella tulpalla tuli hyvä kipinä. Yhellä sainkin käyntiin muttei se kyllä kauaa kestänyt käynnissä, kun taas booasi.. Ja ei sillä tulpalla tullutkaan enää kipinää. Jokainen tulppa hävitti kipinän kun käytti kiinni.. :D

Mistähän sitä vikaa nyt lähtisi etsimään, kun tulpalta puolalle kaikki kerran jo vaihettu?

Lämpimäksi tuota on välillä vähän hankala edes saada kun hävittää kipinän.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 16:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 2.2.2015 9:06

Otappa staattori irti ja kato onko ehjä, jostai jos löyät mittausarvot nii seki kannattaa tehä jos ei ulkoisesti näy mitää.
PÄRPÄR
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 10:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 2.2.2015 9:29

Meni tuossa hussen ja kawan puolien vertailuissa kiloohmit ja ohmit sekasin... Ja ihan erilaiset oli. Hussen service manuaali sanoo näin: Primary winding resistance 4,5Ohmia ja secondary 19,5K ohmia ja tuosta omasta sain 0,6Ohmia ja 5,4K ohmia, eli uuden hankinta edessä :D selittääki heikon kipinän
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/