Honda NSR 125 viritys/tekniikka

L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 10.11.2015 22:29

Eivät saisi ainakaan noin paljoa heilua. Säätimen akseli pois ja tarkastelemaan kummassa väljyys on, todennäköisesti kummassakin on sanomista.

Männänvaihdon yhteydessä ois hyvä käydä sylinteri mittauttamassa jotta tietää laittaako isompaa mäntää sisään vai ei. Jos kone veti hyvin ennen remonttia niin ei liene syytä isommalle koolle.
Nsr rassaajat
Liittynyt:
7.11.2015 14:44
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nsr rassaajat » 12.11.2015 1:32

Asia tällä kunnossa, thänks :)
Nsr rassaajat
Liittynyt:
7.11.2015 14:44
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nsr rassaajat » 4.1.2016 18:33

Tälläne kysymys tuli mieleen ku mun nassessa on pakoaukonsäädin vähän väljä niin kannattaako vaihtaa käpäliä kun näyttäisi että se väljyys olisi akselissa :roll:
stoge
Liittynyt:
19.5.2016 17:48
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut stoge » 19.5.2016 17:57

Tuli 2 vk sitten ostettua nässe. Täysi vakio on mutta tekis mieli viritellä. Mistä olis hyvä alottaa ja mitä kaikkea kannattais muutenkin laittaa? Vm -03 ja ajettu 17k
Tapsa21
Liittynyt:
25.6.2015 19:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tapsa21 » 27.8.2016 21:56

Eli näsässä on semmonen propleemi, ettei kierrä ajaessa puhtaasti. Paikallaan ollessaan vapaalla kiertää kuten pitääkin, mutta ajossa menee normaalisti jonnekkin 4k-5k rpm ja rupee pätkimään/booaamaan tai jotain. Sitten kun härnää kaasulla ja kytkimellä niin sitten ottaa piikin joka on ehkä liian terävä, en tiedä kun en ole ajanut oikein toimivalla. Tässähän on tosiaan joskus otettu pakoaukonsäädin pois, tuskin sillä on merkitystä kun muuten pelaa normaalisti? Kun senhän pitäisi vaikttaa vain vääntöihin. Todella ärsyttävää kun ei oma järki riitä että mikä tossa olis vikana kun vain tietyilä kiekoil rupee vittuilee.
tonza721
Liittynyt:
4.9.2016 22:21
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tonza721 » 13.10.2016 21:45

Tapsa21 kirjoitti:Eli näsässä on semmonen propleemi, ettei kierrä ajaessa puhtaasti. Paikallaan ollessaan vapaalla kiertää kuten pitääkin, mutta ajossa menee normaalisti jonnekkin 4k-5k rpm ja rupee pätkimään/booaamaan tai jotain. Sitten kun härnää kaasulla ja kytkimellä niin sitten ottaa piikin joka on ehkä liian terävä, en tiedä kun en ole ajanut oikein toimivalla. Tässähän on tosiaan joskus otettu pakoaukonsäädin pois, tuskin sillä on merkitystä kun muuten pelaa normaalisti? Kun senhän pitäisi vaikttaa vain vääntöihin. Todella ärsyttävää kun ei oma järki riitä että mikä tossa olis vikana kun vain tietyilä kiekoil rupee vittuilee.

Koita ny vaiks alkuu säädellä vähä kaasarii ja jos ei auta ni kato suuttimet, ja onko tt vai vakio? Ku jos o täystehone ni pitäis vissii olla joku 140 pääsuutin
Tapsa21
Liittynyt:
25.6.2015 19:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tapsa21 » 31.10.2016 2:02

tonza721 kirjoitti:
Tapsa21 kirjoitti:Eli näsässä on semmonen propleemi, ettei kierrä ajaessa puhtaasti. Paikallaan ollessaan vapaalla kiertää kuten pitääkin, mutta ajossa menee normaalisti jonnekkin 4k-5k rpm ja rupee pätkimään/booaamaan tai jotain. Sitten kun härnää kaasulla ja kytkimellä niin sitten ottaa piikin joka on ehkä liian terävä, en tiedä kun en ole ajanut oikein toimivalla. Tässähän on tosiaan joskus otettu pakoaukonsäädin pois, tuskin sillä on merkitystä kun muuten pelaa normaalisti? Kun senhän pitäisi vaikttaa vain vääntöihin. Todella ärsyttävää kun ei oma järki riitä että mikä tossa olis vikana kun vain tietyilä kiekoil rupee vittuilee.

