4t yleinen viritys/tekniikka

Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 19.5.2015 15:17

Mainitsit alipaineella toimivan hanan. Koita vaikka imasta siita alipaineletkusta.

Onko muuten tuoreet bensat tankissa?
Liittynyt:
5.1.2015 17:13
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YZFrider » 7.6.2015 1:47

Kertokaas, että onko hyvä ostos malossi 180cc + nokka? Tuoko se vääntöjä paljon lisää? Onko jossain perus 2t hussessa paljon tehoeroja tuohon settiin? Ja mistä sais 6 jousisii kytkimii toho minarellin 4t koneesee? Mieluiten silleen ettei tarvii modata.
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 20.6.2015 16:11

Pelkkä 180 tuo jo vääntöä lisää ainakin omaan käyttöön tarpeeksi. Vie viivoilla jo 180:llä vakio 2tahteja. nokka tuo löylyä yläkiekoille. 6 jousisia kytkimiä saa varmaan automotivespartsshopista?
Sakkoja sakkoja
Pyörä:
Yamaha MT-125 -15
Liittynyt:
30.9.2014 22:31
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut äMTee » 23.6.2015 20:57

Morjens, oon miettiny tohon MT:hen jonkun putkiston hankkimista...akrapovicilla on tätä varten suunniteltu putkisto, ja ajattelin kysäistä että leipookohan tuo nyt sitte pullat jos ei pistää PC:tä? :D Ajatuksissa on kyllä että tulevaisuudessa hankkisin pc:n kunhan taloudellinen tilanne antaa myöten....Huomenna ajattelin käydä kyselemässä siellä mistä ostin pyörän, että mikä on heidän mielipide. Haluaisin kuulla teidän mielipiteen tähän, uskallanko ostaa Akran vai jätänkö myöhemmäksi? :s
Liittynyt:
5.1.2015 17:13
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YZFrider » 23.6.2015 21:46

äMTee kirjoitti:Morjens, oon miettiny tohon MT:hen jonkun putkiston hankkimista...akrapovicilla on tätä varten suunniteltu putkisto, ja ajattelin kysäistä että leipookohan tuo nyt sitte pullat jos ei pistää PC:tä? :D Ajatuksissa on kyllä että tulevaisuudessa hankkisin pc:n kunhan taloudellinen tilanne antaa myöten....Huomenna ajattelin käydä kyselemässä siellä mistä ostin pyörän, että mikä on heidän mielipide. Haluaisin kuulla teidän mielipiteen tähän, uskallanko ostaa Akran vai jätänkö myöhemmäksi? :s
No riippuu paljon tulet ajamaan ennen pc ostoa ja jos lämmität koneen ennen ajamista ja et muutenkaan raiskaa konetta, niin ei pitäisi nyt vaningoittaa moottoria. Öljytkin kannattaa vaihtaa ajallaan.
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.6.2015 0:57

Koneen kestävyyden kannaltahan parempi olis eka pc, jolla seokset kuntoon ja sitten akra myöhemmin vaikka ja uudestaan säädätys.
Ei se kone heti leivo vaikka laitatkin akran, mutta ei se kone ainakaan pitempään kestä kuin vakiona, päinvastoin. Samallahan myös tehoja häviää, ja todennäköisesti myös huiput tippuu.
Liittynyt:
4.8.2013 19:13
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut manfrezone » 19.7.2015 16:23

Pelkän 180cc kitin kanssa husse kulki 115kmh 12-43(520) väleillä. Kansi kävi viime viikolla koneistamolla avarruksessa jossa avarrettiin kanavia ja muotoiltiin venttiilejä sekä asennettiin stage 2 virinokka. Nyt kulkee samoilla väleillä vajaa 110kmh eikä kiihdy yhtään sen hätäsempään kun ennenkään. :paha:
Mikä mättää?
Venttiilivälykset 0.1-0,15 ja 0,2-0,25. Nokan ajotus kohdillaan ja 140ps ja 40tk.
Voiko sytytyksessä olla jotain häikkää tmv?

Edit: Alavääntöä on siis tullut enemmän ylävääntöä ei niinkään (nokassa vika?)
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 19.7.2015 19:56

Luultavasti joudut suuttimien kokoja noiden viritysten jälkeen muuttamaan.
Sakkoja sakkoja
Liittynyt:
5.4.2015 23:36
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut J0N1B0Y » 27.7.2015 15:08

Tuli tota "vahingos" kaadettuu kaljaa 150cc mönkijä tankkii ja alko käymää huonosti jne. Tyhjensin tankin, kaasarin putsasin ja letkut putsasin myös alko käymää paremmin mut ei parhaiten. Sitte kun huomasin kun aattelin kattoo vielä kaasarin et kammiossa on kolhu/halkeama pitäiskö laittaa jotain kemiallista metallia siihen vai pitäskö vaan hommaa uus kaasari? :lol:

En tiedä onko oikea topic kysyä mut kysyin täälä kun mönässä on vaan noin 8kw tehoja niin aikalailla vastaa kevaria
Liittynyt:
26.8.2015 21:37
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SwagRaptor » 26.8.2015 21:43

Kertokaapas nyt miten Suzukin 125cc 4 venttiiliseen koneeseen saa lisää tehoa ilman että iskutilavuutta muutetaan. Moottori on vm. -05. Vai riittääkö jos laittaa isomman kaasarin ? kun vakiona koneesta lähtee n. 9,8 kW. btw en oo mikään ekspertti näissä asioissa :s
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 29.8.2015 1:30

Osaako joku sanoa kilowatteina paljon tulee tehoa 8.8kW Derbi 125 Sendasta kun iskee 144cc kitin kiinni. Ja miten käy että meneekö jatkossa myyntiin paremmin vai onko parempi laittaa uusi 124cc sylinteri kiinni.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Pyörä:
Yamaha MT-125 -15
Liittynyt:
30.9.2014 22:31
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut äMTee » 31.8.2015 21:16

Kävi nyt niin, että MT:n kytkinvaijeri meni melkein poikki, parilla säikeellä enää oli kiinni kun huomasin... Uus on tilauksessa, mutta pitäis päästä ajelemaan jo :itku: mistään ei löytynyt hyllystä noita.
Sain vaijerin irti suht kivuttomasti, takaisinlaitto vähän mietityttää...voisko joku antaa pikaohjeen siihen? Lähinnä kumpi pää ensin jne :D
Liittynyt:
7.5.2015 19:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PuzKi » 5.9.2015 18:45

Oli tässä suunnitelmissa vaihtaa änkkää wärrään ja oon täältä lueskellu että käy laihalla. Sellasta kyselisin että riittääkö tai se joittenkin mainitsema diagnostiikkatyökalu minkä saa yamaha centterillä käydä asennuttamassa? Tai onko kellään kokemuksia? Kiitti jo etukäteen. :)
Liittynyt:
14.6.2015 20:53
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mopokuumottelija » 14.11.2015 16:42

Mitäs kaikkee viriä pitää hussenn nelariin laittaa, että on tarpeeks tehoa ajella ees suht mukavasti motarilla? Paljonkohan sais irti pelkästä 183cc kitistä?
Liittynyt:
29.10.2015 17:37
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut J.J.L » 15.11.2015 4:31

Suunnitelmissa olis :Tiger RS-780 Pakoputki
Pc, kansi hommia nokkaan jotain ja haaveena korkeapaine mäntä mutta ei oikein tahdo löytyä 125cc niitä... Saako mistään vai pitääkö teettää??
Edit. Ja pyöränä siis yamaha wr