Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 1.1.2014 0:06

Tino_M kirjoitti:Onkos muilla pakoaukonsäätimen kanssa ongelmaa kun on kaasunasennontunnistin ohitettu vastuksella? Löytyy isompaa kaasaria yms, ja nyt on laippa lukittunut ylös. On putsattu kertaalleen systeemi, eikä ole auttanut. Ei ole kuulunut laipan tarkistusääntäkään kun laittaa virrat päälle, kyseessä 07 pyörä..



Ei vissiin 07 mallissa pidäkään kuulua mitään PA säätimen ääntä virrat päälle kääntäessä... Itsellä, ja muutamalla kaverilla ainakaan. Ja pyöräni ottaa piikin ihan mainiosti silti.
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 1.1.2014 0:11

Tosiaan ni viel olis hussessa sellanen ongelma että on perus 28 millinen vakiokaasari, 165 pääsuutin, neulan sokka toisteks ylimmässä ja silti käy aivan saatanan rikkaalla. Tulppa on musta. Ajossa huomaa nuhasuuden eikä keuli edes kaasusta nuhasuuden vuoksi. Kaasarin säädöt siis viittaavat että käy laihalla, mutta silti oireiden mukaan selvästi rikkaalla.

Mahtaiskohan olla jonkinsortin läppävika? Aattelin korvata vakioläpät V Force 3 läpillä jos vaikkapa korjaisi ongelman ja toisi lisätehoja.
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 1.1.2014 21:36

Ainakin siinä vaiheessa kun vfroce 3 laitat, saattaa toi rikkaalla käyminen loppua, kun ainakin itsellä tarvi niiden kanssa isomman suuttimen niin saattaa sillä jo korjaantua jonkinverran, ei ehkä kokonaan :)
Liittynyt:
13.3.2013 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PeeÄm » 2.1.2014 16:36

Joo eli sylinterin alapäästä oli lähteny 1mm matkalta pinnoitetta,mutta m-rengas ei käy niin alaalla joten ei vuoda.Laitanko vain kiinni uuden männä kera ja toivon että ei lähde koko pinnoite? :roll:
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ville69 » 2.1.2014 17:04

En usko että tuosta mitään haittaa on, uutta mäntää vaa sisää.
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JUHSS » 4.1.2014 0:09

Saako tälläseen sähkösellä pa-säätimellä varustettuun husseen mekaanista pa-säädintä?
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 8.1.2014 1:42

Vaihtamalla koko oikean puolen lohkon 09->
Liittynyt:
24.8.2012 20:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jokuheppu » 9.1.2014 15:33

moro pitäis tohon husseen ostaa uus mäntä. Nii uskaltaako tollasen wössnerin http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4915 A kokosen männän laittaa sisään. Ku noilla eri mäntä merkeillä menee noi koot erilailla. Ja tällä hetkellä oli A mäntä sisässä en tiiä merkkiä, mutta joku yksi renkainen. Ja pyttyki on a kokoa ja siellä ensimmäinen mäntä menossa.
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renze » 9.1.2014 22:36

jokuheppu kirjoitti:moro pitäis tohon husseen ostaa uus mäntä. Nii uskaltaako tollasen wössnerin http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4915 A kokosen männän laittaa sisään. Ku noilla eri mäntä merkeillä menee noi koot erilailla. Ja tällä hetkellä oli A mäntä sisässä en tiiä merkkiä, mutta joku yksi renkainen. Ja pyttyki on a kokoa ja siellä ensimmäinen mäntä menossa.

Ei mitää :)
Viimeksi muokannut renze päivämäärä 10.1.2014 23:31, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pyörä:
Piristelty Husqvarna wre -00, masai db skyteam 110cc, exät: suzuki pv malossi 80cc, derbi x-treme, baotian skootteri, tgb tapo kinukkiskoba...
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
12.4.2010 20:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Körpine » 10.1.2014 2:04

renze kirjoitti:
jokuheppu kirjoitti:moro pitäis tohon husseen ostaa uus mäntä. Nii uskaltaako tollasen wössnerin http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4915 A kokosen männän laittaa sisään. Ku noilla eri mäntä merkeillä menee noi koot erilailla. Ja tällä hetkellä oli A mäntä sisässä en tiiä merkkiä, mutta joku yksi renkainen. Ja pyttyki on a kokoa ja siellä ensimmäinen mäntä menossa.

On oikean kokonen. 53,95mm on A, 53,94mm on B jne..



