Yamaha DT viritys/tekniikka

Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 24.6.2012 21:29

Finland744 kirjoitti:No jos tuossa tarkoitat kysyä, että miksi pyörä käy keskikierroksilla laihalla niin vastaus löytyy neulan säädöistä. Koitappa nostaa neulaa aka. laskea neulan sokkaa, että seos olisi rikkaampi tuolla kierrosalueella.
Kannattaa myös laittaa pikkasen isompi pääsuutin, että ei käy edes hitusta laihalla. Ei kannata ottaa riskiä tollasessa asiassa.


Juu löytyy multa suuttimia 250, 270, 280 ja 300. Vois kokeilla tota 280 ja samalla sitä neulaa vähän nostaa, kun "äkkiäkös" sen takasin laittelee, jos ei auta. Kumma vaan, kun kierroksia on sitten se yli 6k niin voi huoletta vääntää kaasun pohjaan, miksi se käy juuri pienemmillä kierroksilla laihemmalla? Ja nimenomaan boaa, eikä käy rikkaalla :s

Mitähän se edellinen omistaja selitti, että vaihdettu "kiertävämpi" CDI boksi, vanhan sain mukaan. Vaikuttaakohan jotenkin toimintaan?
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 25.6.2012 0:25

Auttakaa nyt pergels!

Ei detsi jaksa vääntää. Vitosella kiertää vielä loppuun, mutta kutosella ei jaksa vääntää ollenkaan joten meno vain hyytyy. Hyvällä tuurilla sain kutosen piikille asti jolloin jaksoi kulkea, joka siis meinasi vitosen armotonta huudattamista. Viriä on vm gianellin putki ja ypvs lukittu ylös. Suuttimina toimivat 270ps ja vakio tyhjäkäyntisuutin. Vaikuttaako tyhjäkäyntisuutin jotenkin? Masentaa, auttakaa! :D
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 25.6.2012 0:39

Aviiton kirjoitti:Auttakaa nyt pergels!

Ei detsi jaksa vääntää. Vitosella kiertää vielä loppuun, mutta kutosella ei jaksa vääntää ollenkaan joten meno vain hyytyy. Hyvällä tuurilla sain kutosen piikille asti jolloin jaksoi kulkea, joka siis meinasi vitosen armotonta huudattamista. Viriä on vm gianellin putki ja ypvs lukittu ylös. Suuttimina toimivat 270ps ja vakio tyhjäkäyntisuutin. Vaikuttaako tyhjäkäyntisuutin jotenkin? Masentaa, auttakaa! :D


sanosin melkee että enemmän ominaisuus ku vika, kutonen "ylipitkä"
Pyörä:
Yamaha Dt 125 X 06 Honda Crf 250 08
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
20.8.2011 15:22
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut crf312 » 25.6.2012 8:03

Aviiton kirjoitti:Auttakaa nyt pergels!

Ei detsi jaksa vääntää. Vitosella kiertää vielä loppuun, mutta kutosella ei jaksa vääntää ollenkaan joten meno vain hyytyy. Hyvällä tuurilla sain kutosen piikille asti jolloin jaksoi kulkea, joka siis meinasi vitosen armotonta huudattamista. Viriä on vm gianellin putki ja ypvs lukittu ylös. Suuttimina toimivat 270ps ja vakio tyhjäkäyntisuutin. Vaikuttaako tyhjäkäyntisuutin jotenkin? Masentaa, auttakaa! :D

Luultavasti jaksaa jos otat ypvs:ssän käyttöön. Tulee huomattavasti alatehoja lisää.
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 25.6.2012 8:16

Johani kirjoitti:
Aviiton kirjoitti:Auttakaa nyt pergels!

Ei detsi jaksa vääntää. Vitosella kiertää vielä loppuun, mutta kutosella ei jaksa vääntää ollenkaan joten meno vain hyytyy. Hyvällä tuurilla sain kutosen piikille asti jolloin jaksoi kulkea, joka siis meinasi vitosen armotonta huudattamista. Viriä on vm gianellin putki ja ypvs lukittu ylös. Suuttimina toimivat 270ps ja vakio tyhjäkäyntisuutin. Vaikuttaako tyhjäkäyntisuutin jotenkin? Masentaa, auttakaa! :D


sanosin melkee että enemmän ominaisuus ku vika, kutonen "ylipitkä"


Mikä juttu tämä on oikeasti, että kutonen on muka "ylipitkä"!!? Omassa kyllä kutonen vetää mukavasti 70-80km/h;sta eteenpäin, aivan sinne loppuun asti... Välit on vakiot.
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.6.2012 11:24

Jep. Omani veti myös helposti kutosen loppuun. Siis todella helposti. Nelonenhan detsissä on pitkä ku nälkävuosi.
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 25.6.2012 11:36

Mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny detsissä? Synteettisiä?


