Sivu 1, 51:sta

4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 31.7.2011 11:24
Kirjoittanut khor
Jatkellaan nelarin tekniikasta ja piristyksestä. Ennen uutta kysymystä käytä hakua, josko aiheesta olis jo juttua foorumilla muualla ja myöskin Tietopankkia.

Edellinen topic: viewtopic.php?f=99&t=71260&start=1575

# Sticky Icky, -jkoljo

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 2.8.2011 15:00
Kirjoittanut hääpödää
Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 3.8.2011 0:06
Kirjoittanut [^lollero^]
Vähä nopeemmin lämpee ja lämmöt normaali ajossa jonkun verran kovemmat, mutta ei se keittää rupee jos sitä pelkäät.

Missäs päin löytys mestoja mitkä koneistais kansia ??

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 3.8.2011 2:04
Kirjoittanut MSJD
Kankaanpäästä löytyy JR-tehokansi. Tekee halvalla ja jälki on todella hyvää :)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 4.8.2011 2:32
Kirjoittanut sumppa
Meikäläinen tekee kanssa koneistuksia erittäin hyvään hintaan 8) !

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 6.8.2011 15:42
Kirjoittanut Esajuppeli
Miten pakoputkisto pitäisi mitoittaa nelitahtiin? Linkki tietopankissa ei enää toimi.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 6.8.2011 15:50
Kirjoittanut MSJD
http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston ... moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 6.8.2011 16:29
Kirjoittanut litmane
Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 6.8.2011 21:33
Kirjoittanut Arrowww
Mites ku tos Yamaha WR125X:n keulas on se suoja siinä eturenkaan pääl, nii jos sen poistaa nii vaikutaako stefojen kulumiseen jotenki vai? Joku jolla kokemusta nii vois kertoo ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 7.8.2011 2:18
Kirjoittanut välzy
ei vaikuta, kurasuoja vaan :) aa hetkonen, siinä ei olekaan usd keula, mutta eise vaikuta kun tuskin sillä missään hiekkamontulla silti ajat.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 7.8.2011 12:42
Kirjoittanut Esajuppeli
MSJD kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston_teko_4-tahti_moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?
Laskurin linkki ei toimi. Tosin löysin jo muualta laskurin.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 9.8.2011 15:37
Kirjoittanut B-Miäs
Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 10.8.2011 23:03
Kirjoittanut löre
B-Miäs kirjoitti:Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.

Epäilisin että sähköt reistailee ja pahemman kerran?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 11.8.2011 14:23
Kirjoittanut -Ramo-
litmane kirjoitti:Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?

Tuo kopiomikuni minkä linkkasit on soikeekurkkunen ja vastaa 22mm pyöreäkurkkusta, eli ei mitään järkeä ostaa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiLähetetty: 12.8.2011 7:05
Kirjoittanut Johani
hääpödää kirjoitti:Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?


riippuu ihan siitä kuinkapaksuseinämäinen sylinteri on kuinka nopeesti lämpenee ja siitä kuinka kuumana käy riippuu syylärin koosta, yms. vaihtelee...