Sivu 1, 28:sta

Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.11.2010 21:04
Kirjoittanut Pecc^^
Morjesta! En löytänyt mistään ketjusta suoraa vastausta tälläiseen kysymykseen: eli multa löytyy -07 separi, eli ruisku peli on. Olen talvenaikaan ruvennut miettimään, että uuden putken voisin teetättää, isäukko on ammattilainen siinä, rosterista tulis koko putki plus auton änkkä. 25 mm alkukäyrästä varmaan käypä mitta on , taitaapi vakiokin olla saman kokoinen. Ja 51 mm sitten loppupätkä. Sitten ostaisin K&N filtterin vielä. Joten tässä tulee varsinainen kysymys: alkaako käydä liian laihalla? Eli vaatisko tuollaset pikku virit power commanderia?

Vastauksista kiittää Pecc^^

- Muutin yleiseksi aiheeksi CBR:n virityksestä ja tekniikasta keskustelemiseen. - khor

ViestiLähetetty: 26.11.2010 22:51
Kirjoittanut ch0wer
Pelkällä putkella ei tarvitse säädättää ruiskua, mutta putsarin kanssa varmaan tätytyisi. Ja se säädätys maksaa sen verran ettei kannata. Ja jos laitat pelkän putken niin ei sillä huippuja ainakaan saa kun max. 1km/h lisää tai toisaalta huippuja voi lähteääkin sen takia että käy juuri hiukan laihalla.

Jees

ViestiLähetetty: 28.11.2010 18:16
Kirjoittanut Pecc^^
Jees, odottelen tässä muitakin vastauksia, onha tässä sentää viel puol vuotta aikaa enneku on keliä taas päästä liikkumaan...

ViestiLähetetty: 29.11.2010 16:25
Kirjoittanut Pecc^^
WnbRider kirjoitti:Pelkällä putkella ei tarvitse säädättää ruiskua, mutta putsarin kanssa varmaan tätytyisi. Ja se säädätys maksaa sen verran ettei kannata. Ja jos laitat pelkän putken niin ei sillä huippuja ainakaan saa kun max. 1km/h lisää tai toisaalta huippuja voi lähteääkin sen takia että käy juuri hiukan laihalla.


ja sehän voi myös olla että se ruisku osaa joustaa kyllä itteki, se käy nyt ainaki sopivan rikkaalla.. tämä on jakanu mielipiteet :D muutkin vastailemaan! Ps. se powercommanderi maksaakin jo iha riittävästi :D

ViestiLähetetty: 29.11.2010 21:26
Kirjoittanut ch0wer
No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.

ViestiLähetetty: 1.12.2010 19:22
Kirjoittanut MPS
Pecc^^ kirjoitti:Olen talvenaikaan ruvennut miettimään, että uuden putken voisin teetättää, isäukko on ammattilainen siinä, rosterista tulis koko putki plus auton änkkä.khor[/i]


Voin sanoa, että älä auton änkkää laita, on liian avara. Vetää virtausnopeuden liian pieneks ja sitä kautta tehot voi laskea. Nimimerkillä kokemusta on. Itellä oli omassa pyörässä itse tehty pönttö, jossa sisähalkaisija 80mm, ja ammattilainen sanoi (Martelius Exhausts) ettei tee hyvää näin pienillä sylinterimitoilla. Omapahan on tietysti hankkeesi, mutta varaudu pieneen pettymykseen (mutta älä soundien osalta). Tehtiin kaverin '08 CBR:lle sama temppu jä näin kävi.

ViestiLähetetty: 1.12.2010 19:30
Kirjoittanut *random*
Jos sitä putkea meinaat tehon hakemisen kannalta ruveta tekemään niin lueppa tietopankista 4-t putken teko.

jeop

ViestiLähetetty: 3.12.2010 21:57
Kirjoittanut Pecc^^
Vakioputkea matkitaan, samankokoista rööriä tulossa. Auton änkkä ollut vakioputkellakin kiinni ja ei oo liian avara. Vakioputki ahistaa :D Kokeillaan tällästä rojektia, ilmottelen sitten miten kävi :P

joo

ViestiLähetetty: 12.12.2010 15:50
Kirjoittanut Pecc^^
Eli rojekti aloteltu, voin laittaa kuvia putkesta ja sen työstövaiheista. Putsarikin pitäs tilailla ja etupään laakerit..

