Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Yamaha yzf-r125
Liittynyt:
21.6.2014 14:32
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CT_ » 3.10.2014 20:27

Onko joku tehny tuollasta valo viritelmää että kun laittaa pitkät päälle niin lyhytkin valo palaa. Youtubesta ainakin löytyy videoita aiheesta ja sit jotain keskusteluja englanniksi.
Haluaisin lähinnä tietää että kestääkö tuo systeemi tuommoista viritelmää. :)
Liittynyt:
23.9.2009 15:05
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juant » 4.10.2014 12:02

Mikä voi olla vikana kun starttaa niin mittarit käyvät pimeänä ja kierroslukumittari käy lopussa asti ja kuulostaa niinkuin bensapumppu käynnistys uudelleen. Niinku kone luulis että väänsin avaimesta virrat päälle :D Hyvin starttaa mutta ei lähe käyntiin. Vaihdoin uuden männän ja pytyn niin voisiko olla että ajotukset on vähän heittäny ? Onko kellään tietoo, miten ootte ne merkit laittanu alhaalta kun siellä on 3 viivaa ja 2 viivaa on lähekkäin niin pistin silleen että ne kaks on merkin kohalla samaan aikaan ylhäällä olevien merkkien kohalla-- :roll: Jospa nyt joku ymmärtäis ees jotain mitä tarkotan :D
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 4.10.2014 12:35

CT_ kirjoitti:Onko joku tehny tuollasta valo viritelmää että kun laittaa pitkät päälle niin lyhytkin valo palaa. Youtubesta ainakin löytyy videoita aiheesta ja sit jotain keskusteluja englanniksi.
Haluaisin lähinnä tietää että kestääkö tuo systeemi tuommoista viritelmää. :)

Vanhassa tai sitä edellisessä topicissa on ollut tuosta juttua. Jos edellinen topic on vielä olemassa niin laitappa sielä hakuun ajovalomodi tms. Tätä modia tehtiin avaamalla valokatkasija tangosta ja sieltä yhdistämällä jotain (pitkien valojen johtoon yhdistettiin myös lyhyiden?) johtoja.
E: Mallikohtaisessa siis, ei tekniikkapuolella.
Pyörä:
Yamaha yzf-r125
Liittynyt:
21.6.2014 14:32
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CT_ » 4.10.2014 13:01

Okei, noh kokeilemalla oppii :lol:
Pyörä:
Yamaha yzf-r125
Liittynyt:
21.6.2014 14:32
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CT_ » 3.11.2014 9:28

Mites oletteko huomannut selvää eroa käytettäessä K&N suodattimia vs. "tarvike suodattimia" tuon tehon ja kestävyyden kannalta. Ainakin nopealla vilkaisulla nuo tarvike suodatin näyttää suht tukkoiselta K&N verrattaen. Kertokaa suosituksia :D
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.11.2014 14:26

Jos laitat vaparisuodattimen niin ruisku pitää myös säätää sitten uudestaan. Pelkän k&n suodattimen laitolla et saa muuta kuin tehottomamman moottorin joka hajoaa aikaisemmin. Suosiolla vaan sitä vakiota ellei sitten ole pc ja valmiutta säädättää penkissä.
Pyörä:
Yamaha yzf-r125
Liittynyt:
21.6.2014 14:32
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CT_ » 7.11.2014 9:20

Kiitos vastauksesta :)
Liittynyt:
7.1.2015 20:01
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jatsku_ » 7.1.2015 20:25

Kuinka kauan ootte ajelleet samoilla ketjuilla ja rattailla ja kannattaako pyörien laakereita vaihtaa/saakko niitä ylipäätään mistään? Muistaaksen strom motorilta olis saanu. ja mistä kannattais ostaa uudet männän ja kannentiivisteet kun olis tuo männänvaihto edessä
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 20:25
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 27.1.2015 21:33

Tarviiko 180cc pytyn kanssa luopua vakioputkesta? :D
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.1.2015 21:36

Ei, samalla tavalla sitä lisävääntöä tulee vaikka onkin vakioputki. "Tehoputkella" saattaa tulla se 1-2hp lisää.
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 20:25
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 30.1.2015 14:31

jonicc kirjoitti:Ei, samalla tavalla sitä lisävääntöä tulee vaikka onkin vakioputki. "Tehoputkella" saattaa tulla se 1-2hp lisää.

Huomaako sitä ajossa? :eek:
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.1.2015 14:33

Ei, varsinkaan jos ei käy penkissä säädättämässä tms. Tuskin silloinkaan kovin paljoa.
Liittynyt:
10.2.2015 21:39
Yzf-r 125 vriririri

ViestiKirjoittanut Spunde » 12.2.2015 21:58

Aattelin ostaa ysärii devilin änkän mis ois irrotettava katalysaattori. Tietääkö ketää että pitääks sitä ruiskuu säätää jos poistaa sen katalysaattorin?
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 19:53
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 26.2.2015 8:31

Morjes, tässä pitäs nyt venttiilien säätöä alkaa tekemään omaan pärrään ja aattelinki täällä sit kysyä teiltä itteeni kokeneemmilta ihmisiltä nelarinroplaajilta että mites se homma nyt sitten luonnistuukaa :D Aluksihan männän pitää olla YKK:ssa, mutta mitäs sen jälkeen ? Paljon välyksien piti olla imu/pakopuolella, mistä ne mitataan yms. Pikaisella googlailulla en löytänyt mitään lontooksikaan tästä, ainakaan mitään kovin tarkkaa selostusta, mutta jos joku semmosen löytää niin semmosiakin voi heitellä, enkku taittuu senverran että selvää siitä varmasti ottaa .. :lol:
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Pyörä:
Yamaha yzf-r125
Liittynyt:
21.6.2014 14:32
Re: Yamaha YZF-R 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CT_ » 3.3.2015 16:59

Joo se on se lontoon kielellä löytyvä YAMAHA YZF R125 SERVICE MANUAL siin on noi jutut ja reilu 300 sivua muutakin tietoa. :)