Rotax 122 ja 123

tom33
Liittynyt:
1.5.2012 22:11
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut tom33 » 24.7.2013 1:41

palion ajatte yleensä sisään uutta mäntää?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 25.7.2013 22:49

200-400km.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Ablu » 25.7.2013 23:10

Itte ajoin sylinteriä ja mäntää joku 300km sisään ja sittenkin vielä ajelin vähän varovaisemmin. Tuorevoitelun lisäksi tilkka öljyä bensan sekaan kolmella ekalla tankilla.

Tosin nyt pääsi käymää niin että katkennut raven laippa on kuluttanu männän ja männänrenkaat loppuun.. Mikäs mäntä tilalle? Pytyssä näkyy vielä hoonausjäljet eli se on kuin uusi. Uuden Vertexin (valumäntä, teflonpintainen) B-kokoisen(53,98) kaksirenkaisen männän saisin kaverilta halvalla ja nopeasti. Sopiiko se tuohon oikeastaan uuteen Mitakan sylinteriin?
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut reziner » 3.8.2013 20:12

Tänään laitoin raven, teharin sekä 34 VHSB:n kiinni. Lähti laakista käyntiin, mutta heitti heti kierrokset sinne 9-10 tonniin, ryypyllä sai ne alas n. 5-6 tonniin. Mutta onkohan tup 33 tyhjäkäyntisuutin liian pieni että vetää noin laihalle? Kaikki seos/tyhjäkäynti ruuvit täysin kiinni..
Atlas
Pyörä:
KTM 125 exc -06 , ex. Aprilia sx 125 -08
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
20.1.2011 22:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Atlas » 11.8.2013 20:17

Moro, että mitkä muovirattaat sun muut osat kannattaisi uusia? Kun kuulu ihme ääni tuolta koneesta mikä jotenkin voisi viitata noihin muovirattaihin, pärrä on ajettu 21tkm ja eikö muovirattaat ois pitäny uusi 18tkm kohdalla jotenka voisi viitata siihen että ne on aika kuluneita? Ainakin 2kpl tasapaino ratasta, öljypumpun ratas, vesipumpun ratas ja tiiviste tietenkin. Pärjääkö noilla osilla taiko kannattaako samalla uusia jotain muuta?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 11.8.2013 21:05

Mistäs sais rave 1 kun mistää ei tunnu saavan ohjainboxilla. 2rad:lla ollut loppu jo yli kk
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Aap- » 11.8.2013 22:44

Paljon uskaltaa ajella alkuperäsellä männällä? Tällä hetkellä 9400km mittarissa.
Aattelin ite että jos 10-11tkm paikkeilla vaihtais.. :roll:
valtzu`
Liittynyt:
7.2.2012 23:46
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut valtzu` » 16.8.2013 0:53

Mikä voisi olla vikana, kun yhtäkkiä ajos kytkin ei enää ottanu kiinni ja sitte kun vaijjerin laittoi nii tiukalle kun sen sai nii taas toimi hetken aikaa ja sitte se pamahti lopunki....?
Ja kyseessä on aprilia mx 125
kimppa64
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
20.8.2013 15:11
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut kimppa64 » 20.8.2013 15:33

Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Lave » 23.9.2013 14:31

Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 23.9.2013 15:43

kimppa64 kirjoitti:Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125

Käy rikkaalla, tarkista ilmansuodatin.
vilppa
Liittynyt:
5.5.2013 0:30
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut vilppa » 24.9.2013 17:58

Onko kukaan vaihtanu rotaxiin kiertokangen alempaa laakeria siis sitä mikä on kampiakkselissa ? :nörtti:
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 11.3.2014 14:16

Mitäs porukka on mieltä, kun tilasin 53.97 männän vaikka pytyllä oli ajettu 8000 kilometriä ja vakio mäntä oli 53.99. Koneistamolla suositteliva 53.98 mäntää, koska 53.99 olisi ollut liian tiukka, mutta niitä ei löytynyt suomesta, joten päätin tilata vähän pienemmän. Eli onkohan tuo liian väljä mäntä haittaako tuo männän kahden sadasosan muutos alaspäin? Tulevan männän merkki on Wössner, jos se nyt johonkin vaikuttaa. Mielipiteitä?

Ps. olisko jollain myydä jotain teharia räsään?
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Tomppez » 12.3.2014 9:05

Todennäkösesti aika holjo.Sen koonhan pitää olla prikulleen oikein.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
tinuxi
Liittynyt:
27.8.2011 10:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut tinuxi » 13.3.2014 23:48

paikallaan ottaa kierroksia ilosesti eikä pätki eikä röpötä tai booaaa, ajoon ku lähtee nii röpöttää ja pätkii piikille asti ja sitte lähtee ja jaksaa vetää piikillä.. vireinä on arrowin putki,tt osat,piperi,kanttamadallettu, männänhelmasta otettu pois. pääsuutin on 250.. ja silti tulppa näytää ettei liian rikkaalla käy.. mkä vois olla vikana? :roll: :eek: