Yamaha DT viritys/tekniikka

Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 19.6.2012 13:22

Pitkän poissaoloni aikana ei ole tapahtunut mitään erikoista, muuta kuin että huomenna saapuu Nakkilan pyörästä uusi Athena 125cc <3 Nyt kiinni 240 suutin, ei todellakaan sovi tuolle, eli lyön siihen sen 280 kiinni (?). Vai mitä mieltä täällä ollaan? Ja siinähän tulee pakoaukon se laippa (2 osanen, sylinterin sisällä) eli ei tarvitse vanhasta sitä siirtää siihen? Entäs sisäänajo. 4-t pyöriä vain ollut ennestään, mites tällainen kannattaisi sitten? Ja kuinka paljon?
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.6.2012 15:37

En kyllä usko että tarvii noin isoa laittaa, mutta parempi se on testata liian isolla. Mitäs sille vanhalle pytylle kävi?
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 19.6.2012 17:18

http://www.youtube.com/watch?v=qWmyNf4x ... e=youtu.be

Tossa viel videoo siitä ylikuumenis ongelmasta. :s
Eli kierrokset jos ylittää 6000rpm nii rupee nostaa lämpöjä. 8000rpm 100km/H vauhis nostaa jo melkee punaselle.Eli semmosta 80km/h pystyy ajaa.Paisunta säiliöstä on hävinny ihan vähän jäähdytys nestettä.
Sitten lopuksi kun sammuttaa ,niin tavallaan imasee nesteet takas syyläriin ja kuuluu samanlainen äänikun lavuaarista. :lol:
Ja kaasuttimen säätöarvot = Ps 280 ,tk25 ja neula keskimäisessä lovessa.
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 19.6.2012 21:20

Onkos kukaan tohon louskuun tunkenu koson mittaristoa? Ei varmaan mikään helppo asennettava mutta oisiha tuo ihan mukava
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.6.2012 21:34

Olikohan hhank käyttäjällä sellanen detsissä ollut. Mikäs siinä mukas on vaikeaa, ohjeet tulee mukana... Ja tarkotan sitä aivan pientä koson mittaria, kurapyöriin suunniteltua ;)
Pyörä:
Yamaha Dt 125 X 06 Honda Crf 250 08
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
20.8.2011 15:22
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut crf312 » 19.6.2012 21:47

Wiltunik kirjoitti:Onkos kukaan tohon louskuun tunkenu koson mittaristoa? Ei varmaan mikään helppo asennettava mutta oisiha tuo ihan mukava

Ite oon tohon uudemman malliseen tommonen koso db-01r laittanu. Ihan helppo laittaa kuhan keskittyy ja pähkäilee vähän aikaa niitä johtoja... kyllä siinä itellä tais useempi tunti vierähtää ja yks sulake kärähtää. Mutta lopulta sain toimimaan kaiken paitsi vilkkujen, Pitkien ja öljyn merkki valot jotka toimii väärin päin ja tietysti bensamittaria ei saa toimimaan ilman anturia.
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 19.6.2012 21:48

kyllähän sieltä ohjeet tulee. tiedän,, joskus vaan vaikee soveltaa niitä :lol:
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 19.6.2012 23:00

Vielä tohon lämpenemis juttuun.
Omasta mielestä kerää painetta ,mutta mistä?Tyhjäkäynnil toimii hyvin. :s
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 20.6.2012 21:52

Moi taas! Pitkän odottamisen jälkeen Athena saapui kuin saapuikin (:
Monen monta työtuntia saikin uhrata. Ensiksi sain koko paketin kasaan, kappas. Sylinteri täynnä vettä. Kannessa oli vettä, tiivisteessä myös, pakoaukostakin pursusi, koko vehje "vihelteli", pakoaukonsäädin ei toiminut, ja sähköstartti surisi tyhjää.. Noh, uudelleen purkamaan. Paketissa tulleet kupumutterit olivat liian "matalat", joten piti etsiä sitten perus muttereita siihen ja vääntää kunnes p**kat valahti housuihin. Oli siinä riemua kun se pyörä lopultakin starttasi :) Harmi että vesisade pilaa ajomahdollisuudet :'( Eikä takajarrukaan toimi :D En vieläkään hallitse jarrupalojen vaihtoa DT:seen (:
Pyörä:
Gilera SMT, peugeot squab ja trekker
Paikkakunta:
ypäjä
Liittynyt:
29.4.2009 22:55
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pazii » 20.6.2012 21:58

moro! oisko jonkulla yamaha dt r 125 sähkökaavioo? kun vanha omistaja on tehny omia patentteja sun muita ja valot ei toimi enää :x
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.6.2012 23:40

-88-97 vuosimallisiin ymmärtääkseni.
Kuva
-97-03 mallisiin
Kuva
Itte sovelsin -03 vuotiseen molempia kaavioita ja kaikki meni yhteen.
Olisittepa nähneet mun sähköhelvetin.. hullu olin ku en vetäny kaikkia uusiks vaa korjasin ja otin selvää..
Kiva kun sama johto vaihtaa väriä kolme kertaa matkalla tietämättömyyksiin :roll:
Pyörä:
Gilera SMT, peugeot squab ja trekker
Paikkakunta:
ypäjä
Liittynyt:
29.4.2009 22:55
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pazii » 20.6.2012 23:43

kiitoksia :D no mulla ykski johto vaihaa 5 kertaa väriä ja tyylii 2 senti välei jatkettu -.- ja 7 johtoo oli nipus ja kaikki oli vedetty uudestaa samalla värillä :S
Pyörä:
detsoni
Liittynyt:
21.10.2009 0:42
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut moposeksuaali » 21.6.2012 1:32

Mites ootte ton pyttykoron toteuttanu? 2mm ylätiivistepinnalta pois ja 2mm alumiinilevy + tiivistemassaa molemmin puolin? Alumiinilevyä sais ainakin Chlas Ohsonilta. Varmaan aika tuskaa hioa toi 2mm vesihiomapaperin ja peilin avulla pois :D Joten kertokaas joku paikka mikä edullesti sen sorvauttais pk-seudulta. Kiitos jo etukäteen :)
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 21.6.2012 14:37

Älä nyt helvetti mistään klasoolssonilta osta alumiinilevyyä 8o , joku paikallinen pulju jossa työstetään/myydään metallia, niin sieltä vaan joku jämäpälä hakemaan.
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 21.6.2012 16:32

Elikkäs DT kasassa nyt, ekat ajot ajoin tänään, mummoajelua 50km/h. Tehoja löydy ollenkaan, ikinä en oo mitään sisäänajanu :(

Onko normaalia että nostaa lämpöjä "paljon"? Melkein koko ajan palaa tuo lämpövalo tuossa.. Pelottaa ajatuskin leikkaamisesta. ~12km lenkin heitin, miten pitkään suunnilleen vielä mummoajelua ettei nosta kiekkoja juuri ollenkaan? Milloinka se kaasun vääntäminen on sallittua?