Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 27.4.2014 14:14

Ongelmahan on juurikin siinä kaasuasennon tunnistimessa, koska kalibrointi jää vaiheeseen 2.
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 27.4.2014 14:55

Mites ku meni tuossa pariviikkoo sitte runkolaakerit väljäks. Pistin uuvet koneeseen ja taas ajeltiin mutta nyt on taas vauhtipyörän puolella väljää. :s Onko nyt nii pahasti käyny et kampuran kaula on kulunu? Onko tähän muuta parannus keinoo ku kokonaan uus kampura? Vauhtipyörä uusittu entisen omistajan toimesta ja on edelleen kuin uusi nii ei luulis siinäkään heittoo olevan.

Ja kyllä välys hävis ku uuvet laakerit sillon pari viikkoo sitten laitoin mut ei nyt mitenkää kovin tiukasti mennyt laakeri kampiakselin kaulaan ja nyt se välys palasi.
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 27.4.2014 15:02

Kirjoita nimi tähän kirjoitti:Jarruvalo syttyy...
Riippuu toki, mitä tarkoitat himmeällä. Toista polttmoa voi kokeilla ja katsoa samalla, että kontaktipinnat puhtaat.


Ihan uus LED takavalo löytyy. Myös vanhalla valolla oli sama ongelma. Liittimet on tarkistettu ja kontakti löytyy varmasti. Myös johtoja on katsottu 5cm eteenpäin ja hyvältä näytti ainakin ulospäin. Mestarimunat auttakaa.
nnikkke
Liittynyt:
22.5.2013 12:56
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nnikkke » 27.4.2014 20:40

Minkälaiset säädöt kannattaisi laittaa husqvarna sm 2012 vuoden malliin kun on tulossa täystehosetti kaasariin ja tehtaantäystehoputki (alavääntönen)? 165ps, sokka keskelle? 170ps sokka toisiks ylimpää? vai?
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 27.4.2014 22:53

Percell kirjoitti:
Kirjoita nimi tähän kirjoitti:Jarruvalo syttyy...
Riippuu toki, mitä tarkoitat himmeällä. Toista polttmoa voi kokeilla ja katsoa samalla, että kontaktipinnat puhtaat.


Ihan uus LED takavalo löytyy. Myös vanhalla valolla oli sama ongelma. Liittimet on tarkistettu ja kontakti löytyy varmasti. Myös johtoja on katsottu 5cm eteenpäin ja hyvältä näytti ainakin ulospäin. Mestarimunat auttakaa.

Jos löytyy jännitemittaria, niin kannattaa tarkistaa akun jännite valot päällä ja jarrua painaessa. Toimiiko etuvalo normaalisti?
jukezz
Liittynyt:
3.9.2011 2:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jukezz » 27.4.2014 23:37

Noniin voisikos joku kertoa mahd. Tarkkaan miten poistaa tuorevoitelu hussesta (2011)?!. Ja olisiko 2.5% vai 3% seokset tankkiin parempi.
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 28.4.2014 1:56

Varsin yleinen tapa ohittaa tuorevoitelu, on laittaa öljyletku kiertämään pumpun jälkeen takaisin öljysäiliöön, tai jos säiliö poistetaan, niin pumpun ottopuolelle. Itse laittaisin pienen öljysäiliön silti kiertoon mukaan painetta tasaamaan ja öljymäärää varmistamaan, esim. jarrunestesäiliön, jonka korkkiin nippa öljyn paluulle.

Tankkiin en suosittele yli 2,5% seoksia, olettaen että käytetään laadukkaita öljyjä, eikä mitään venäläistä tankinpesuvettä. Liika öljy vain tukkii ja karstoittaa pyörää turhaan, ja nykyisillä synteettisillä 2t-öljyillä riittää mainiosti 2-2,5% seokset katukäytössä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
jukezz
Liittynyt:
3.9.2011 2:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jukezz » 28.4.2014 2:52

:eek: oon ehkä vähän tyhmä ku en vielkää tajunnu xd. Eli pumpusta kaasariin menevä letku pitäisi pistää öljysäiliöön? Mihin siihen se letku sit tungetaan :D kuvilla ois helpompi selittää..

