Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Honda CRF450R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
21.9.2014 20:31
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nikozs99 » 7.4.2016 17:37

Ragemeisteri kirjoitti:Ajattelinpahan vaan kysyä että kannattaisiko periaatteessa laittaa pienempää etu ratasta? Kun omalla kokemuksella 6 vaihteella ei tee mitään muutakun alamäessä :lol: Ainakin oman käsityksen mukaan saattais kulkea tällä methodilla vähän paremmin.


Itekkin olen miettinyt tätä hommaa. Kuvittelisin myös niin että silloin jaksaisi vääntää kutosella paremmin sinne "tehoalueelle". Olen myös ajatellut kokeilla tässä isompaa eturatasta niin voisi ajella sitten vitosella kunnolla maantiellä ja kutonen olisi sitten sellanen ylivaihde. Jos joku olis kokeillu näitä niin voisi kertoa vähä kokemuksia mitä kannattaa lähteä testailemaan. Itellä siis vuoden 2012 malli
Liittynyt:
19.4.2014 16:26
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 12.4.2016 19:35

Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.
Pyörä:
Suzuki RG125F
Liittynyt:
29.3.2016 12:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ragemeisteri » 19.4.2016 20:01

skopojätkä kirjoitti:Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.

Tilaa netistä, saa halvalla, tai sitten ei. Riippuu mistä ostat.
Liittynyt:
17.6.2012 22:29
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut puupaa47 » 23.4.2016 14:26

Eli itselläni on Honda cbr 125r -10. Sellainen vika ilmeni, että kun on jonkin matkaa ajanut (n.1,5km) niin ilman mitään erityistä syytä palaa sulake joka palaessaan pimentää takavalon, vilkut, mittarivalot, töötin, ja sellaisen pienen valon edestä onko se lienet parkkivalo. Vika ei ole vielä varmasti löytynyt. Ideoita, missä vika?? Avattiin tuossa vikaa etsiessä piruuttaan magneeton koppa niin siellä oli öljyä ja mietiskeltiin kuuluuko sitä siellä olla?? Kellään mitään tietoutta??
Liittynyt:
8.5.2016 14:47
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut GameFunLife » 8.5.2016 14:54

Moikka!

Mulla on 2008 ruiskucebarin kanssa sellanen ongelma että hyytyy todella helposti +10kmh ylämäkiin ja käy vähän turhan laihalla.. mites se vastus homma jolla voi huijata sitä anturia ja sais käymään rikkaammalla? millanen vastus tarvii olla ja mistä löydän tän johon mihkä se laitetaan.. :s
Liittynyt:
13.9.2016 21:40
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut cobra rider » 13.9.2016 21:46

Millasii kokemuksii porukalla on tohon bilteman slip-on äänenvaimentimeen millaset äänet, meneekö suoraan vaikoputkeen ja sit viel et minkä kokoset renkaat sais toho vanteeseen ku itel edes nyt 80/90/17 ja takaa 100/90/17? :lol:
Pyörä:
Suzuki RG125F
Liittynyt:
29.3.2016 12:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ragemeisteri » 31.3.2017 17:17

cobra rider kirjoitti:Millasii kokemuksii porukalla on tohon bilteman slip-on äänenvaimentimeen millaset äänet, meneekö suoraan vaikoputkeen ja sit viel et minkä kokoset renkaat sais toho vanteeseen ku itel edes nyt 80/90/17 ja takaa 100/90/17? :lol:

No renkaan kokoja periaatteessa ei kannattais vaihtaa, mutta jos välttis haluat isomman takarenkaan, niin varmaa 130/70-17 saattais mennä maksimissaan, saattaa vaan sit kääntyvyys huonontua. Mulla oli joskus 120/70-17 eikä ollu mitää ongelmaa mahduttamisessa
Pyörä:
Suzuki RG125F
Liittynyt:
29.3.2016 12:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ragemeisteri » 31.3.2017 17:18

skopojätkä kirjoitti:Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.

