Sivu 44, 51:sta

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.5.2015 15:17
Kirjoittanut riksu26
Mainitsit alipaineella toimivan hanan. Koita vaikka imasta siita alipaineletkusta.

Onko muuten tuoreet bensat tankissa?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.6.2015 1:47
Kirjoittanut YZFrider
Kertokaas, että onko hyvä ostos malossi 180cc + nokka? Tuoko se vääntöjä paljon lisää? Onko jossain perus 2t hussessa paljon tehoeroja tuohon settiin? Ja mistä sais 6 jousisii kytkimii toho minarellin 4t koneesee? Mieluiten silleen ettei tarvii modata.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 20.6.2015 16:11
Kirjoittanut MeRiejusta
Pelkkä 180 tuo jo vääntöä lisää ainakin omaan käyttöön tarpeeksi. Vie viivoilla jo 180:llä vakio 2tahteja. nokka tuo löylyä yläkiekoille. 6 jousisia kytkimiä saa varmaan automotivespartsshopista?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.6.2015 20:57
Kirjoittanut äMTee
Morjens, oon miettiny tohon MT:hen jonkun putkiston hankkimista...akrapovicilla on tätä varten suunniteltu putkisto, ja ajattelin kysäistä että leipookohan tuo nyt sitte pullat jos ei pistää PC:tä? :D Ajatuksissa on kyllä että tulevaisuudessa hankkisin pc:n kunhan taloudellinen tilanne antaa myöten....Huomenna ajattelin käydä kyselemässä siellä mistä ostin pyörän, että mikä on heidän mielipide. Haluaisin kuulla teidän mielipiteen tähän, uskallanko ostaa Akran vai jätänkö myöhemmäksi? :s

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.6.2015 21:46
Kirjoittanut YZFrider
äMTee kirjoitti:Morjens, oon miettiny tohon MT:hen jonkun putkiston hankkimista...akrapovicilla on tätä varten suunniteltu putkisto, ja ajattelin kysäistä että leipookohan tuo nyt sitte pullat jos ei pistää PC:tä? :D Ajatuksissa on kyllä että tulevaisuudessa hankkisin pc:n kunhan taloudellinen tilanne antaa myöten....Huomenna ajattelin käydä kyselemässä siellä mistä ostin pyörän, että mikä on heidän mielipide. Haluaisin kuulla teidän mielipiteen tähän, uskallanko ostaa Akran vai jätänkö myöhemmäksi? :s
No riippuu paljon tulet ajamaan ennen pc ostoa ja jos lämmität koneen ennen ajamista ja et muutenkaan raiskaa konetta, niin ei pitäisi nyt vaningoittaa moottoria. Öljytkin kannattaa vaihtaa ajallaan.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 24.6.2015 0:57
Kirjoittanut jonicc
Koneen kestävyyden kannaltahan parempi olis eka pc, jolla seokset kuntoon ja sitten akra myöhemmin vaikka ja uudestaan säädätys.
Ei se kone heti leivo vaikka laitatkin akran, mutta ei se kone ainakaan pitempään kestä kuin vakiona, päinvastoin. Samallahan myös tehoja häviää, ja todennäköisesti myös huiput tippuu.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.7.2015 16:23
Kirjoittanut manfrezone
Pelkän 180cc kitin kanssa husse kulki 115kmh 12-43(520) väleillä. Kansi kävi viime viikolla koneistamolla avarruksessa jossa avarrettiin kanavia ja muotoiltiin venttiilejä sekä asennettiin stage 2 virinokka. Nyt kulkee samoilla väleillä vajaa 110kmh eikä kiihdy yhtään sen hätäsempään kun ennenkään. :paha:
Mikä mättää?
Venttiilivälykset 0.1-0,15 ja 0,2-0,25. Nokan ajotus kohdillaan ja 140ps ja 40tk.
Voiko sytytyksessä olla jotain häikkää tmv?

Edit: Alavääntöä on siis tullut enemmän ylävääntöä ei niinkään (nokassa vika?)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.7.2015 19:56
Kirjoittanut MeRiejusta
Luultavasti joudut suuttimien kokoja noiden viritysten jälkeen muuttamaan.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.7.2015 15:08
Kirjoittanut J0N1B0Y
Tuli tota "vahingos" kaadettuu kaljaa 150cc mönkijä tankkii ja alko käymää huonosti jne. Tyhjensin tankin, kaasarin putsasin ja letkut putsasin myös alko käymää paremmin mut ei parhaiten. Sitte kun huomasin kun aattelin kattoo vielä kaasarin et kammiossa on kolhu/halkeama pitäiskö laittaa jotain kemiallista metallia siihen vai pitäskö vaan hommaa uus kaasari? :lol:

En tiedä onko oikea topic kysyä mut kysyin täälä kun mönässä on vaan noin 8kw tehoja niin aikalailla vastaa kevaria

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.8.2015 21:43
Kirjoittanut SwagRaptor
Kertokaapas nyt miten Suzukin 125cc 4 venttiiliseen koneeseen saa lisää tehoa ilman että iskutilavuutta muutetaan. Moottori on vm. -05. Vai riittääkö jos laittaa isomman kaasarin ? kun vakiona koneesta lähtee n. 9,8 kW. btw en oo mikään ekspertti näissä asioissa :s

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.8.2015 1:30
Kirjoittanut Laamapalmu
Osaako joku sanoa kilowatteina paljon tulee tehoa 8.8kW Derbi 125 Sendasta kun iskee 144cc kitin kiinni. Ja miten käy että meneekö jatkossa myyntiin paremmin vai onko parempi laittaa uusi 124cc sylinteri kiinni.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 31.8.2015 21:16
Kirjoittanut äMTee
Kävi nyt niin, että MT:n kytkinvaijeri meni melkein poikki, parilla säikeellä enää oli kiinni kun huomasin... Uus on tilauksessa, mutta pitäis päästä ajelemaan jo :itku: mistään ei löytynyt hyllystä noita.
Sain vaijerin irti suht kivuttomasti, takaisinlaitto vähän mietityttää...voisko joku antaa pikaohjeen siihen? Lähinnä kumpi pää ensin jne :D

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 5.9.2015 18:45
Kirjoittanut PuzKi
Oli tässä suunnitelmissa vaihtaa änkkää wärrään ja oon täältä lueskellu että käy laihalla. Sellasta kyselisin että riittääkö tai se joittenkin mainitsema diagnostiikkatyökalu minkä saa yamaha centterillä käydä asennuttamassa? Tai onko kellään kokemuksia? Kiitti jo etukäteen. :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.11.2015 16:42
Kirjoittanut mopokuumottelija
Mitäs kaikkee viriä pitää hussenn nelariin laittaa, että on tarpeeks tehoa ajella ees suht mukavasti motarilla? Paljonkohan sais irti pelkästä 183cc kitistä?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.11.2015 4:31
Kirjoittanut J.J.L
Suunnitelmissa olis :Tiger RS-780 Pakoputki
Pc, kansi hommia nokkaan jotain ja haaveena korkeapaine mäntä mutta ei oikein tahdo löytyä 125cc niitä... Saako mistään vai pitääkö teettää??
Edit. Ja pyöränä siis yamaha wr