Itseasiassa, normaali sorvattu mäntä A koossa on 53,94 ja B 53,95 kun taas takomännissä A kokoinen on 53,95 ja B taas 53,96.. :D
vaihdetaan kilvellinen Masai 110cc hussen smotoihin!
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renze » 10.1.2014 23:31

Körpine kirjoitti:
renze kirjoitti:
jokuheppu kirjoitti:moro pitäis tohon husseen ostaa uus mäntä. Nii uskaltaako tollasen wössnerin http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4915 A kokosen männän laittaa sisään. Ku noilla eri mäntä merkeillä menee noi koot erilailla. Ja tällä hetkellä oli A mäntä sisässä en tiiä merkkiä, mutta joku yksi renkainen. Ja pyttyki on a kokoa ja siellä ensimmäinen mäntä menossa.

On oikean kokonen. 53,95mm on A, 53,94mm on B jne..



Itseasiassa, normaali sorvattu mäntä A koossa on 53,94 ja B 53,95 kun taas takomännissä A kokoinen on 53,95 ja B taas 53,96.. :D

Sori on ajatuksissa menny koot väärinpäin. Mutta hyvä näin koska menin sitten tutkimaan hiukan enemmän tota mäntähommaa.
Husqvarnan alkuperäset männät ei meekkään täysin tasasesti satkun välein vaan:
A-B on 53,94 - 53,95 mm
C-D on 53,95 - 53,96 mm
E-F on 53,96 - 53,97 mm
Eli ei toi mun eka postaus pidä korjattunakaan paikkaansa :D Jos sitä noudattaa niin E:n kohdalla ollaan jo liian pienessä välyksessä. Tosin en tiedä myydäänkö husseen esim 53,98mm mäntiä. Välys siis pitäis olla sylinterin ja männän välissä husqvarnan ilmoittama 0,035 - 0,055mm. Ja eikös takomännälle pidä olla ~0,02mm isompi välys (0,06mm) joten noi sunkin lukemat menee väärään suuntaan.

Edit: Lisätääs tähän vielä husqvarnan sylinterien halkasijat uusina:
A-B on 53,985 - 53,995 mm
C-D on 53,995 - 54,005 mm
E-F on 54,005 - 54,015 mm
Jos on suht uus sylinteri kyseessä niin tosta pystyy laskemaan minkä kokosen männän sinne laittaa jos ei halua alkuperästä tilata ja on ilmoitettu vaan männän todellinen halkaisija.
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 12.1.2014 1:18

MItes ku tuossa erästä tehokkaampaa sylinteriä mietiskelin ostavani niin onko miten pitkä ikänen jos ite hoonattu, toimiiko vielä miten? Ja kuinkas nopeasti männän teflonpinnote normaalisti alkaa kulua pois?
Liittynyt:
19.12.2012 0:35
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lumipyry » 18.1.2014 19:49

Minkäs kokosta suutinta teillä on ollu 38 mikuneissa? Tekniikkana vforce3 ja spes. Kaasari on 250 rämästä ja suutin oli 310. Nyt on 270 eikä vieläkään ota piikkiä ja syö tulpat, alakierroksilla toimii kuitenkin hyvin. Vai johtuukohan toi edes säädöistä kun suuttimen vaihto ei tuntunut vaikuttavan :s
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JUHSS » 19.1.2014 13:47

Mites nuo sähkösen pa-säätimen vaijerit laitetaan? :eek:
Pyörä:
helkama raisu solifer sm honda monkey pappa-tunturi samurai110cc
Paikkakunta:
forssa
Liittynyt:
15.6.2009 20:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vena_samppa » 19.1.2014 18:15

Mitenkäs muut ovat laskenee sylinterin kansia? Oman hussen kantta ajattelin laskea itse tehdyllä kansijigillä. Eli sytytystulppa josta poistettu posliinit ja elektroni. Tämän jälkeen sorvilla 10mm terällä koko tulpasta läpi. Sitten otetaan rautatanko johon sorvin kartioterällä tehdään ensiksi päähän kartioreikä.Joka tuetaan akselin sorvauksen ajaksi sekä myös kannen laskun ajaksi. lähemmäs 10mm Sovitus tehtäisiin lämpösovitteella sytytystulpan läpi näin saisi tulpanreiästä kiinni sekä myös tuettua kannen ettei rupeisi täristämään. Ideoita toimisiko? Muitten vinkit?