Sivu 76, 78:sta

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 1.2.2017 21:31
Kirjoittanut ZakEinc
Ajaessa häviisi kipiinä kunnes yhdistin kunnolla tulppahatun ja tulppajohdon, mutta kun lähti käyntiin laitoin pitkät valot päälee nii heti sammu. Niin pari kertaa ja ei enää lähteny käyntii. ?

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 4.2.2017 18:59
Kirjoittanut ZakEinc
ZakEinc kirjoitti:Ajaessa häviisi kipiinä kunnes yhdistin kunnolla tulppahatun ja tulppajohdon, mutta kun lähti käyntiin laitoin pitkät valot päälee nii heti sammu. Niin pari kertaa ja ei enää lähteny käyntii. ?


Ongelma korajttu. Kipinä ei ollutkaa tulppahatun vika vaan virta lukosta tulevat johdot oli mätäyntyneet niin oli heikko kontakti ja lopussa ei ollu yhtää.

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 11.3.2017 10:30
Kirjoittanut Agonized
Moro.
MX ja Magneeton piuhojen läpiviennin vieressä oleva letkunpaikka on mysteeri.

http://images5.postadsuk.com/2015/04/21 ... ax-122.JPG

Minnehhän tuo letku kuuluu ??

-P-

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 20.3.2017 21:27
Kirjoittanut ZakEinc
Agonized kirjoitti:Moro.
MX ja Magneeton piuhojen läpiviennin vieressä oleva letkunpaikka on mysteeri.

http://images5.postadsuk.com/2015/04/21 ... ax-122.JPG

Minnehhän tuo letku kuuluu ??

-P-


Luulen että se on joku ylivuoto letku

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 15.9.2017 12:34
Kirjoittanut Mx Rider
Moro! Elikkäs tarttis apua vuoden 2006 Aprilia mx:ään missä on 122 rotaxi. Elikkäs kytkinvaijeria vaihdettiin ja koppa kasattiin jne ja kävi ilmi että KIKSI on päin persettä. Ei liiku taaksepäin, (eli sinne minne pitäisi polkasu tapahtua), vaan tipahtaa suoraa tietä alas! Eli ei liiku mihinkään päin vaan tippuu alas suoraan. Joku ratas saattaisi olla huonosti/väärin (?). Jos joku pystyisi auttamaan tai kertomaan miten laitan vaihderattaat kokonaan uusiksi, olisi todella kiva niin pääsis päräyttelemään viellä!!

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 18.9.2017 20:11
Kirjoittanut päräm
Mx Rider kirjoitti:Moro! Elikkäs tarttis apua vuoden 2006 Aprilia mx:ään missä on 122 rotaxi. Elikkäs kytkinvaijeria vaihdettiin ja koppa kasattiin jne ja kävi ilmi että KIKSI on päin persettä. Ei liiku taaksepäin, (eli sinne minne pitäisi polkasu tapahtua), vaan tipahtaa suoraa tietä alas! Eli ei liiku mihinkään päin vaan tippuu alas suoraan. Joku ratas saattaisi olla huonosti/väärin (?). Jos joku pystyisi auttamaan tai kertomaan miten laitan vaihderattaat kokonaan uusiksi, olisi todella kiva niin pääsis päräyttelemään viellä!!


Eli siis luulisin, että sun pitää uudelleenjännittää se kiksi, pyörität sitä kiksin akselia, missä on semmone ratas ja semmone "levyviritelmä" rattaan takana myötäpäivään ja kun on kireä lukitset sen sillä "rattaalla" pitäs toimia, kun vähän aikaa sitten avattiin oman säksän kytkinpuoli, niin piti kiksi jännittää

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 20.9.2017 22:30
Kirjoittanut Tehi_Derpi
Minkälainen tehoero noilla Flattop kansi + mäntä seteillä on vakioon eli kupumäntään? Jostain kuullut että kupumännillä enemmän alavääntöä ja tasalaki enemmän kierroksia. Onko ihan huuhaata?

