Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 9.3.2014 18:54

Kertokaa joku mulle: miten vaihdetaan luisti ja neula :lol: Otetaan se kaasarin kansi pois ja ne tulee ylös, mutta miten siitä jatketaan? Miten ne saa irti siitä kaasarin kannesta?

Ja mitä niillä neulan lovilla tarkoitetaan? Onko ne lovet siinä neulassa? Miten sitä neulaa laitetaan eri loveen? Kierretäänkö sitä, vai painetaanko sitä vai mitä? :roll:
........
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 9.3.2014 23:11

toisella kädellä vejät sen kannen ja luistin välissä olevan jousen kasaan kantta vasten, ja vähän työnnät sitä vaijeria luistia päin ja siirrät sen pois siitä urasta missä se on. Kato valon kanssa, mihin päin sitä pitää työntää siellä, joku pieni meisseli on ihan kätevä sen irrottamiseen.
Tai kato jootubesta joku "2-stroke motorcycle carburetor disassembly" video.
Neulassa on lovia, yhdessä lovessa on aina metallirinkula, ja kun sen laittaa eri lovelle, niin neula menee ylös/alas luistiin nähden, neula "menee eri lovelle".
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 10.3.2014 10:57

Muistappa sitten käyttää jotakin pieniä pihtejä sokan irrottamisessa, ettei lennä johonkin tallin perukoille ja huku.
PePe1
Liittynyt:
12.5.2012 13:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PePe1 » 10.3.2014 15:32

tosiaan muista olla tarkka sen sokan kanssa... sitä on harvinaisen vittumaista alkaa tallin lattialta ettiä :D nimimerkillä kokemusta on
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 10.3.2014 20:07

Joo kiitos vinkeistä :)
........
<zuhis>
Pyörä:
pitpro
Liittynyt:
2.12.2009 20:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut <zuhis> » 11.3.2014 19:56

Myykäähän joku mulle 2010 husuun käyvä kytkinkruunu. Laittakaa YV:tä.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 11.3.2014 20:44

Rikzaah kirjoitti:EDIT: Voiskohan vika johtua tyhjästä akusta???

Mites muuten kun vaihdoin vilkut ja takavalon niin sen jälkeen(kö?) on ruvennut vilkkumaan öljy- ja lämpötilavalo mittarissa kun on laittanut valot päälle. Eli jotenkin kun etuvalo menee päälle niin sit alkaa? Sit välillä lämpötilavalo vilkkuu kun etuvalo on poissa päältä. Sitten välillä tulee kanssa ECU4 (lämpötila-anturi ECU) ja se kanssa lähtee heti kun laittaa valot pois. Jäähdytysnestettä oli piripintaan, ja pyörä toimii kunnolla.

Takavalo ja jarruvalo, sekä vilkut toimii tosi hyvin että luulis johtojen olevan oikein, en ole varma koska oli se johdotus niin epäselvä että katkasin pari johtoa ja sit yhdistelin niin kauan kunnes kaikki toimi.

VIDEO ONGELMASTA;

http://www.youtube.com/watch?v=EmVoj3eV ... e=youtu.be



Vaihdoin sen lämpöanturin lattaliitinholkinkin :S Ei auttanut... Mitäköhän nyt keksisi?

Onko muuten normaalia että tulee PA-säädin letkusta pakokaasua :D ? Ja kun ei meinannu lähtee käyntiin, niin tyhjensin kampikammion bensasta (polkemalla tulppa irti) niin minne ne bensaa siitä menee? Putkeen?

E: Vai lämpenisikö se ihan oikeesti? Miks lämpeis? Mäntä juuri vaihdettu, jäähdytysnestettä on, A1 tehoissa vielä, ja kaasari ihan vakio säädöissä.
........
M0kkula
Pyörä:
Husqvarna SM
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
29.4.2013 18:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut M0kkula » 13.3.2014 22:07

Miten menee ne valot kun kalibroi pakoaukonsäädintä -08 hussessa, siihen asti meni hyvin kun piti pelkkää engine stop nappia painaa, no problem, mutta sitten kun piti laittaa kaasupohjaan niin valo jäi vaan palamaan? Nii mitenkä se menee sit oikein? Ja ohjetta on seurattu
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 14.3.2014 9:09

Jos jäähdytysnesteen seassa on ilmaa niin se sillon lämpenee ihan oikeasti.
Ota jäähdyttimen korkki irti, laita täyteen jos on vajaa, laita käyntiin (korkki vielä auki), ja kato että pulputtaako ilmaa pois, sitte laita lisää nestettä.
Panssarinyrkki
Pyörä:
Husqvarna SM 125 '10
Liittynyt:
17.4.2013 20:14
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Panssarinyrkki » 14.3.2014 15:08

Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä. :D

Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?

Kiitokset etukäteen vastauksista :)
Vaihdetaan hussen valkoisia muoveja mustiin, jos kiinnostaa niin yv!
noshitman1
Pyörä:
Honda Monkey -94,Husqvarna SM -08, EX:Samurai 150cc, Rieju Spike X 50 -06
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
31.5.2012 20:35
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut noshitman1 » 14.3.2014 15:42

oisko kellään antaa mittoja/piirrustuksia hussen koropalasta? eniten kiinnostas pituus ja minkälainen kierre siihen tulee :D koropaloja saattaa tulla myös myyntiin!
Ride to live, live to ride.
~tuning~
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 14.3.2014 16:04

Minkä pitusia koropaloja ootte laitellu näihin? Meneekö esim +3 cm liian överiksi? Ajattelin että oisi enolla sorvauttanu muutaman koropalan. esim +2.3 cm ja +2.6 cm :D
~tuning~
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 14.3.2014 16:12

Panssarinyrkki kirjoitti:Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä. :D

Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?

Kiitokset etukäteen vastauksista :)

Ei tarvi kuin kytkinkoppa aukaista niin sieltä löytyy se mekanismi jonne pitää vaihtaa uusi jousi :D Itselläkin se tällähetkellä hajonnut, uutta odotellessa :nolo:
Panssarinyrkki
Pyörä:
Husqvarna SM 125 '10
Liittynyt:
17.4.2013 20:14
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Panssarinyrkki » 14.3.2014 16:38

miwa- kirjoitti:
Panssarinyrkki kirjoitti:Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä. :D

Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?

Kiitokset etukäteen vastauksista :)

Ei tarvi kuin kytkinkoppa aukaista niin sieltä löytyy se mekanismi jonne pitää vaihtaa uusi jousi :D Itselläkin se tällähetkellä hajonnut, uutta odotellessa :nolo:
Jaa.. :D enhän mä sitä tyhmänä tajunnu että se vaihtaminen on noinki helppoa.. :D
Vaihdetaan hussen valkoisia muoveja mustiin, jos kiinnostaa niin yv!
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ville69 » 14.3.2014 16:54

Kanssa vaihteiston laakerit ja stefat :) kytkinlevyt nyt kannattaa kanssa tarkastaa kannattaako vaihtaa
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos