4t yleinen viritys/tekniikka

SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Vs: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 2.4.2014 19:33

Sikaflex on vissii yks pirkkakonsti
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 2.4.2014 21:27

Voiskos joku jelppii, en löydä paikkaa mistä sais imukaulat tilattuu.
Paikkoja löytyy missä niitä on myynnis mut lukee vaa et out of stock.
Sopiikos tuohon minkää muun vehkeen imukaulat ?
tagatubos
Liittynyt:
19.10.2013 17:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tagatubos » 5.4.2014 11:05

Oletko tuolta Motor Powerilta katsonut?:
linkki

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Hitaasti kiiruhtaen...
http://tagatubos.blogspot.fi/
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 5.4.2014 18:16

Empäs ole katsonut mutta kiitti :)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 30.4.2014 17:52

milloin noissa skyteamin (200cc) koneissa alkaa CDI (?) rajoittamaan kierroksia?

ajattelin vaa, et jos ihan kokeilumielessä virittelisin sellaista tehokkaammaksi..
ja ton kokoluokan koneesta saa sitä tehoa käytännössä kierroksien kautta.
tolla tarkoitan siis sitä, että 200cc koneesta ei saada mitään 30hp@8000rpm, vaan ennemmin jotain 30hp@12000rpm (jota tuskin kiinalainen laatutyö kestää :lol: ).

realistinen tehotavoite olisi n. 20hp (koneelta). vakiona tosta lähtee n. 12-14 kiinalaista ponia koneelta. eli pitäisi jostain repiä ne puuttuvat 6-8hp, jotka yrittäisin saada:
1) Kannen työstö (Dremel ja Bilteman "mini-vinku" +kovametalliteriä, pakkelia .. yms.)
2) Kireämpi nokka + jäykemmät venttiilin jouset (mahdollisesti jostain crossista, JOS sattuu löytymään joku nokka-akseli, jonka saa suht helposti modattua)
3) Ignitechin säädettävä CDI + modatut Ducatin sähköt
4) Isompi kaasutin ; Dellorto PHF 34mm (kiihdytyspumpulla) tai muu vastaava
5) vapaailmansuodatin (Twinair, pipercross tms.)
6) Itsetehty pakoputki (suunnittelen sen laskurin avulla) + vapaasti virtaava äänenvaimennin

jospa noilla virityksillä saisi sen 20hp irti kinkkukoneesta.. :D
kierroksia pitäisi ton ottaa silloin päälle 11 000rpm (jos vaan koneen osat kestävät).

mielipiteitä? kommenttia/kritiikkiä? ehdotuksia?

ja itse siis opiskelen autonasentajaksi ja olen aina ollut kiinnostunut 2t ja 4t moottoreista, sekä erityisesti niiden virittämisestä, niin ei tuo kaikki vaiva ja rahanmeno sen puolesta haittaa. parempi vaa, että opettelee virittämään nelari konetta tuon parissa, kuin auton, eikö?

sitten jos vielä kertoisitte, että mistä noita skyteamin (200cc) koneen osia sais edullisesti? esim. vaihteiston, kytkimen.. yms. osia.
Suomessa ainakaan Motorpower ei enään myy 200cc skyteamin koneen osia... (muistaakseni).

ps. mahdollisesti laitan projutopikin pystyyn kesälomalla, koska silloin on enemmän aikaa (ja rahaa). ;)
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 2.5.2014 13:23

Mistähän voisi johtua, kun juuri ostamassani yamaha xt:ssä tyhjäkäynnillä ei joko meinaa pysyä käynnissä tai vaihtoehtoisesti kierrokset jää kellumaan? Imuvuotoja ei löytynyt.
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
RiejuMalossi183cc
Liittynyt:
12.6.2012 14:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RiejuMalossi183cc » 4.5.2014 21:13

Onko kellään tätä malossin 183cc tai jotain isompaa pannua kiinni, jos on niin mitä mieltä olette nokkaakselin vaihdosta. Onko kuinka välttämätön ? pidentääkö koneen käyttöikää ja tuoko tehoa kuinka paljon ?
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 4.5.2014 22:22

Yläkierroksillehan se potkua antaa? Näin olen kuullut. Tuskin ainakaan pidentää käyttöikää.
Sakkoja sakkoja
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.5.2014 22:23

Sehän toki riippuu nokasta, mutta yleensä virinokat taitaa tuoda vääntöä keski/yläalueelle, mutta vastapainona sitä vääntöä häviää alhaalta.
tontsasa
Liittynyt:
13.5.2014 15:39
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tontsasa » 13.5.2014 15:50

oisko antaa vinkkejä mitä laittaa rieju marathoniin jossa on jo 183cc athenan pytty ?
:nörtti:
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 13.5.2014 18:25

Onko kaasari vaihdettu? Pääseekö pakokaasut virtaamaan vapaasti? Vapaavirtaussuodatin voisi myös auttaa hieman jos ei jo ole.
tontsasa
Liittynyt:
13.5.2014 15:39
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tontsasa » 14.5.2014 14:20

On kaikki nämä mitä mainittit :D itellä ideat alkaa loppuu ton kans
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 14.5.2014 19:11

Isovena kansi, viri nokka-akseli, 6 jousinen kytkin, kevyempi kampura?
Sakkoja sakkoja
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 14.5.2014 20:58

Kevennäppä myös vauhtista.
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 14.5.2014 22:28

Taitaa se vakio kansi ahdistaa aika paljon kaasaria enemmän..