Sivu 44, 46:sta

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 25.6.2015 18:14
Kirjoittanut Tapsa21
Oletteko miten maalannut näsärin rungon ja muita alumiini osia? Et tarviiko mitää happopohjamaalia/tartuntapohjamaalia, vai pystyykö maalaamaan ihan tavallisesti et hionta, pohjamaali, maali ja lakka? Vai onko pulveri ainut joka onnistuu hyvin. :s Kortti 1,5 vuoden päästä et kerkeää ihan rauhassa ruveta laittelee :)

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.6.2015 15:18
Kirjoittanut pellu
Nyt tarvis vähän apua, kun alkaa itseltä loppua ideat. Asiahan koskee näsärin kadonnutta kipinää. Pyörä leipoi tossa pari viikkoa sitten kiinni, nyt vaihdoin uuden 180cc sylinterisetin paikalleen, mutta ei lähtenyt käyntiin. Kipinä hukassa. Pytyn vaihdon yhteydessä ei sähköihin koskettu. Hetken tutkittuani totesin, että välillä antaa kerran kipinän ja sitten taas ei mitään. Olen vaihtanut tulpan, tulpanhatun, -johdon, puolan, cdi boksin, staattorin. Virtalukko ja sammutinnappi ohitettu. Liittimet suihkittu täyteen wd40. Seisontajalan anturi ohitettu. Mikään näistä ei vaikuttanut kipinään millään tapaa.. Missäs kaikkialla näissä pitäisi olla maadoituspaikat?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 13.7.2015 18:03
Kirjoittanut Jantseli
Väärä alue kysellä maalauksesta mutta vastaanpa kuitenkin.

Hyvin pysyy pelkällä hionta, pohjamaali, maali, lakka systeemillä. Ainakin itellä on pysyny. Talvella maalasin näsäristä rungon, pumput, kaikki jalkatapit ja takahaarukan ja hyvä tuli. Nyt ollu reipas kolme kuukautta ajossa kaikennäkösessä kelissä ja ympäristössä mutta maalit on pysyny. Kilikolilla maalasin ite mutta toki jos on mahdollista maalata ruiskulla niin kannattaa. Kilikolilla toki saa myös hyvää jälkeä jos osaa, ei kiirehi turhaa ja tärkeimpänä kaikessa maalaus hommassa on pohjatyöt. Kunnon hionta vaan niille osille ja maalia päälle.

Ite tein niin että purin katteet, takahaarukan, pumput ja jalkatapit pois. Kaikille maalattaville kunnon hionta, jonka jälkeen sitte pohjamaalia. Pohjamaali tuntu omaan käteen tosi karhealta maalauksen jälkeen, joten p2000 vesihiomapaperilla sievästi tasottelin maaleja kunnes tuntu sopivan sileältä. Sitten ohutta kerrosta maalia vaan päälle niin kauan että pohjamaalia ei enää näy alta. Sitte vaa lakkaa päälle. Konetta en myöskään irrottanut vaan peitin sanomalehdellä ja maalarinteipillä kaikki osat mitä en halunnu maalata.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.7.2015 0:00
Kirjoittanut Jimi.Muhonen
Osaisiko joku auttaa nassen kanssa, kun kulje lähellekkään sitä mitä pitäisi. 110 km/h pääsee vitosella pieneen alamäkeen :| Koneremppa tehty joku noin 1000km sitten ja ja tarkistettu samalla että on tt. Pakoaukko säädetty angelfire sivun ohjeiden mukaan ja nyt kiertää paikallaan sen 10.5k, muttei ajossa jaksa vetää 5 tai varsinkaan 6 vaihdetta kunnolla.

Edit: tulppa numeroa liian pienellä lämpöarvolla ja välit 14-38, voiko vaikuttaa niin paljoa? :roll:

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 17.7.2015 16:54
Kirjoittanut Jantseli
Kuulostaa Vähän samalta ongelmalta mitä mulla oli. Edellinen omistaja sano että pyörä on tt, mutta ei jaksanu vetää kuutosella ollenkaan. Lisäksi tankillisella ei päässy ku suurinpiirtein 170km. Vika löytyi sitten putkesta että siellä oli kuri paikallaan. Välit mulla vaan tais olla 14/35

