Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 1.3.2015 0:40

Husse kuluttanut viime aikoina normaaliin verrattuna aivan kamalasti bensaa. Sitten vikaa etsiessä tuli huomattua että koho vuotaa niin voisko se olla kokonaan syypää tähän?
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 1.3.2015 16:39

Onko kukaan ottanu tasapainoakselia pois käytöstä?
Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 2.3.2015 17:08

Minkä kokonen suutin porukalla on hussen vakiokaasarissa tt:nä sillain, että toimii hyvin? Ja sit meneekö tuo normaali dellorton 6mm suutin tuohon?
ttimbe
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
10.11.2012 22:14
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ttimbe » 12.3.2015 18:09

Oisko kellään ylimääräsenä hyväkuntosta dep, hgs taikka fmf putkea? Myös 32-36mm kaasaria ja vforce 3 saa tarjota :lol:
akuuuh
Pyörä:
Ktm 125 Exc 2005
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
9.6.2013 19:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut akuuuh » 14.3.2015 16:57

Oisko kellään antaa suuntaa antavia äätöjä mikuni tmx 38 kaasarille? Vforce 3, budin kansi ja fmf muina vireinä. Tällä hetkellä ps 400 tk 35 mutta tuo neula vähän epäilyttää kun kaasari on peräisin 250cc krossista :roll: Neulana on 6BEHI-73
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 15.3.2015 0:46

Muuten en osaa sanoa, mutta ps kuulostaa hieman pieneltä. Minulla se oli käytännössä vastaavilla vireillä 450.
Husse_Mies
Liittynyt:
22.3.2015 0:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse_Mies » 22.3.2015 1:01

Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.
OlaZz
Pyörä:
Derbi Senda Extreme SM '09 [EX], Leipovarma SM 125 '09, Honda Monkey 125cc '87
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
13.3.2015 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OlaZz » 22.3.2015 2:10

Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.
2-tahti on teiden mahti
Husse_Mies
Liittynyt:
22.3.2015 0:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse_Mies » 22.3.2015 14:00

OlaZz kirjoitti:
Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.



Mitään linkkiä ei ole olemassa koska se on yhden kaverin pyörä. En ajatellut sitä kun mä kirjoitin se ensimmäinen kysymys mutta siinä pyörässä on wr sylinteri ja kansi joten siinähän pitäisi olla mekaaninen pa säädin ja se surina josta sinä puhuit pitäiskö se kuulla myös mekaanisessa pa säätimessä vai kuuluks se vain noissa sähköisissä pa säätimissä.
Mönki123
Liittynyt:
5.6.2013 16:37
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mönki123 » 22.3.2015 14:26

Moi!
Osaisko joku auttaa ku vaihettiin tossa kaverin sm husseen isompi pääsuutin ku on tyhjä vakioputki niin vaihdon jälkeen mittariin tuli vikakoodi 2. Ilmeisesti kaasunasennon tunnistin? Tunnistinta on yritetty liikuttaa eriasentoihi, jolloin vikakoodin pitäisi hävitä, mutta ei kyll auta mitään :x Mikä avuksi?? -2012 mallin hermunen
OlaZz
Pyörä:
Derbi Senda Extreme SM '09 [EX], Leipovarma SM 125 '09, Honda Monkey 125cc '87
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
13.3.2015 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OlaZz » 23.3.2015 19:52

Husse_Mies kirjoitti:
OlaZz kirjoitti:
Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.


Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.

Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita :nörtti: Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.

Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.

Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.



Mitään linkkiä ei ole olemassa koska se on yhden kaverin pyörä. En ajatellut sitä kun mä kirjoitin se ensimmäinen kysymys mutta siinä pyörässä on wr sylinteri ja kansi joten siinähän pitäisi olla mekaaninen pa säädin ja se surina josta sinä puhuit pitäiskö se kuulla myös mekaanisessa pa säätimessä vai kuuluks se vain noissa sähköisissä pa säätimissä.



Eli siis jos siinä on WR (kokonainen) sylinteri + kansi, niin sitten siinä on mekaaninen pakoaukonsäädin, josta ei kuulu minkäänlaista ääntä.
2-tahti on teiden mahti
NäsäriRacing
Pyörä:
Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.1.2014 19:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NäsäriRacing » 23.3.2015 22:54

Minä tätä olen niin pitkään yrittänyt selvittää ja tällee... meneekö wr/cr pytty suoraan sm lohkoihin? Jostain kuullut että menee ja jotkut sanoo että pitää jotai muokkailla? Mutta voisinko nyt saada selvän vastauksen :)? Meneekö suoraan vai ei? Koska niin paljon wr/cr pytyil varustettuja husseja tullut vastaan nii pistänyt vähän mietityttään :roll:
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 24.3.2015 2:37

menee se kii, sm sylkästä tulee wr ku laitat koropalan sylinteri alle ja saman verra yläpäästä pois
PÄRPÄR
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jumaaja » 24.3.2015 9:05

Osaisko joku kertoa miten saan mitarin toimimaan ku ei näytä nopeutta eikä kilometrit lisäänny? Mittari kuitenkin lähtee käyntiin kun laittaa virrat päälle mutta mitään muuta ei tapahdu
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.3.2015 11:38

Jos nopeusmittari näyttää 0 kokoajan nii syy luultavasti jarrulevystä puuttuvasta magneetista mistä ottaa nopeuden. Voi olla syynä myös viallinen nopeusmittarin anturin johto, mutta kato nyt ensin että onko se magneetti siellä jarrulevyssä.