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 2.10.2017 12:09
Kirjoittanut ApikkaPaskaa
Onko kenelläkää hajuu mitä vikaa vm2004 mäxäs vois olla, ku toimi eile iha hyvi hetke aikaa mut sitku annettii sille vähä happee ja sammutettii ni ei lähteny enää käyntiin ku työntämällä ja kierrokset ei noussu yli 4000rpm ja 5sek josai pamahti. Ja ku koitettii polkee käymää ni välii josai pamahti. Olis kiva tietää et mistä tää johtuu, vireinä mäxäs o 34mm kaasari, vapaa virtaus putsari, arrow ja vakio sylkkä porattu 152cc ja myöskin viilattu.
Edit: Ei ole sytytysennakosta kii, eikä tulpan vaihto auttanu, ja nyt ku koitti työntää käymää ni josai pamahtaa ja putkest tulee lämmint ilmaa. Ois kiva saad mäxä vikoil ajoil ni kiireesti kaipaisin apuja viisaammilta.

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 3.10.2017 18:43
Kirjoittanut Tomperz
Ostin italkitin kisasähköt, jotka eivät lataa akkua. onko jotain vaihtoehtoista tapaa ladata akkua? Valot ei paljon vie mutta ei silti jaksaisi aina ladata erikseen akkua, vaikka se vain parin viikon välein pitää tehdä

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 6.3.2018 22:12
Kirjoittanut majuri92
Käykö 122 rotaxin teharit/putket 123 rotaxiin ?
Projekti moppeen tulossa RS125 kone ja putki pitää saada yläkautta kulkemaan eli RX/SX putki. Kuinkakohan passaa vastapaineet ?

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 8.3.2018 3:58
Kirjoittanut MX_125
Samaa paskaa ne on kaikki, molemmissa moottoreissa on täysin samat ajotukset porteissa. Pistä alakauttanen vaan suoraa ei nuo kovin hyvin muuten sovi menemään, vois olla myynnissä vanhemman räsän tehtaan TT putki myös.

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 8.3.2018 23:14
Kirjoittanut majuri92
alakauttanen löytyy jo, pitää vain saada vähän soviteltua kuinka passaa.
Omaan silmään yläkauttanen olis herkumpi, pari mopon putkea on tullu soviteltua ihan pillin ja lekan kans sovitettua, mutta tuo rx/sx näyttää kyllä ahtaalta

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 14.3.2018 10:14
Kirjoittanut petukkaa
kuinka paha homma on tyhjentää aprilia mx 125 2006 vuoden vakioputki :P

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 15.3.2018 1:26
Kirjoittanut MX_125
Aikalailla sen tasonen homma että kannattaa ostaa arrow/giannelli suoraa(näitä saa jopa 50e käytettynä). Jos ei nyt ihan pakosti halua sitä putkee tyhjentää niin ei kannata. Muutenkin rälläkkä+mig vähintään vaatimuksena tuohon hommaan.

Re: Rotax 122 ja 123

ViestiLähetetty: 24.3.2018 23:54
Kirjoittanut weleho
Nyt tarviis vähän neuvoja säxän säätöjen kanssa. Tekniikkana giannellin putkisto, vhm kupu, rave 2, italkit läpät&runko, 34vhsb. Ongelmanahan on että pyörii tyhjäkäyntiä juuri ja juuri tk ruuvi aivan auki asennossa (pienempi tk suutin vaihdettu) ja kuulostaa että tukehtuu. Lisäksi röpöttää julmetusti jonnekkin 7-8k rpm asti, joten perus matka-ajo on tasakaasulla mahdotonta. Tätä röpöttämistä on yritetty korjata erikokoisilla pääsuuttimilla (145 alaspäin menee laihalle täyskaasulla) ja neulan sokkakin on ylimmässä lovessa. Myöskään ryyppy ja luisti ei kanna eikä seosruuvi vaikuta mitenkään. 2% seoksilla (castrol power1) valuttaa öljyä äänenvaimentimesta pitkin takahaarukkaa. Kun laitoin kaasarin kiinni niin söi säätämättömänä bensaa n.16l/100km ihan sama missä asennossa kaasua piti ja syö edelleenkin pienemmällä pääsuuttimella n.10l/100km. Mutta kysymys kuuluu mitä yritän säätää seuraavaks? Erikokoinen neula (paikallaan vakio K56)? Minkä kokoinen? Vapari, että sais lisää ilmaa?