Sivu 6, 9:sta

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.3.2015 9:10
Kirjoittanut Murska
Johtokikalla/potikalla saa huijattua imuilman lämpötilasensoria luulemaan että on ilma on viileämpi kuin todellisuudessa. Silloin ruisku syöttää hieman rikkaampaa seosta ja tällä kikalla saa hieman korjattua tilannetta parempaan suuntaan.

Paras vaihtoehto on laittaa siihen PC tai vastaava "fuelbox" ja säätää seokset oikeasti kohdalleen. Tämä taas vaatiin säätämisen penkityksessä tai osaava kaveri pistää alkukäydään laajalaista lambdan ja mittarin kanssa säätää AFR:än kohdalleen lukuisten kiihdytysten ja ajolenkkien aikana/jälkeen.

Moneen Yamahaan on laitettu Commanderi ja ne on säädetty penkissä kohdalleen, joten joku voisi laittaa läppärin kiinni Commanderiin ja imuroida sieltä parametrit läppärille. Sen jälkeen kuvakaappauksella kuva parametreistä talteen ja näytille sivustolle. Sen jälkeen porukoiden on helppo näpytellä läppärillä säädöt omaan Commanderiin.

Säätöjen kopiointi ei vastaa penkissä tehtyä pyöräkohtaista säätämistä mutta tällä tavalla saa säädöt "alueelle" ja riittävän lähelle, kunhan pyörässä on samat setupit putkiston ja ilmansuodattimen osalta.

Vastaavalla tavalla toimitaan mm KTM:än ruiskun kanssa, muutosten jälkeen ECU:un ladataan valmiit polttoainekartat eikä niitä penkitetä erikseen. Ja hyvin tuntuu toimivan porukoiden kotarit.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.3.2015 10:48
Kirjoittanut voittajakuningas
Toi on kyllä totta. Ei ois meinaa iso vaiva laittaa sellasta kuvaa ja tehä palvelus ihmiskunnalle.
Mitenkäs tää sitte ku aika paljon on tällasia myynnissä missä on vaihettu putki mutta ei power commanderia niin onko se nyt sitten niin vakava juttu, moottorin hajoamista ja tehoja ajatellen?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.3.2015 11:53
Kirjoittanut Lexi
"Teho"putkelliset pyörät käyvät laihalla ja männänrenkaat/mäntä kulunut jos ilman säätämistä ajelee. Öljyä alkaa kulumaan ja jos se pääsee loppumaan pyörä leikkaa kiinni. Onhan näitä leikannut jo 15-25tkm välillä hyvinkin paljon, jopa jo vakioputkella mutta se on käyttäjän vika kun lähdetään painelemaan koulun pihalta kylmällä koneella tuppi auki. 2014 malleihin muutettiin vakio ruiskukarttaa rikkaammalle, mutta paljoa se ei auta jos tehoputki lyödään kiinni.

Powercommanderin sivuilta löytyy valmiita karttoja muutama kappale. Tietysti dynolla säädettäessä saisi aivan kaiken tehon irti mitä pystyy.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.4.2015 23:31
Kirjoittanut weeärräkuski
Säädetäänkö wr:n venttiilit kylmällä vai lämpimällä koneella ja mitkä on tarkat välykset imu ja pako venttiileille?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 21.4.2015 17:15
Kirjoittanut Teukka1
Kellään tietoa mitkä endurorenkaat menisi suoraan yamaha wr 125 x:ään, jos edes on mahdollista?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.5.2015 21:38
Kirjoittanut Sonjah
Osaako kukaan sanoo et mikä vois olla vialla ku laittaa vilkun oikealle nii sulake hajoo? Vasemmalle kääntyessä ei mitään ongelmaa, mutta yht äkkiä vaa kerran ku ajoin nii näyttö,kierroslukumittari,jarruvalo ja vilkut lakkas toimimasta. Vaihoin sulakkeen ja taas toimi siihen asti ku vilkun laitto oikealle.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.5.2015 22:00
Kirjoittanut riksu26
Ottaa piuha runkoon.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 25.5.2015 21:15
Kirjoittanut MursuPro
Miten saa vaihdettua kytkinkahvan palautusjousen? En saanut sitä mötikkää missä se vaijeri on kiinni niin pois sieltä pesästä. Lukkomutterin otin pois mutten saanut irti. Pitäisi kuitenkin kyseinen osa saada pois että saa uuden jousen syöttää. Mikä neuvoksi? :roll:

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.12.2015 22:45
Kirjoittanut Miikkua
tietääkö joku pystyykö tekemään silleen että ostaa malossin 183cc pytyn mutta ei sitä "fuelboxia" kun löytyy jo valmiiks PC5 :lol: .

että pitääkö sen olla just se malossin oma että se toimii vai käykö muutkin? :nörtti:

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 17.12.2015 0:17
Kirjoittanut jonicc
Voit ostaa esim sellaisen joka on tarkoitettu näihin muihin minarellin omaaviin eli esim beta husqvarna rieju yms. Sitten käyt vaan penkissä säädättämässä pc säädöt kohdilleen ja eikun kovaa ajoa.
Toimii siis ilman sitä malossin boksia, oikeastaan jopa paremmin kun käy säädättämässä juuri omaan pyörään sopivat säädöt.

Malossin ja Athenan pytyt molemmat yhtä hyviä, valitse se kumpi on omaan mieleen parempi. Ovan myös "bolt on" toisin kuin esim ampsin pytyt.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.12.2015 14:24
Kirjoittanut zEM1Lz
Päivää!? Voisko joku kertua miten weeärrästä ilmataan jäähytinjärjestelmä? Kiitos etukäteen! :P :)

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 20.1.2016 9:19
Kirjoittanut %%%%
.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 13.2.2016 14:32
Kirjoittanut %%%%
...

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.3.2016 14:29
Kirjoittanut Omakela
Paljonkos tämmösen pc/commanderin laitto tulisi loppujen lopuksi maksamaan?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.7.2016 2:36
Kirjoittanut wrmies1001
Mikähän on syynä siinä että kun tökkään tollasen motonetin led takavalon kiinni niin käräyttää sulakkeen