Ei lainata edellistä viestiä
jonicc
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 28.4.2014 8:52

Siis, otat tuorevoitelu letkun irti kaasarista, tunget kaasariin jäävään koloon jotakin tukkeeksi, tuorevoiteluletkun tunget öljytankkiin, johon olet porannut esim letkun mentävän reiän vaikkapa korkkiin, tämän jälkeen öljypumppu pumppaa tuorevoitelu öljyt suoraan takaisin öljysäiliöön, eli öljyt menevät kehää.
jukezz
Liittynyt:
3.9.2011 2:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jukezz » 28.4.2014 10:59

noniin nyt aukes! Kiitos!

Ei lainata edellistä viestiä
jonicc
puuhahuuussi
Pyörä:
HUSQ SM/WR 125 06
Paikkakunta:
iisalmi
Liittynyt:
19.4.2009 15:31
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut puuhahuuussi » 28.4.2014 11:13

Jos joku kaipaa husseen lisää voimaa niin nyt olisi tarjolla edullista ja yksinkertaista piristystä pyttykoron avulla ;) ! http://www.motot.net/talli/osat/id62048/
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 28.4.2014 12:21

-jimi kirjoitti:Mullakin teki tota ilman vaijereita. Osaako kukaa avustaa miten sähkö pa säätimen saisi toimimaan, kun vaihoin nyt kaasarin ja laitoin rautalangan kaasuasennon tunnistimeen. Vilkuttaa ecu 6 ja säädin jääny ylä asentoon.

Ota rautalangat pois ja ku kalibroit sitä pa säädintä nii ku kaasu pitäs laittaa pohjaa nii painaa vaan kädellä sen tunnistimen pohjaan, ja ku oot kalibroinu sen nii heitä se anturi vaikka ilmanputsarii nii pitäs toimia!
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 28.4.2014 15:12

Kiitoksia vastauksesta FrankeeD ! Ja suosittelen pyttykoroo puuhahuussilta ! ;) Menee tasoihin kotarin kanssa.
noshitman1
Pyörä:
Honda Monkey -94,Husqvarna SM -08, EX:Samurai 150cc, Rieju Spike X 50 -06
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
31.5.2012 20:35
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut noshitman1 » 28.4.2014 17:15

Hussen männällä on nyt rullailtu 7tkm ja ajattelin kesäks laittaa uutta mäntää kiinni ja kysyisin että mistä kohtaa sylinteriä se kokomerkintä löytyy? Ja sitten löytyykö alkuperäistä mäntää erikokoisina kun ite en löytäny kun smc:ltä yhdenkokoisia mäntiä? Ja saa tarjota mustia etukatteita jos joltain löytyy!
Ride to live, live to ride.
5amppa
Pyörä:
husqvarna sm -09
Liittynyt:
23.10.2005 16:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 5amppa » 28.4.2014 17:39

5amppa kirjoitti:Mikököhän mun -09 sm hussessa on? Noin kilometrin ajon jälkeen alkaa palaan lämpövalo mittaristossa. Käyny kaks kertaa huollossa samasta ongelmasta ja huoltomies sanonu molemmilla kerroilla että nyt toimii! Heti ku huoltoliikkeen pihasta lähin ajaan nii sieltähän se taas syttyy..Lämpöanturin ja termostaatin oon vaihtanut eikä mitään vaikutusta. Jos otan sen lämpöanturin johdon pois siitä kannessa olevasta anturista, alkaa ECU 4 ja ECU 5 vilkkua mittarissa. Pystyykö sen johdon esim. ottaan kokonaan pois tai jotain? Pitäis saada nopeesti valo pois vilkkumasta ja pyörä myyntiin.