Koita ny vaiks alkuu säädellä vähä kaasarii ja jos ei auta ni kato suuttimet, ja onko tt vai vakio? Ku jos o täystehone ni pitäis vissii olla joku 140 pääsuutin


Joo tuo on selvinny jo hyvä aika sitten. Oli ollu liian lyhyt tulppa :D ei koskaan älynnyt aatella että se vois olla vikana. No ei silleen oikeen yllätä ku koko pyörä tullu jostaki huutokaupasta. Koko vehe oli melkeen täynnä patentteja. Ens keväänä kortti nii hyvin saa patentit pois, tai ainakin paljon paremmaksi :D saapa nähdä miten motti kestää sitte, ei kyllä oo ajettu kun 27000 mut pyörän yleiskunto on antanu huonon kuvan :s
Näsärimies
Liittynyt:
23.1.2017 23:41
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Näsärimies » 23.1.2017 23:54

Onko kellään tietoa käykö gagivamiton jollymoto putki 2002 vm honda nsr:rään?
:|
LauriBoi
Liittynyt:
18.4.2017 9:53
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut LauriBoi » 21.4.2017 9:01

Terveppä terve! Sellast mietin jos uuden malliseen näsäriin heittäis vanhanmallisen koneen kiinni. Käykös se motti suoraan sinne vai pitääkö paljon modata?
Nsr rassaajat
Liittynyt:
7.11.2015 14:44
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nsr rassaajat » 4.5.2017 20:52

Noniiin. Mikähän lie nassessa ku viime kesänä piti saaha vähä viriä ni laiteltiin 180cc malossi 34keihin ja athena niin sehä repi jo iha maukkaasti va yhtäkkiä vaihelaatikko meni jumiin joten vaihtelin koneeseen kaikki laakerit stefat ja tiivisteet. Sen jälkeen samalla kokoonpanolla tuli sellainen oire ettei jaksanut oikein samallalailla vetää kulki noin 145 :s kun viime kesänä meni vielä melkein 160. Ja nyt tässä kevään tietämillä ruvennut kokeilemaan niin seon kulkenu sen 140 hikiseen ja pa säädin on laitettu yläasentoon. Ja sekin vielä että sammuu tyhjäkäynnillä jos ei kaasuttele eikä sen jälkeen enää lähde käymään. Lähes kaikkea mahdollista on kokeiltu mikä on tullut mieleen. Joten apuja kiitos :)
james16826
Liittynyt:
21.8.2017 23:37
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut james16826 » 22.8.2017 0:08

TLDR alakerrassa

Osattaisko täällä auttaa, pihassa seisoo levinny -98 nasse , viime kauden kulki aivan moitteettomasti, tänä vuonna saikin kauden alotettua leikanneella männällä, no tuli vaihettua muistaakseni mc-scatterista tilattuun namuran mäntään, asennus onnistui ja pyörä kulki muutaman kuukauden kiitettävästi, mitänyt ilkeän kuuloista rahinaa siellä, sähkövikaa täällä mutta kulkipa kumminki, jonku aikaa sitte lähtee kaupan pihasta, aikasemmin päivällä toiminut moitteettomasti, ei outoja ääniä, ei sähkövikaa yms., kesken ajon kuuluu outo klonksahduksen tapainen ääni, ekana kuulosti ketjujen irtoamiselta mutta pyörä liikkui, pysähdyn siinä aika äkkiä ja pitelen vähän taukoa, mietin mahollisia äänenlähteitä, tunti tai pari vierähtää ja yritän lähtee liikkeelle juoksemalla (sähköstartissa vikaa, pitää juosta), ei käynnisty, seuraavat 20 minuuttia vierähtää pyörää juostessa mutta ei toimi, ekana tulee mieleen että leikannut, kaveri työntää prätkällään kotia kohti, sattuu alamäki matkan varrelle ja kokeilen heittää vaihteen silmään, käynnistyy ja toimii, helvetin laiskasti ja ei meinaa vastata kaasuun ja koittaa sammua kokoajan, mutta liikkuu vaivaisesti. viikko vierähtää ja alotellaan kaasarin putsauksella, jotain motipin carb cleaneriä ulko ja sisäpintoihin runsaasti, katotaan samalla sytytys (toimii) ja bensansaanti (toimii), no vaikutti että kyseessä vaan tukkonen kaasari koska joka suihkauksella käynti lähti pikkuhiljaa paranemaan päin, siinä pari tuntia käyntiin juoksemisen jälkeen saatiin kaverin kanssa käymään nätisti, tyhjäkäynti ei pelannut mutta ei ole eka kerta eikä ennenkään haitannut, kävi normaalisti ja tasaisesti, lähettiin ajamaan, toimi niinkuin ennenkin, hetken helpotus, KUNNES pysähdytään kauppaan, lähetään liikkeelle, ei meinaa lähteä juoksemalla käyntiin, 7-8(?) kerralla lähtee ja käy taas kunnolla, pääsen ~30-50 metriä tietä pitkin ja sama v*tun klonksahdus tai peräti metallinen raastava ääni, liikennevaloihin pysähtyminen, liikkeelle lähtiessä pyörän hyytyminen ja pyörä takaisin pihaan. Mikä voisi olla vikana? Leikanneelta tuo vaikuttaisi muuten omaan silmään mutta lähtenyt nyt kahesti samaisen ongelman jälkeen liikkeelle, toisella vieläpä normaalisti?

