Lähetetty: 25.10.2009 16:16
En päde seossuhteeseen yhtään enempää kun et nyt ollenkaan tajua.
Pyysin selittämään että mitenniin se joutuu tekemään töitä sen voitelunsa eteen? Samallalaillahan se saa sitä seosta jossa on tismalleen sama prosentuaalinen määrä öljyä kuin mitä tt:nä, se vain saa sitä vähemmän johtuen ilman vähyydestä. Eli vastaa samaa kuin ajaisit osakaasulla, tällöinkin ilman virtausta kuristetaan juunou?
Ei se öljy siihen imukanavan pykällykseen kiinni jää. Ja mitä ihmettä tarkoitat että isompi vapaampi ja kevyempi toiminnan kannalta? Ajattele jälleen tilannetta että ajat osakaasulla.
Entä mitä tarkoitat tällä? Toki jos käyttäjä on hölmö, niin hän saattaa kuristetussa luistattaa enemmän kytkintä kuin täysitehoisessa, jolloin kytkin on päällimmäisenä kulumassa. Muuten en kyllä keksi että miten se voimansiirto siitä vähemmästä vaikuttavasta voimasta rasittuisi enemmän. Enkä kyllä näe muutenkaan mitään mieltä ruveta muuttamaan tilannetta niin että kurivehkeellä ajaa idiootti ja tt:llä järkevä ja näitten perusteella lähteä koneen käyttöikää vertailemaan.
Järki hoi.
Sten kirjoitti:Kumminkin kone joutuu tekemään töitä sen seoksen eteen kun se repii sitä seosta kuristetusta hiirenkolosta. Ja jos tuorevoitelu on imukaulassa, ennen kuria voi voitelu hieman kärsiä.
Esimerkkinä ilmastointikanavat joissa suurin virtaus nopeus on keskellä kanavaa, johtuen seinien kitkakertoimesta ja jos tähän lisätään pykällys niin virtaukset sekoittuvat ja koneelle menevä ilma ei ole "suoraa" johon yleensä pyrittän. Pykällys saatta heikentää voitelua.
Isompi on vapaampi ja näin ollen kevyempi toiminnan kannalta.
Pyysin selittämään että mitenniin se joutuu tekemään töitä sen voitelunsa eteen? Samallalaillahan se saa sitä seosta jossa on tismalleen sama prosentuaalinen määrä öljyä kuin mitä tt:nä, se vain saa sitä vähemmän johtuen ilman vähyydestä. Eli vastaa samaa kuin ajaisit osakaasulla, tällöinkin ilman virtausta kuristetaan juunou?
Ei se öljy siihen imukanavan pykällykseen kiinni jää. Ja mitä ihmettä tarkoitat että isompi vapaampi ja kevyempi toiminnan kannalta? Ajattele jälleen tilannetta että ajat osakaasulla.
Sten kirjoitti:Kuri vehkeessä sitä voimaa ei ole läheskään yhtäpaljon kuin tt jollin Vaihteisto/voimansiirto rasittuu enemmän jos käyttäjä ei tätä huomioi ajotavassa kone voi pisemmän päälle osoittaa mieltään.
Entä mitä tarkoitat tällä? Toki jos käyttäjä on hölmö, niin hän saattaa kuristetussa luistattaa enemmän kytkintä kuin täysitehoisessa, jolloin kytkin on päällimmäisenä kulumassa. Muuten en kyllä keksi että miten se voimansiirto siitä vähemmästä vaikuttavasta voimasta rasittuisi enemmän. Enkä kyllä näe muutenkaan mitään mieltä ruveta muuttamaan tilannetta niin että kurivehkeellä ajaa idiootti ja tt:llä järkevä ja näitten perusteella lähteä koneen käyttöikää vertailemaan.
Järki hoi.