Yamaha DT viritys/tekniikka

Moderaattori
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Jyväääääskylä
Liittynyt:
7.6.2007 0:43
Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Avt0mat » 5.6.2012 16:30

Vanhat viestit: viewtopic.php?f=98&t=80085
"“Find what you love and let it kill you.”
― Charles Bukowski
"
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 6.6.2012 5:40

Nyt sitte tuli vastaus 2strokepartsilta, että haluavat maksun etukäteen. Ja en varmasti maksa. Pitäkööt pyttynsä.

Seuraava homma vaan, että pitäisikö se sylinteri sitten porauttaa kun tuota 170cc ei saanut...

Vai laitanko 125cc Athenan? Onko hyviä kokemuksia?
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 6.6.2012 12:31

No tottakai ne vaatii maksun etukäteen kun ei mikään ulkomaalainen sivusto lähetä postiennakolla :| Nyt teet vaan tilisiirron ja saat sen 170cc:n eiköhän se ole helpoin tapa..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Cross@r » 6.6.2012 15:04

Ite en oikeen ymmärrä miks jotku vierastaa tilisiirtoja. Ite "muutamat" kerrat siirrelly rahaa ja kertaakaan ei oo mitään ongelmia ollu. Nykyään ei viitti ees postiennakolla pistää jos vaihtoehtona tilisiirto ;)

Niin ja ulkomaalaisilla sivuilla just noin niiku juvee sano.
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 6.6.2012 16:09

Perkele että toi ypvs on sitten niin p*rseestä... Maadotettu on vaikka mihin mutta ei vaan toimi kuten pitäisi. Joskus sen kuulee toimivan oikein kun pistää virrat päälle, joskus se vain tärisee. Varmistuin kanssa sen epätoimivuuden, koska kerran se repäs kunno piikin mutta ekaa kertaa (myös vikaa kertaa) että mitähän helvettiä tuolle nyt tekee. Jos joku osaa sanoo vian tai sitten apuja miten sen saa lukittua ylä-asentoon?
Pyörä:
Yamaha Dt125r -03, Ex Suzuki Pv -91, Eeäx Yamaha dt50r -07.
Paikkakunta:
Liperi/Kontiolahti
Liittynyt:
29.4.2011 22:15
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Syntinen » 6.6.2012 16:27

^Ite tein semmosen n.8,5cm pitkän peltilätkän jonka kiinnitin siihe ite ypvs-akseliin ja siihhe vaijerikopan väliin. Ainaki tähä asti pysynyt lukittuna.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.6.2012 17:18

Aviiton kirjoitti:Perkele että toi ypvs on sitten niin p*rseestä... Maadotettu on vaikka mihin mutta ei vaan toimi kuten pitäisi. Joskus sen kuulee toimivan oikein kun pistää virrat päälle, joskus se vain tärisee. Varmistuin kanssa sen epätoimivuuden, koska kerran se repäs kunno piikin mutta ekaa kertaa (myös vikaa kertaa) että mitähän helvettiä tuolle nyt tekee. Jos joku osaa sanoo vian tai sitten apuja miten sen saa lukittua ylä-asentoon?


Minä pidän ypvs;stä kovasti. Tuo mukavasti vääntöä alaalle ja muuallekkin ja antaa pikku piikin boonuksena ;)



Ediittiä; Vastatkaas nyt mun kysymykseen, kun en oikeen selkeää vastausta saanu, että mitä pitää tehä kaasarin säädöille, kun on vm 2000 DT jossa tyhjennetty vakioputki, muutenkin kuriton ja ypvs käytössä, kun booailee aika yläällä alle 6,5k kierroksia. Meinaan, jos kaasua koittaa kääntää pohjaan niistä alle 6,5k kiekoista. Pääsuutin tuossa 28mm kaasarissa on 250, luulis riittävän ja vakioputsari, johon olen vaihtanu uuden suodatinosan(biltemasta...). Kylmänä välillä käy hieman huonoa tyhjäkäyntiä, auttaako tk suutin mitään?? Neula keskiasennossa, kuten ohjeen mukaan TT;lle pitäs kuulua?

Eli hommaanko 10 numeroo isomman pääsuttimen ja mahdollisesti tk suuttimen vai mitä?
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99
Liittynyt:
26.2.2011 19:40
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 6.6.2012 17:31

EDU96E kirjoitti:
Aviiton kirjoitti:Perkele että toi ypvs on sitten niin p*rseestä... Maadotettu on vaikka mihin mutta ei vaan toimi kuten pitäisi. Joskus sen kuulee toimivan oikein kun pistää virrat päälle, joskus se vain tärisee. Varmistuin kanssa sen epätoimivuuden, koska kerran se repäs kunno piikin mutta ekaa kertaa (myös vikaa kertaa) että mitähän helvettiä tuolle nyt tekee. Jos joku osaa sanoo vian tai sitten apuja miten sen saa lukittua ylä-asentoon?