TL;DR
Nassesta kuulunut kahdesti erillisillä kerroilla metallinen klonksahdus/raastava ääni jonka jälkeen tehot häviää, rajottuu noin 5-6k rpm vaikka kuinka antaisi kaasua, pysähtyessä/hidastaessa sammuu, sytytys & bensansaanti katsottu, kaasari puhdistettu, kokeiltu ilman putkea (katalysaattori?) ja mikään ei tunnu auttavan. Ei toimi kyseisen ongelman takia tällä hetkellä..
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 31.8.2017 13:01

james16826 kirjoitti:Nassesta kuulunut kahdesti erillisillä kerroilla metallinen klonksahdus/raastava ääni jonka jälkeen tehot häviää, rajottuu noin 5-6k rpm vaikka kuinka antaisi kaasua, pysähtyessä/hidastaessa sammuu, sytytys & bensansaanti katsottu, kaasari puhdistettu, kokeiltu ilman putkea (katalysaattori?) ja mikään ei tunnu auttavan. Ei toimi kyseisen ongelman takia tällä hetkellä..


Voisin veikata kyllä että yläkerrasta löytyy sanomista. Kansi ja sylinteri irti ja ihmettelemään
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut täyzii » 25.5.2018 14:22

Nassen sähköt vedin vituiksi ja tarvis tietää mitä kaikkija johtoja ja laatikoita tarvin pelkkään sytytykseen. Puolalle saa nyt jotain voltteja mutta kipinää ei näy. Kertokaas kaikki johdot mitkä liittyy sytytykseen.

E: kuollut foorumi
urggiz
Liittynyt:
10.7.2018 11:19
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut urggiz » 10.7.2018 11:33

Tere!

onkos täällä keskustelua ja elämää Hondien kanssa?

Kysymys, onko kukaan ostanut / asentanut / käyttökokemuksia : Malossin 168cc sylinterisarjasta?

Tuohan olisi vaihtoehto alkuperäiselle sylinterisarjalle.

https://www.moposport.fi/sylinterisarja ... 00-malossi
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut täyzii » 10.7.2018 12:46

urggiz kirjoitti:Tere!

onkos täällä keskustelua ja elämää Hondien kanssa?

Kysymys, onko kukaan ostanut / asentanut / käyttökokemuksia : Malossin 168cc sylinterisarjasta?

Tuohan olisi vaihtoehto alkuperäiselle sylinterisarjalle.

https://www.moposport.fi/sylinterisarja ... 00-malossi


En suosittele ostamaan. Tehonlisäys hyvin pieni verrattuna hintaan. Vääntöä kyllä tulee joo mutta ei ole 550e arvoista. Huiput huitelee lähes samoissa lukemissa vakiopytyn kanssa.

Omaa kokemusta ei ole mutta näin olen ymmärtänyt lukemani ja näkemäni perusteella.