ViestiLähetetty: 21.12.2010 18:25
Kirjoittanut Markuss
WnbRider kirjoitti:No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.


Eiii välttämättä:

Säädöt tapahtuvat joko etupaneelissa olevien nappien avulla tai PC:n USB liitännän kautta.
Dynojet kehittää ja päivittää jatkuvasti erilaisia tiedostoja eri tarpeisiin, jotka ovat imuroitavissa kätevästi netistä ja joita voidaan siirtää tietokoneesi avulla suoraan Power Commanderiin.
Suosittelemme että säädätät pyöräsi asiantuntijan luona jarrupenkissä.


Näähän tuppaa jo tehtaalta rullaessaan käymään laihalla, joten jos isket siihen vielä avaramman putkiston ja filtterin niin käy todella laihasella.

ViestiLähetetty: 23.12.2010 16:41
Kirjoittanut Pecc^^
Markuss kirjoitti:
WnbRider kirjoitti:No ainakin yamahan yzf:ffässä jo pelkän putkenkin vaihdolla pyörä käy senverran laihalla että huiput ovat laskeneet. Joku tais jossain mainita että tehot hiukan laskee mutta väänto lisäntyisi. Ja sitten mitä ite olen käsittänyt niin pelkällä commanderilla ei tee mitään sillä se pitää viedä vielä liikkeeseen säädettäväksi joka maksaa myös maltaita.


Eiii välttämättä:

Säädöt tapahtuvat joko etupaneelissa olevien nappien avulla tai PC:n USB liitännän kautta.
Dynojet kehittää ja päivittää jatkuvasti erilaisia tiedostoja eri tarpeisiin, jotka ovat imuroitavissa kätevästi netistä ja joita voidaan siirtää tietokoneesi avulla suoraan Power Commanderiin.
Suosittelemme että säädätät pyöräsi asiantuntijan luona jarrupenkissä.


Näähän tuppaa jo tehtaalta rullaessaan käymään laihalla, joten jos isket siihen vielä avaramman putkiston ja filtterin niin käy todella laihasella.


Puhutko Markuss nyt yamahasta vai hondasta? Tämä asia jakaa kyllä mielipiteet, kirjottelen tänne sitten kevväämmällä kun saan pyärän kokoon :P

ViestiLähetetty: 9.1.2011 23:08
Kirjoittanut sumppa
Kertokaas miten ja miksi pakokaasujen virtaus vaikuttaa moottorin tarvitseman seoksen suhteeseen?

ViestiLähetetty: 11.1.2011 18:11
Kirjoittanut Johani
sumppa kirjoitti:Kertokaas miten ja miksi pakokaasujen virtaus vaikuttaa moottorin tarvitseman seoksen suhteeseen?


vaikuttaahan se. palotilaan jää vähemmän pakokaasua ja overlapissa kulkee enemmän ainetta läpi suuremmalla virtausnopeudella. sliparinki ku lyö isompaan pyörään niin todistetusti tehot laskee. ja suutinta suurentamalla se sit saadaan taas tehokkaammaksi kun vakio. dyno käppyräki oli vanhassa galleriassa ja voin sen kaivaa mutta en äkkiseltää löytäny.

ViestiLähetetty: 12.1.2011 14:15
Kirjoittanut sumppa
Tottahan tuo.

ViestiLähetetty: 24.2.2011 17:49
Kirjoittanut madk
mikäs on vikana kun vaihdoin äänenvaimentimen,kn suodattimen ja 120 suutin,neula on kolmaneksiylimässä lovessa.aluksi toimi hyvin mutta alkoi pätkimään ja lopulta ei lähtenyt käymää,tulppan kokeilin vaihtaa ei auttanut.