Toinen asia mitä ihmettelen on se, että miksi DT;n etujarrujen sanotaan olevan huonot??! Omassani on jarrutehoa edessä liikaakiin, kun painaa kovasti jarrua etupyörä lukkiutuu nopeasti, mutta hyvin se pysähtyy!
Pyörä:
Yamaha Dt 125 X 06 Honda Crf 250 08
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
20.8.2011 15:22
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut crf312 » 25.6.2012 11:42

Mikä juttu tämä on oikeasti, että kutonen on muka "ylipitkä"!!? Omassa kyllä kutonen vetää mukavasti 70-80km/h;sta eteenpäin, aivan sinne loppuun asti... Välit on vakiot.

Ittekkin tätä oon ihmetelly. :s Hyvin jaksaa viellä lähteä kutossella vääntämään sieltä 60 - 70kmh:sta ylöspäin vakioväleillä ja kulkee silti vakiomittarin loppuun
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.6.2012 15:42

EDU96E kirjoitti:Mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny detsissä? Synteettisiä?


Toinen asia mitä ihmettelen on se, että miksi DT;n etujarrujen sanotaan olevan huonot??! Omassani on jarrutehoa edessä liikaakiin, kun painaa kovasti jarrua etupyörä lukkiutuu nopeasti, mutta hyvin se pysähtyy!

Se etujarruhan on vitun paska suomeks.
Ostajaki luuli et se on rikki tai palat o loppu ku ei uskonu todeks et on heikompi ku mopojen etujarrut.
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 25.6.2012 16:35

Onkohan mulla sitten tehty rakenteellisia muutoksia etujarruun? On nimittäin aivan hyvä, ei tartte eikä saa olla yhtään ton parempi, pysähtyvyys on oikeasti hyvää... :roll:

Niin käytättekö detseissänne täyssynt. öljyjä?? Kertokaa ihmeessä...
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.6.2012 16:39

Täyssynteettistä tietenkin
10w40 tai 10w30 on hyvä viskositeetti kesäsäälle.
Pyörä:
Yamaha DT 125x-05, Derbi senda xtreme-05
Liittynyt:
14.1.2011 17:45
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tomi-52- » 25.6.2012 17:11

jaahas. mikä mahtaa olla kun detsistä tulee öljyä YPVS kotelosta (runsaasti)!! itse epäilen että stefa on vain väljää ;) myös YPVS laippa klappaa jos vedät sitä itseesipäin tai työnnät eteenpäin :s
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 25.6.2012 18:32

crf312 kirjoitti:
Mikä juttu tämä on oikeasti, että kutonen on muka "ylipitkä"!!? Omassa kyllä kutonen vetää mukavasti 70-80km/h;sta eteenpäin, aivan sinne loppuun asti... Välit on vakiot.

Ittekkin tätä oon ihmetelly. :s Hyvin jaksaa viellä lähteä kutossella vääntämään sieltä 60 - 70kmh:sta ylöspäin vakioväleillä ja kulkee silti vakiomittarin loppuun


No perkele mikäs sit tossa mun sotaratsussa on? Eikai näissä vehkeissä oo paljoo eroa toisiinsa? Ku oon miettiny sitä, että johtuuko se vakio tk suuttimesta? Hirveetä kakkaa rupee jo masentaa kyseinen vehje vaikka olenkin vasta 3 viikkoa ajanut.. :paha:

PS. YPVS lukittu yläasentoon koska servo on rikki :3 tai en ole varma, mutta otin ne vaijerit sieltä ylhäältä pois ja virtaa niin se servon kiekko vaan tärisee. Onko tosissaan vika servossa, koska näytti kyllä ihan terveeltä kun availtiin, kolvaukset kaikki ok. Lueskelin et sulake kannattaa tarkistaa, mutta eikös sitten menis muitakin sähköjä pimeäksi kun ypvs? Ja onko kuinka herkkiä esim. noi piuhat katkeilemaan?
Liittynyt:
25.4.2010 13:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Peku96 » 26.6.2012 0:02

Miten yz kone sopii Yamaha dt 125cc -07, suurempia sähköräpläystä yms?
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.6.2012 0:37

No mitäpä luulet kuinka sopii... Tommosen kysymyksen johdosta voin todeta ettei varmaan kannata alkaa koko hommaan. Sähköt yzasta ja siihen valopuola kaveriksi niin saa valot, koneen sovittaminen, putken sovittaminen ja kaikkine koneen oheislaitteiden sovittelu.