Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 6.11.2014 21:55

Apua kaivataan! Eli mites on, onnistuuko tuota pakoaukonsäädintä kalibroida, jos on kaasari vaihdettu 35mm mikuniin ja ei ole kaasunasennon tunnistinta? Tunnistin on siis ohitettu vastuksella, eikä mittarissa pala vikavaloja. Mototin ohjeiden mukaan kalibroidessa kalibrointi onnistuu siihen asti oikein, kunnes pitäisi käntää kaasupohjaan ja painaa engine stop nappia, jolloin öljyvalon tulisi alkaa vilkkumaan ja säätimen seilata eestaas . Mutta tässä tapauksessa öljyvalo ei ala vilkkumaan nopeasti, vaan jää palamaan eikä säädin liiku mihinkään. Onkos kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 8.11.2014 10:05

Minkä kokosta suutinta suosittelette a1 husseen talveks kun kesäsäädöillä ollut 142?
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 8.11.2014 14:49

Muistaakseni kalibrointi ei enää onnistu kun ohittaa kaasuasennon tunnistimen (?) joku korjaa jos virheeellistä tietoa. Itse jätin kaasuasennon tunnistimen paikoilleen, ja kalibrointi onnistui ruuvimeisselillä tunnistinta sopivasti liikutellen, jonka jälkeen "ohitin" sen rautalangalla. :|
smiqe
Liittynyt:
13.7.2014 17:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut smiqe » 11.11.2014 21:15

Kertokaas alustavia säätöjä husseen sm 125 mikuni tmx 35, dep kokoränni, v-force 3 ????
Detsi setä
Pyörä:
yamaha dt, husqvarna sm 125
Liittynyt:
12.10.2014 19:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Detsi setä » 6.12.2014 0:32

mikä vikana sm husse siis kyseessä.Tulpan vaihtaa tai puhistaa lähtee käyntii toimii hetken noin 2-3min sitte sammuu kun seinää kuuluu vaa booboo boo ja ei sen jälkee mitää mutta tulpan taas puhistaa ni toimii hetken?kyse siis 2010 tt hussesta.
BinguBez
Liittynyt:
10.2.2014 0:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut BinguBez » 20.12.2014 2:18

Kertokaas tietämättömälle et minkä merkkisen männän nyt sit ostan et mikä ois laadukkain ja kestävin ja jotain kokemuksia ja perusteluja ois kiva kuulla! ;) :)
MoPoMaN98
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
25.12.2013 0:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MoPoMaN98 » 20.12.2014 2:29

Alkuperänen on ainakin mulla kestäny ihan hyvin, mutta puristukset vaan vähentyny aika paljon.

Sit mun kysymys: Vaikuttaako kaasunasennontunnistin 2011 vuosimallissa vaan öljypumppuun, ettei tuu mitään tehohäviötä jos sitä ei ohita?
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 20.12.2014 11:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 20.12.2014 11:26

Itsekkin lähtisin alkuperäistä ostamaan sopivan kokoisena, niin pitäisi kyllä sen 10tkm kestää kunhan säädöt ovat kunnossa.

2009-> kaasuasennontunnistin tietääkseni vaikuttaa vain öljypumppuun, vanhemmissa myös pakoaukonsäätimeen. 2009-> pakoaukonsäädin on mekaaninen, eikä ole liitetty ollenkaan kaasuasennontunnistimeen, joten tehohäviötä ei tule.
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 23.12.2014 17:39

Onko jollain myydä 09-> wr alempia ilmanohjaimia? :) ->YV
Saa myös tarjota cr/wr kantta jos lähtee sopuhintaan :seko:
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
SaleB22
Pyörä:
Husqvarna 125 sm 2010
Liittynyt:
24.9.2013 13:53
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SaleB22 » 27.12.2014 0:56

Onko toi proxin kiertokanki sarja laadukas ja kestääkö se?
Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 2.1.2015 11:28

Nyt talven pimeinä iltoina olis aikaa rakennella, niin onkos kenelläkään kokemuksia tuosta pyttykorosta, että kuinka suuri vaikutus sillä on? Itsellä tällähetkellä Hgs ja 35mm mikuni, ja ajattelin seuraavaksi tuota pyttykoroa tehdä. Onkohan kukaan käyttänyt penkissä, että saavutetaanko tuolla oikeasti merkittävää hyötyä?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 2.1.2015 16:36

Vaikka en omista Hussea, varmaan voin silti vastata..

Mut nyt asiaan:

Jos sylinterin huuhteluaukot eivät avaudu kokonaan AKK:ssa, silloin sopivalla korotuslevyllä voi saada enemmän tehoa. Se vaatii sitten sylinterin sorvausta yläpäästä.
Sitten kun korotuslevy on paikoillaan, mittaa deck korkeus (männän pitää olla YKK:ssa).

Muistaakseni Hussen palotila ei ole "koholla" - eli silloin se palotila tulee kannen tiivistepinnan yläpuolelle.
Eli silloin deck korkeus = squishvälys (JOS palotila on kannen tiivistepinnan kanssa samalla tasolla!). Sopiva squishvälys on 125cc:lle 0,70-0,85mm.

Se miten paljon lisää tehoa tulee, riippuu sitten ihan miten paljon mäntä peittää aukkoja nykyisellä korkeudella AKK:ssa.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.1.2015 15:51

Ajaako saman asian jos lyhentää männän helmoja? miten kestäis semmonen operaatio?
PÄRPÄR
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 3.1.2015 18:20

Ei.

Sylinterin sisäpuolella olevat aukot avautuvat kokonaan korotuslevyn kanssa.
Männän helmoja lyhentämällä ei ole vaikutusta siihen asiaan.

Mutta samalla kun sylinteriä nostetaan joku määrä, saattaa joutua lyhentämään / jyrsimään männän helmoja, jottei se tule sylinterin huuhtelulähtöjen tielle.

Toinen vaihtoehto olisi lyhkäsempi mäntä (männäntapilta männänlaelle mitattu korkeus pienempi).. mutta epäilen, ettei sopivaa mäntää löydy.

Ja vastaan jo valmiiksi joihinkin yleisimpiin kysymyksiin:
K: Tarvitseeko sylinteriä sorvata yläpäästä?
V: Kyllä, ilman sitä puristukset laskee huomattavasti.

K: Mikä on deck korkeus?
V: Männänlaelta mitattu korkeus sylinterin ylätiivistepinnalle (männän pitää olla YKK:ssa).
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.1.2015 3:20

Eli helmojen lyhennyksellä ei ole noin vaan mitää hyötyä? onko sillä kannen madalluksellakaa mitää iloa, ainaki ku katoin kansi irti nii mäntä oli aikalailla iha tasalla sylinteri yläpinnan kans että onko se joo valmiiksi nii timmi et laskettaessa nappaa heti kii kantee?

Toiseksee onko semmosella pyttykorolloa huomattavaaki eroa pelkän kaasarin (32mm) ja teharin (Dep) kanssa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
PÄRPÄR