Rotax 122 ja 123

Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 1.4.2016 20:38

Polini on kokonaan uudelleen/erikseen valettu sylinteri, eli siinä on se korolaippa integroituna. Italkit oli ainakin ennen ylikokoon porattu vakiosylinteri jossa tulee mukana se korolaippa. Uusimmat italkitit ovat uudelleenputkitettuja vakiosylintereitä ilmeisesti.
Liittynyt:
26.8.2014 20:29
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut notreal911 » 1.4.2016 21:13

Jaa. Saattaapi olla. Suomessa tuo Sylinterikauppa.fi myy "Polinin" nimellä tehdaskunnostettuja vakiosylintereitä 154cc:n ylikokoon porattuna ja uudelleen pinnoitettuna, mutta tämä integroitu koropala ei taida niitä sitten koskea? Kun ei millään huvittaisi ulkomailta tilata... Täytyypä kysäistä asiaa vielä uudestaan, kun soitin ei myyjä ollut oikein tietoinen asiasta??? Erillistä laippaa hänellä ei ainakaan ollut tarjota.
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.4.2016 21:37

Polini on kokonaan oma sylinterinsä. Ainoastaan 140 Italkit on porattu vakiosylinteristä ylikokoon ja pinnoitettu.

Tuo 540€ polinista, joka on käytetty (tosin uudelleen pinnoitettu ja mäntä mukaan) on aika karmea hinta... Ja hinnaksi tulee 600€ jollei sylinterikauppaan palauta vanhaa sylinteriä.. Vähän on rahastuksen makua

Täysin uuden Italkitin tai Polinin saa halvemmalla
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.4.2016 21:51

Huomautan vielä että suurempi kuutiotilavuus ei aina tarkoita samaa kuin tehokkaampi. Polinin ja Italkitin kohdalla on juuri näin.

Pienemmän kuutiotilavuuden omaava Italkit on huipputehoiltaan rutkasti Polinia parempi.
Liittynyt:
26.8.2014 20:29
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut notreal911 » 2.4.2016 11:56

Sain vahvistuksen että Polinin sylinterissä tosiaan on integroitu korotuslaippa ravelle. Siispä tilaan sen ja isänmaallisena Suomesta, Hintaero menee kuitenkin hyvään tarkoitukseen. Meillä ei myöskään ole kriteereinä paras mahdollinen huipputeho vaan sopivasti lisää alavääntöä jne. Eiköhän tavoitteet täyty näillä kun vakiosylinteri vaihtuu sekä alkuperäinen 28 kaasarin tilalle tilasin VHSB34 LD:n virityskaasarin. :eek:
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 2.4.2016 17:42

No eipä siinä mitään jos tykkää ylihintaa maksella osista joita saisi ulkomailta jopa satasia halvemmalla. Sano vielä että tilasit VHSB:n nakkilasta siihen 250e hintaan :lol:
Liittynyt:
26.8.2014 20:29
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut notreal911 » 2.4.2016 17:58

253,80 € tarkka hinta. Tiedän, että olisin saanut osat paljon halvemmalla tilaamalla ne suoraan ulkomailta, mutta tämä on oma valinta. Arvostan Suomalaista yrittäjyyttä koska he tekevät arvokasta työtä. Mitä enemmän he ansaitsevat, sitä enemmän he maksavat veroa ja siitä hyödyt sinäkin. Joten, on sinun etusi, kun minä ostan kotimaasta, ei siitä kannata ilkkua. ;)
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 2.4.2016 23:02

No nakkilaa nyt ei taida yrityksenä kukaan arvostaa, huono asiakaspalvelu ja hinnat ovat suomenkin tasolla ihan järkyttävät. Itse tilaan sieltä mistä halvimmalla saa, ei voi mitään jos suomalaiset yritykset eivät pärjää hinnoissa ulkomaisille. Kyllä minäkin ostaisin mielelläni suomesta jos se olisi millään tasolla järkevää, mutta korkeat hinnat ja huono asiakaspalvelu eivät siihen juuri kannusta. :)
Liittynyt:
26.8.2014 20:29
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut notreal911 » 5.4.2016 20:53

Aikaisempiin keskusteluihin viitaten: Polinin sylinteri saapui ja pääsin toteamaan että Rave 2 istuu niinkuin kuuluukin isommasta sylinterihalkaisijasta huolimatta, eli oikeassa olit ( MX_125 ), Sylinteri ei kuitenkaan ollut saman näköinen kuin "käytetty tehdaskunnostettu" joissa ainakin omakokemus on, että niissä näkyy hiekkapuhalluksen rosoisuus jne. Tämä oli myös ulkopuolelta sileäpintainen ja alkuperäisen kaltaisella pinnoitteella. Sylinteri oli myös Polinin teksteillä valettu.

