Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29
Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 26.11.2010 21:04

Morjesta! En löytänyt mistään ketjusta suoraa vastausta tälläiseen kysymykseen: eli multa löytyy -07 separi, eli ruisku peli on. Olen talvenaikaan ruvennut miettimään, että uuden putken voisin teetättää, isäukko on ammattilainen siinä, rosterista tulis koko putki plus auton änkkä. 25 mm alkukäyrästä varmaan käypä mitta on , taitaapi vakiokin olla saman kokoinen. Ja 51 mm sitten loppupätkä. Sitten ostaisin K&N filtterin vielä. Joten tässä tulee varsinainen kysymys: alkaako käydä liian laihalla? Eli vaatisko tuollaset pikku virit power commanderia?

Vastauksista kiittää Pecc^^

- Muutin yleiseksi aiheeksi CBR:n virityksestä ja tekniikasta keskustelemiseen. - khor
Rajoitin on ystäväni :)
ch0wer
Pyörä:
Kawa Z750 -08
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.8.2009 20:55

ViestiKirjoittanut ch0wer » 26.11.2010 22:51

Pelkällä putkella ei tarvitse säädättää ruiskua, mutta putsarin kanssa varmaan tätytyisi. Ja se säädätys maksaa sen verran ettei kannata. Ja jos laitat pelkän putken niin ei sillä huippuja ainakaan saa kun max. 1km/h lisää tai toisaalta huippuja voi lähteääkin sen takia että käy juuri hiukan laihalla.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/95633
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29
Jees

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 28.11.2010 18:16

Jees, odottelen tässä muitakin vastauksia, onha tässä sentää viel puol vuotta aikaa enneku on keliä taas päästä liikkumaan...
Rajoitin on ystäväni :)
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 29.11.2010 16:25

WnbRider kirjoitti:Pelkällä putkella ei tarvitse säädättää ruiskua, mutta putsarin kanssa varmaan tätytyisi. Ja se säädätys maksaa sen verran ettei kannata. Ja jos laitat pelkän putken niin ei sillä huippuja ainakaan saa kun max. 1km/h lisää tai toisaalta huippuja voi lähteääkin sen takia että käy juuri hiukan laihalla.


ja sehän voi myös olla että se ruisku osaa joustaa kyllä itteki, se käy nyt ainaki sopivan rikkaalla.. tämä on jakanu mielipiteet :D muutkin vastailemaan! Ps. se powercommanderi maksaakin jo iha riittävästi :D
Rajoitin on ystäväni :)
ch0wer
Pyörä:
Kawa Z750 -08
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.8.2009 20:55

ViestiKirjoittanut ch0wer » 29.11.2010 21:26

No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/95633
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut MPS » 1.12.2010 19:22

Pecc^^ kirjoitti:Olen talvenaikaan ruvennut miettimään, että uuden putken voisin teetättää, isäukko on ammattilainen siinä, rosterista tulis koko putki plus auton änkkä.khor[/i]


Voin sanoa, että älä auton änkkää laita, on liian avara. Vetää virtausnopeuden liian pieneks ja sitä kautta tehot voi laskea. Nimimerkillä kokemusta on. Itellä oli omassa pyörässä itse tehty pönttö, jossa sisähalkaisija 80mm, ja ammattilainen sanoi (Martelius Exhausts) ettei tee hyvää näin pienillä sylinterimitoilla. Omapahan on tietysti hankkeesi, mutta varaudu pieneen pettymykseen (mutta älä soundien osalta). Tehtiin kaverin '08 CBR:lle sama temppu jä näin kävi.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 1.12.2010 19:30

Jos sitä putkea meinaat tehon hakemisen kannalta ruveta tekemään niin lueppa tietopankista 4-t putken teko.
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29
jeop

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 3.12.2010 21:57

Vakioputkea matkitaan, samankokoista rööriä tulossa. Auton änkkä ollut vakioputkellakin kiinni ja ei oo liian avara. Vakioputki ahistaa :D Kokeillaan tällästä rojektia, ilmottelen sitten miten kävi :P
Rajoitin on ystäväni :)
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29
joo

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 12.12.2010 15:50

Eli rojekti aloteltu, voin laittaa kuvia putkesta ja sen työstövaiheista. Putsarikin pitäs tilailla ja etupään laakerit..
Rajoitin on ystäväni :)
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07

ViestiKirjoittanut Markuss » 21.12.2010 18:25

WnbRider kirjoitti:No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.


Eiii välttämättä:

Säädöt tapahtuvat joko etupaneelissa olevien nappien avulla tai PC:n USB liitännän kautta.
Dynojet kehittää ja päivittää jatkuvasti erilaisia tiedostoja eri tarpeisiin, jotka ovat imuroitavissa kätevästi netistä ja joita voidaan siirtää tietokoneesi avulla suoraan Power Commanderiin.
Suosittelemme että säädätät pyöräsi asiantuntijan luona jarrupenkissä.


Näähän tuppaa jo tehtaalta rullaessaan käymään laihalla, joten jos isket siihen vielä avaramman putkiston ja filtterin niin käy todella laihasella.
Suzuki GSF Bandit 600S
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 23.12.2010 16:41

Markuss kirjoitti:
WnbRider kirjoitti:No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.


Eiii välttämättä:

Säädöt tapahtuvat joko etupaneelissa olevien nappien avulla tai PC:n USB liitännän kautta.
Dynojet kehittää ja päivittää jatkuvasti erilaisia tiedostoja eri tarpeisiin, jotka ovat imuroitavissa kätevästi netistä ja joita voidaan siirtää tietokoneesi avulla suoraan Power Commanderiin.
Suosittelemme että säädätät pyöräsi asiantuntijan luona jarrupenkissä.


Näähän tuppaa jo tehtaalta rullaessaan käymään laihalla, joten jos isket siihen vielä avaramman putkiston ja filtterin niin käy todella laihasella.


Puhutko Markuss nyt yamahasta vai hondasta? Tämä asia jakaa kyllä mielipiteet, kirjottelen tänne sitten kevväämmällä kun saan pyärän kokoon :P
Rajoitin on ystäväni :)
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 9.1.2011 23:08

Kertokaas miten ja miksi pakokaasujen virtaus vaikuttaa moottorin tarvitseman seoksen suhteeseen?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 11.1.2011 18:11

sumppa kirjoitti:Kertokaas miten ja miksi pakokaasujen virtaus vaikuttaa moottorin tarvitseman seoksen suhteeseen?


vaikuttaahan se. palotilaan jää vähemmän pakokaasua ja overlapissa kulkee enemmän ainetta läpi suuremmalla virtausnopeudella. sliparinki ku lyö isompaan pyörään niin todistetusti tehot laskee. ja suutinta suurentamalla se sit saadaan taas tehokkaammaksi kun vakio. dyno käppyräki oli vanhassa galleriassa ja voin sen kaivaa mutta en äkkiseltää löytäny.
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 12.1.2011 14:15

Tottahan tuo.
madk
Pyörä:
ktm exc 125,kawasaki kx250f,kawasaki kx85,honda monkey,suzuki pv,honda cbr,yamaha tzr 80
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
27.4.2010 14:48

ViestiKirjoittanut madk » 24.2.2011 17:49

mikäs on vikana kun vaihdoin äänenvaimentimen,kn suodattimen ja 120 suutin,neula on kolmaneksiylimässä lovessa.aluksi toimi hyvin mutta alkoi pätkimään ja lopulta ei lähtenyt käymää,tulppan kokeilin vaihtaa ei auttanut.