Sivu 8, 9:sta

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.10.2017 18:45
Kirjoittanut erkkkka
Moro! Olen tässä miettinyt. että tietääkö kukaan onko airsalin normi 125 sylinterisarjan ja t6 sarjan välillä mitään huomattavaa eroa. Jossain luki, että saisi muutaman hepan lisää tuolla t6 sarjalla, mutta luultavasti jos tommosen t6 sarjan asentaa, niin kannattaisi asentaa myös powercommanderi, vai tulisiko tehoja lisää ilmankin sitä.
https://www.radicalracing.de/zylinderki ... -1033.html
https://www.radicalracing.de/zylinderki ... u-240.html

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 21.5.2018 10:12
Kirjoittanut 3J4T
Paljonko vuoden -09 wr ottaa kierroksia?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.2.2019 18:59
Kirjoittanut Mikaeell
Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.2.2019 23:30
Kirjoittanut vantic
Mikaeell kirjoitti:Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010

DOT 3- ja 4-nesteitä voidaan sekoittaa keskenään, mutta DOT 5:sta ei saa koskaan sekoittaa minkään muun jarrunesteen kanssa.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.2.2019 12:30
Kirjoittanut Mikaeell
vantic kirjoitti:
Mikaeell kirjoitti:Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010

DOT 3- ja 4-nesteitä voidaan sekoittaa keskenään, mutta DOT 5:sta ei saa koskaan sekoittaa minkään muun jarrunesteen kanssa.

Kiitos paljon!

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.7.2019 23:47
Kirjoittanut Yamaha wr125
Onko kellään ollut omassa wrrässä sellaista ongelmaa että kannentiiviste hajoaa koko ajan? Käytin oman wrrän korjattavana liikkeessä 3pv sitten ja taas hajosi tiiviste vanha tiiviste oli mennyt kun edellinen omistaja oli käyttänyt kannen auki ja laittanut vanhan tiivisteen takaisin, mutta mikä mahtaisi olla syynä nyt tiivisteen pettämiseen? Osaisko joku neuvoa.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.7.2019 6:05
Kirjoittanut Murska
Kansi mahdollisesti kiero. Kansi irti, tasaisen levyn päälle 240-400 vesihiomapaperia, öljyä paperiin ja hiot kannen tason suoraksi. Uusi tiiviste ja kansi paikalleen.

Voi myös olla ettei kantta ole kiristetty oikeaan momenttiin, silloin tiiviste alkaa vuotamaan. Jos on käsivaralla kiristetty räikällä niin pultit saattaa olla venyneet ja silloin pultit vaihtoon. Ainoa oikea tapa kiristää kansi on käyttämällä momenttiavainta.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.3.2020 15:54
Kirjoittanut mustasukka
Kellään tietoa noista alakerran laakereista ja stefoista? Pitäis kampura vaihtaa ja samalla kaikki hilppeet alakerrasta mutta laakereiden numeroita ja stefoja ei löydä yhtään mistään. Jos joku tietää niin valaiskaa minuakin :D

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.4.2020 14:00
Kirjoittanut valkonenkirahvi
Onko kellää tietoa mitä pitää tehdä kun vaihtaa wärrään vaparin muutaku pistää vaa vanhan tilalle?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.4.2020 22:20
Kirjoittanut Aaro k
Olisiko kellään tietoa, mikä voisi olla vikana kun WR on todella vaikea käynnistää. Lämpimällä kelillä starttia täytyy painaa hyvin pitkään ja kylmemmällä ei lähde käyntiin ollenkaan. Katsoin ensimmäisenä tulpan, joka olikin aivan karstassa ja vaihdoin uuteen. Tämän jälkeen lähti heti käyntiin, mutta ongelma tuli nopeasti takaisin.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.4.2020 22:22
Kirjoittanut Aaro k
valkonenkirahvi kirjoitti:Onko kellää tietoa mitä pitää tehdä kun vaihtaa wärrään vaparin muutaku pistää vaa vanhan tilalle?

Jos laittaa vaparin, kannattaa myös samalla vaihtaa putki, jonka jälkeen hommata ruiskunsäätöboksi (powercommander). Jos laittaa pelkän vaparin kiinni, ei seuraa mitään muuta kuin pyörän käynti laihalla.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.4.2020 21:31
Kirjoittanut Uksupuksu
Ajattelin et tää jotenkin kuuluu tänne eli kannattaako mun hommata tällänen Yamaha Wr 180cc athenalla ja ruiskunsäätimellä yms 2009 ja ajettu yläkerralla 6tkm ja alakerralla 22tkm 2500e
vai yamaha wr 125 aikalailla vakiona putki vaam vaihdettu 2014 ajettu yläkerralla 2tkm ja alakerralla 22tkm 2750e
Eli hommaanko 180cc vai sitten ei viritetyn ja miten toi 180cc kestää
?

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.4.2020 23:42
Kirjoittanut Sambooust
Tässä kun olen lukenut alkaa vähän kuumotella oma wärrä kun pyörässä on arrowin koko ränni ja k&n filtteri mutta kuiteski pyörä käy täydellisesti ja kulkee jopa 130kmh oikeata nopeutta. Mutta kun luin ketjua siellä luki että ilman potikkaa tai pc:tä tehot laskee tehoputkesta tai ilmaputsarista mutta ei vaan ole ikinä ole ollut ongelmaa ja kun pistin putsarin vasta sen huomasi että otti kierrosta herkemmin. Voisiko olla että pyörän laihalla käynti on vain yksilökohtallista :roll:

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 6.5.2020 19:43
Kirjoittanut Noel_L
Osaiskohan kukaan sanoa mikä vuosimallin 2010 WR:ää vaivaa. 195cc kyseessä. Toiminut reilu puoli vuotta ongelmitta ja nyt alkoi ongelmat. Tietyn lämpötilan saavutettuaan kone sammuu itsestään ja ei lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt. Pyörään on vaihdettu tulppa, tulpanhattu ja Ilmansuodatin (K&N) putsattu.

Pyörä itselle suhteellisen tuntematon, anturit jne? Pyörä on kyllä edellisen omistajan toimesta joskus käyty säädättämässä ja penkin alta löytyi myös malossin joku ruiskunsäädin, minkä toiminnasta ei mitään käsitystä. :D

Ei anna vikakoodia ainakaan mittaristoon. Kuka velho tätä pystyy lukea/onko se edes mahdollista ja marmoritiski ei tule kyseeseen.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.8.2020 15:35
Kirjoittanut TobyV
Onko kellään täällä tietoa että mistä voisi saada tuohon wärrään alkukäyrän joka käy Giannellin änkkään kiinni? Mielellään jos löytyisi jostain suht halvalla (todennäköisesti käytettynä) :D