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 21.7.2015 19:00
Kirjoittanut Jimi.Muhonen
Jantseli kirjoitti:Kuulostaa Vähän samalta ongelmalta mitä mulla oli. Edellinen omistaja sano että pyörä on tt, mutta ei jaksanu vetää kuutosella ollenkaan. Lisäksi tankillisella ei päässy ku suurinpiirtein 170km. Vika löytyi sitten putkesta että siellä oli kuri paikallaan. Välit mulla vaan tais olla 14/35


Putken otin jo aiemmin irti eikä siitä kuristusta löytynyt pakoputken koodi on HI KBS U1. Bensan kulutuskin on ihan huipussa mutta tehot hukassa. Pakoaukon alla oli reippaasti jotain mustaa töhnää, mitäköhän siihen on vuotanut :eek:

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 24.7.2015 3:02
Kirjoittanut Jantseli
Jotain karstapaskaahan sen täytyypi olla. Mun jären mukaan ei sinne mittään muuta pääse vuotamaan kun pakoaukosta bensaa/öljyä. Onko sulla pakoaukon tiiviste paskana? Ootko kattonu että ei oo kuristava peltilätkää imukaulassa? En kyllä keksi mikä mättää jos on tt-suuttimet ja kuriton putki. Eihän oo päässy käymään niin että on rempassa vahingossa laitettu liian pieni mäntä :lol: Eihän oo putki liian tukkonen, että onko karstoja polteltu putkesta. Paljonkos se sitten ottaa kierroksia, että eihän oo sähkösesti rajoitettu kierroksia? Tahi oiskos liian raskaat seokset? Lyöt oikean tulpan paikalleen ja testailet eri välejä jos nuista kikoista ei oo mitään hyötyä.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 25.7.2015 0:28
Kirjoittanut Reetuhai2
Pakko kysyä, mahtasko jollaki olla pyttyä ja mäntää suht halvalla myydä mulle? Ostin tossa halvallla elämäni ekan kevarin, mikä oli leiponu. Ei siinä mitään, mutta se on jyrähtäny ihan kunnolla kiinni, kun nesteet on kadonnu. Pytystä ei oikeen kelvollista saa, varsinki ku PA-säätimestäko näyttää olevan toinen läppä paskana. On se reiässä, mutta akselikiinnitys hajonnu, heiluu kun se hullun vehje mielettömän peräpäässä... Kai sitä toki vois koittaa tekohengittää pytyn ja männän, tai sit myydään osina jos ei ehjää pyttyy löydy. Piti olla valupytty mutta pinnotettuhan se on....

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 28.7.2015 10:09
Kirjoittanut Tapsa21
Näsärissä meni sähköt jokin aika sitte sekasin. Ei oo kyl muuta sähköö nytte kun startti mutta kumminkin :) Eli startti ei toimi, koska oli se sulake tippunut jotenkin helvettiin ku ei ollu sitä koteloo. No nyt ois, mutta minkälainen sulake siihen pitää olla et toimii? :s

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 5.8.2015 20:47
Kirjoittanut Jantseli
Semmonen lasinen putkisulake. En muista minkä amppeerinen piti olla.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.8.2015 20:54
Kirjoittanut rämä
tulipa ostettua projektiksi vanhemman mallinen nasse joka on seisonut tallissa 5 vuotta :D Nyt olis hakusessa siihin joko tehari tai ok kuntonen kuriton vakioputki.. Myös vasen vilkkukatkaisija olisi hakusessa! Sekä jotkut teholäpät ois jees

Tulossa olisi madmax tyyliin rottamopo eli katotaan mitä tulee ;)

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.8.2015 11:19
Kirjoittanut Sillipoliisi
Kellään kokemuksia tästä sylinterisarjasta? http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7740 :s

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.10.2015 9:36
Kirjoittanut Camloflake
Tämmönen -01 nasse tuli haettua.
Vikaa olis et ajossa ei jaksa ottaa kiekkaa.
No ekana putsaan paskasen kaasarin, mikä olis hy ilmanputsari kun ei ole mittään??? Ja tt suuttimet niin tarviiko vaihtaa vaparilla??

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.11.2015 13:55
Kirjoittanut Nsr rassaajat
Haittaako jo näsärin pakoaukosta katsottuna oikean puolen käpälä heiluu n.0,5cm :s

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.11.2015 14:16
Kirjoittanut Nsr rassaajat
Niin ja minkä kokoinen mäntä olisi sopiva kun nyt on nykyinen 53,98 ja sillä on ajettu 10tkm koko pyörällä on ajettu 30tkm?