Kaasari: Nakkilasta soitettiin, koska ei ollut hyllyssä tilaamaani kaasaria, tarjosivat tilalle muutoin samaa mutta jossa tehdasasennettuna eri pääsuutin. No, sehän tietenkin käy, koska tuo alkuperäinen suutin olisi mennyt vaihtoon joka tapauksessa. Mutta pointti on, että palvelu pelasi ainakin minun tapauksessa... Josko siihen on alettu panostaa nykyään???
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.4.2016 21:13

Juu siis se sylinterihän on ihan tehtaalta lähtiessä ollut polini teksteillä yms, koska on täysin erillinen sylinterinsä vrt Rotax OEM osiin (alkuperäiset).

Ja sylinterikaupan myymät sylinterit on aiemmin leikanneita sylintereitä tai sellaisia joista pinnoite vain on syystä tai toisesta kadonnut.. Eli sylinterikauppa ostaa halvalla huonokuntoiset sylinterit, lähettää ne nicasil uudelleenpinnoitukseen hollantiin ja myy eteenpäin voitolla. Sylinterit on siis ulkopuolisesti siistitty ja pinnoitettu uudelleen sekä kanavia hieman siistitty. Eli eivät ole uusia, mutta vastaavat käytännössä tasoltaan uutta, koska se sylinterin pinnoitushan kanavineen on käytännössä se merkittävin tekijä.

Säätöinä lähtisin hakemaan tuon 34VHSB kanssa tuolle setupille näistä: 45tk, ~170 ps ja K21 neula. K21 neula on todettu passeliksi polinin kanssa, suo suuttimet on karkeita arvioita, joista kannattaa lähteä hakemaan sopivia säätöjä, sokan paikkakin täytyy tietysti itse etsiä

Nakkilan palveluun sen verran otan kantaa että sen mitä aikoinaan sieltä tilasin, niin kaikki tavara saapui kahdessa päivässä. Eli pojot nopeasta palvelusta. Tavara vaan on usein vähän kalliimpaa vrt ulkomaat, mutta sehän johtuukin jo sitten useammasta tekijästä
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.5.2014 23:00
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut tamis » 29.6.2016 12:42

Onko kukaan laittanut 122 alakertaan 123 sylinteriä? Kuulema pitää vain isontaa etukiinnitys reikiä 123 pytystä niin menee kiinni. Tässä kysyn vaan että onko kellään kokemusta kyseisestä operaatiosta?
Pyörä:
Aprilia SX 50 -07, Honda NSR 125, Aprilia MX 125
Liittynyt:
16.6.2013 20:39
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut nahkahissi » 10.9.2016 18:52

Eli ostin ebaystä uuden kytkinkruunun. Kruunu oli RSsän eli puuttuu tuolta pohjasta tuo ratas mitä kiksi pyörittää (tätä en tiennyt ennen paketin tuloa, yritin etsiä vain hakusanoilla rotax 122 kytkinkruunu). Pystyykö noita pohjalevyjä vaihtamaan päikseen vai pitääkö ostaa uusi kruunu? Oikealla siis vanha kruunu ja vasemmalla uusi.
Liitteet
kytkin.jpg
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 10.9.2016 20:56

Ei kannata alkaa irrottelemaan noita niittejä, osta suoraan uusi missä on kiksille nuo ratastukset. Minkä takia ees oot tilannu uuden? Kytkinkruunu harvemmin rotaxissa kuluu mitenkää.
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.9.2016 21:09

Paa yv numeroo jos rotax 122 wappi ryhmä kiinnostaa
Pyörä:
Aprilia SX 50 -07, Honda NSR 125, Aprilia MX 125
Liittynyt:
16.6.2013 20:39
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut nahkahissi » 11.9.2016 3:35

Kyllä niissä reunoissa oli jo ihan hyvän kokoset urat eikä tahdo irrottaa ollenkaan. Ongelma on että SX/MX kruunuja ei saa käytettynä kovin helposti ja uutena ovat aika kalliita