Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 11.4.2014 14:40

Joo, niin ajattelinkin. Mimoto rupes vänkkäämään mun kanssa asiasta, koska Rino valmistaa kummallekkin mallille omaa putkea.. Mulla on siis WRE ja silti SM paisari (en oo kiinni laittanut vielä) ja änkkää nyt ostamassa mimotolta


EDIT: Ostetaan valkoiset WR takakatteet! Ota yhteyttä YV:llä jos kiinnostaa myydä 8)
........
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 12.4.2014 13:30

Mikä mahtaisi olla perus TT hussessa kun menee heti tukkoon kun pyörä vaikka seisoo paikallaan minuutin tai pidemään. Myös kun antaa käydä tyhjäkäynnillä yli 20 sekuntia niin pyörä menee tukkeeseen.. kun antaa kaasua niin booaa kunnes kierrokset sitten nousevat lopulta korkealle kun röörit aukeaa. Samalla putkesta tulee helvetisti paksua savua. Kierrokset myös leijuu useimmiten kytkimellä kun ajaa vaikkapa 80km/h ja laittaa kytkimelle.

Tulppa musta, 165ps, neulan sokka ylimmässä
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 12.4.2014 13:48

Oma veikkaus et seosruuvi liian rikkaalla ja neula liian laihalla. Tai sitten kannen sisempi tiiviste on pettänyt (paljon paksua savua viittaa siihen).

Ootko säätäny pyörää vai alkoiko ongelma ihan tosta vaan?
........
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.4.2014 15:05

Liian paksut 2tahti seokset tai tuorevoitelu sekaisin?
[SuiZamiÄs]
Pyörä:
Husq sm 131
Liittynyt:
6.12.2011 10:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut [SuiZamiÄs] » 12.4.2014 17:33

Mites pojilla lähtee husut käyntii? Ite oon nyt kipeenä ollu nii seisonu sen 3 päivää ja varmaa vaatii jonkun 100 polkasua ennen kun hörähtää. Polkiessa välillä lupailee. Onko normaalia? Bensaa pitäisi olla tarpeeksi tankissa ja konepuolella ei vikaa pitäisi olla. Mitäs tulppia te käytätte näissä? Nyt on NGK br9eg kiinni. Ja palaako teillä aina välillä öljyvalo? Itellä alkaa joskus itestään palamaan mutta kun käyttää virrat pois niin häviää. Ja viittisikö joku laittaa kuvaa oman husunsa pakoaukon niistä vaijereista? :) ei tällä kertaa muuta, palaillaan pian
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 12.4.2014 17:41

BR9EG On oikea tulppa. En nyt hirveesti tost öljyvalost stressii ottais jos öljyä kummiskin on.

Käynnistymiseen koita tätä;
- Bensahana kiinni
- Avaa pääsuutin "ruuvi"
- Anna kaasarin sisällä olevien bensojen valua pois.
- Pääsuutin "ruuvi" kiinni.
- Heiluttele pyörää edes taakse.
- Avaa bensahana ja odota 20 sekunttia.
- Ryyppy täysille
- Polje tosi hitaasti kunnes tunnet että missä kohtaa poljin ottaa "kiinni"
- Kun löydät sen kohdan niin ala polkemaan ;)
........
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 12.4.2014 20:58

Mites kantsis säätää? Nyt on PS175 ja sokka keskellä. Tässä videota:


http://youtu.be/Q_R_88hCucU
........
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hysqq » 12.4.2014 21:55

Mitkä kaikkien vuosimallien vakioputket menee -08 husseen? Ja mistä vois vois johtua rötääminen ennen piikkiä ja ihan täyskaasulla? Bensa pinnan nostaminen ei auttanu asiaa ollenkaa. Keuliessa häiritsee eniten, kun jos haluaa keulan pitää ylhäällä pitää vaihtaa heti nostamisen jälkee vaihetta ja pitää isossa kulmassa. Jos keula satuu vähänkään laskemaan niin ei mitään toivoa että sen saisi takasin ylös.
SkilledInMetal
Liittynyt:
17.5.2012 21:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SkilledInMetal » 13.4.2014 14:22

Sellaanen ongelma ois -04 SM Hussessa että tietyillä kierroksilla tavallaan ''rohisee'' koneen puolelta. :roll: Isommilla kierroksilla ongelmaa ei taas ole :eek:
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 13.4.2014 17:57

Rikzaah kirjoitti:Mites kantsis säätää? Nyt on PS175 ja sokka keskellä. Tässä videota:


http://youtu.be/Q_R_88hCucU


http://youtu.be/cQShhItzy08 Vaihdoin 170 suuttimen. Ykkösellä paukkuu hauskasti kun täydet kierrokset ykkösellä? Voiko johtua siitä et ei oo änkkä kiinni?

PS: piti laittaa metsurikypärä päähän et sai jotenkin korvat suojattua :lol:
........
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 14.4.2014 1:04

Rikzaah kirjoitti:Oma veikkaus et seosruuvi liian rikkaalla ja neula liian laihalla. Tai sitten kannen sisempi tiiviste on pettänyt (paljon paksua savua viittaa siihen).

Ootko säätäny pyörää vai alkoiko ongelma ihan tosta vaan?



Pyörässä on seosvoitelu käytössä. Tankin sekaan olen kaatanut Motulin täyssynteettistä noin 2-2.3% seokset. Seosruuvi on 1.5 kierrosta auki. Pyörä ennenkin tehnyt samaa. Mitä nyt itselleni ensimmäiseksi tuli mieleen on nuo läpät jos ne on jäänyt jotenkin auki tms.. mut kanavat sitten aukeaa tietty kun antaa kenkää.

Ja muutenkin on kumma että 165ps neulan sokka ylimmässä ja tulppa on silti musta. Muutkin jätkät ovat epäilleet läppiä ongelmaksi. Mitäs muut mestarimunat on mieltä?
HighSpeed
Pyörä:
Onhan noita...
Liittynyt:
18.12.2007 19:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HighSpeed » 14.4.2014 22:31

Lepiist kirjoitti:http://www.milkolehmus.fi/tuotteet.html?id=135/1095

Kellään kokemuksia oisko tuo hyvä putki katulaiskaan? :lol:


Mun mielestä ehkä paras putki mikä Husseissa ollut, lähtee vetämään mukavasti jo keskikierroksilta. Eli mikäli et hae mitään erittäin repäisevää yläkierrostehopiikkiä, osta pois. ;)
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 15.4.2014 14:29

Moro ! kellään tietoa että minkä kokonen neulaventtiili mikuni TMX 38 kaasariin kuuluu ? Oisko se toi 3.3, mitä nakkilassa myydään ? :)
jukezz
Liittynyt:
3.9.2011 2:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jukezz » 15.4.2014 22:50

Mulla leipo tossa torstaina mun husse. olin ajanu .2km 90km/h (TT 2011) ja ihmettelin syytä.. avasin koneen ja katoin ni se pakoaukon säätimen palautinjousi mikä lie oli irrallaan. ja mäntä oli faijan mukaan leiponut koska käynyt liian laihalla, katoin ni ei näkyny imukaulas reikää eikä läpät raottanu. ni voiko se pakoaukon jousi vaikuttaa noin paljon? :nolo:
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 16.4.2014 8:39

No mitäs tulpanväri kerto ? Pitäs olla valkone jos kävi laihalla 8o