Vastaan tähänkin varmaan liian myöhään, mutta tosiaan Derbi senda 125 14 eturattaan ku tilaat niin menee separiin.
Pyörä:
Honda MSX 125 / Honda Monkey -90
Liittynyt:
18.12.2013 17:02
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Somuli » 5.4.2017 18:14

Mites nytku ajokausi alkaa, niin tekis mieli saada separiin vähän lisää potkua, niin onkos tälläsen setin hankkiminen miten järkevä investointi? ( http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4319.aspx ) Tarvihteeko tuossa muuta kun heittää osat kiinni? Pyörähän on siis 2008 vuosimallia :) Mankin koneita tullut rassattua enemmän kun tarpeeksi, mut nää vesijäähytteiset ruiskut on vähän uutta itelle, niin pitää varmistella! Tarviiko tuon kanssa alakertaa taikka muuta vahvistella? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja mukavaa ajokauden alottelua muille Seppojen omistajille 8)
Pyörä:
Suzuki RG125F
Liittynyt:
29.3.2016 12:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ragemeisteri » 12.4.2017 9:46

Somuli kirjoitti:Mites nytku ajokausi alkaa, niin tekis mieli saada separiin vähän lisää potkua, niin onkos tälläsen setin hankkiminen miten järkevä investointi? ( http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4319.aspx ) Tarvihteeko tuossa muuta kun heittää osat kiinni? Pyörähän on siis 2008 vuosimallia :) Mankin koneita tullut rassattua enemmän kun tarpeeksi, mut nää vesijäähytteiset ruiskut on vähän uutta itelle, niin pitää varmistella! Tarviiko tuon kanssa alakertaa taikka muuta vahvistella? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja mukavaa ajokauden alottelua muille Seppojen omistajille 8)

Rahallasi tietty saat tehdä mitä haluat mutta montaa hevosvoimaa tuskin tolla lisää tulee, vääntöä saattaa jonkin verran tulla. Mutta aika turhaa näiden 4-tahtien viritys omasta mielestä, muutakun perus piristykset.
Ja luultavasti ei tarvitse tehdä muuta.
Pyörä:
Honda CBR 125cc
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
29.4.2014 16:58
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Dörpisti » 30.6.2017 2:33

Morjesta!

Sellanen kysymys kun kannentiivisteen vaihto edessä, niin mikä on kannen kiristysmomentti?

Kiitoksia etukäteen! :lol:
Aikoinaan Derbejä oli aivan liikaa, nyt on siitäkin parannuttu :D
Liittynyt:
24.7.2018 20:37
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut röpöttäjä22 » 25.7.2018 14:37

Mikäköhän sepossa vois olla ku yhtäkkiä lähettyä mäkkärin pihasta (toimi tätä ennen moitteettomasti) moottoritielle, oli kone sen tuntunen ku polttoaine olis loppumassa vaikka tankki oli täys. Tien sivuun ku vedin ja käynnistin nii vapaalla kävi kuitenki normaalisti ja kiers hyvin ja jatkoin matkaa. Motarilla ei kulkenu kuitenkaa enää ku max 80 ja ajoin kotia. No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.


ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 17:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 30.7.2018 11:30

röpöttäjä22 kirjoitti:Mikäköhän sepossa vois olla ku yhtäkkiä lähettyä mäkkärin pihasta (toimi tätä ennen moitteettomasti) moottoritielle, oli kone sen tuntunen ku polttoaine olis loppumassa vaikka tankki oli täys. Tien sivuun ku vedin ja käynnistin nii vapaalla kävi kuitenki normaalisti ja kiers hyvin ja jatkoin matkaa. Motarilla ei kulkenu kuitenkaa enää ku max 80 ja ajoin kotia. No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.


ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.


Männänrenkaat varmaa menny tai paskaa ruiskussa
Liittynyt:
25.7.2018 0:35
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jogiyamaha » 1.9.2018 23:44

Mitenkä nuo cebarit on noin halpoja käytettynä? Onko yli 45 tuhatta ajettu cebari vielä kelpopeli? Onko vaikee saaha kulkemaan noin 120km/h?
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
3.5.2005 15:36
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nokanmov » 2.10.2018 12:04

Onko jäähdytysneste pysynyt jäähdyttäjässä? Ettei häviä moottorin palotilaan
Onko öljymäärä ollut tarkkailussa? Kun siellä on niin pieni öljytila

röpöttäjä22 kirjoitti:No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.

ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.


PS. Onko ruiskun puhtaus tutkittu?