Minä pidän ypvs;stä kovasti. Tuo mukavasti vääntöä alaalle ja muuallekkin ja antaa pikku piikin boonuksena ;)

Joo kyllä kaikki varmasti pitää siitä :lol: :lol: mutta Aviitonilla on vissiinki servo paskana, tai sitten servon johdot on huonossa kunnossa
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.6.2012 21:02

EDU96E kirjoitti: Vastatkaas nyt mun kysymykseen, kun en oikeen selkeää vastausta saanu, että mitä pitää tehä kaasarin säädöille, kun on vm 2000 DT jossa tyhjennetty vakioputki, muutenkin kuriton ja ypvs käytössä, kun booailee aika yläällä alle 6,5k kierroksia. Meinaan, jos kaasua koittaa kääntää pohjaan niistä alle 6,5k kiekoista. Pääsuutin tuossa 28mm kaasarissa on 250, luulis riittävän ja vakioputsari, johon olen vaihtanu uuden suodatinosan(biltemasta...). Kylmänä välillä käy hieman huonoa tyhjäkäyntiä, auttaako tk suutin mitään?? Neula keskiasennossa, kuten ohjeen mukaan TT;lle pitäs kuulua?

Eli hommaanko 10 numeroo isomman pääsuttimen ja mahdollisesti tk suuttimen vai mitä?
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 6.6.2012 22:04

Koita vaikka aluksi säätää neulaa. Jos siis booauksen jälkeen löytyy ihan puhtaasti kiertävät yläkierrokset.
Se 250 ei välttämättä ole tarpeeksi iso vaikka jollekin se saattaisi sopia. Itselläkin on 280 samalla setupilla.
Kylmänä ei nyt tarvitse käydäkään tyhjäkäyntiä kunhan lämpimänä on säädöissä.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 7.6.2012 0:44

Joo kyllä kaikki varmasti pitää siitä :lol: :lol: mutta Aviitonilla on vissiinki servo paskana, tai sitten servon johdot on huonossa kunnossa


Itte tulin miettineeks et onkohan se akseli hieman jumissa karstan ja muun paskan takia. Ei oo ollu toiminnassa todennäkösesti vuodesta -06 ja nyt sitten se on muurautunut. Eli siis satunnaisesti jaksais servo pyörittää mutta joskus ei. Huomenissa sitte otan sieltä servosta vaijerit irti ja jos servo sitten värisee nii se on rikki. Joka meinaa, että joudun lukitsemaan sen ylä-asentoon. Sit jos ei niin se akseli jumittaa siellä. EDU96 ethän vain piilovittuile ;)
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 7.6.2012 15:10

Ei mitään vittuilua ;)

Sinänsä jännä tuo mun juttu, kun siinä 7t ja yli kun on kierroksia, niin voi hyvin vääntää kaasun pohjaan, ei nyvi ja kiihtyy hyvin... Auttaako ilmaruuvin pyörittely tai/ ja tk-suuttimen suurentaminen pari pykälää isompaan?
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 8.6.2012 19:03

Tänäänkin jo yli kymmenen kertaa tullut purettua YPVS ja kerran kasattu yläkerta. Jostain silti kuuluu kalkatus alakierroksilla. PA-säätimen laippaa on hiottu ainakin viisi kertaa ja silti kuuluu ääni.
Kuinkahan kova ääni voi kuulua pelkästää siitä, että pakoaukonsäädin kolisee "reiässään"?
Kun ottaa kiinni pakoaukonsäätimen akselin päästä kun kone on käynnissä niin ihan selkeästi akseli tärähtää kovaa aina kun ääni kuuluu. Ja äänihän kuuluu melko tasaisesti käyntinopeuden tahtiin. Kun otti akselin kokonaan pois niin ääntä ei kuulunut.
Pitäisiköhän nyt vielä koittaa hioa sitä akselia? Ja akselihan on otettu vielä isommaksi poratusta pytystä mikä tekee asiasta vielä oudompaa. On kyllä sellanen ääni ettei säälisi antaa olla. :lol:
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 9.6.2012 2:13

iltoja. Mistä vehekkeestä sais mahollisesti helpoiten modattua smotot kyseiseen kapistukseen. Vuosimallia malli -94-
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 10.6.2012 11:56

Et saa ypvs akselia timmiksi vaikka miten hioisit, siihen tarvii uuet holkit että saa kolinan loppumaan. Ei siis kannata alkaa värkkäämään sen kanssa, jos ei mäntään ota kiinni.

Luultavasti tuon smotodetsin vanteet sopii kivuttomimmin, tai sitten teettää vanhoille keskiöille smotot, niin sopii suoraan.