Sivu 1, 8:sta

AVK

ViestiLähetetty: 29.8.2009 22:52
Kirjoittanut pöö-mies
Terve!
Tässä aloin kiinnostuun noista AVK:n pyöristä projektina.
Nii kertokaas tänne omia projekteja,paljo makso,missä kunnossa yms.
Ja itteeni kiinnostas tietää iha vaa nää perus hommat, eli mitä meinaa ehdollinen korjaus ja varaosakuitit toimitetaan akeen?
Ja muutenki miten koko homma noin niinku käytännössa menee(rekisteröinti,paperit,yms.)
Noin siitä vaa juttelenmaan,kyselemään ja tietysti vastailemaan :D
E: kirjotus asua ja kirjotus virheitä.

ViestiLähetetty: 1.9.2009 17:23
Kirjoittanut MG-
Itelle on tullu hankittua viime kesänä avkoolta peugeot xps 08 vaikka ei tänne puolelle kuulukkaan, korjauksessa meni pari päivää ja rahaa pari sataa ja kilvet tuli kun käytin konttorilla.
Mutta sit asiaan, tossa vajaa kuukaus sit hain itelle 06- räsän mikä oli toiselle puolelle kaaduttu eli vasemman puolen katteita meni korjaukseen, suurin osa näistä on tällä hetkellä jo korjattu ja maalattu sekä uus änkkä hankittu vanhan tilalle kun se oli vähän ottanu osumaa. Tällä hetkellä rahaa on mennyt 200e (änkkä 140e) ja pyörä on jo kilpiin laitto kunnossa.
Tuosta ehdollisesta korjauksesta en itse tiedä mitä tarkalleen tarkoittaa mutta varaosakuitit näytetään katsastajalle että näkee mitä on vaihdettu ja mistä on osat hankittu, ja nää mopoista isommat pyöräthän on käytettävä rungonmittauksessa mikä maksaa ainakin motodudesilla sen n. 150e ja on tunnin homma. Kun saa paperit että runko on suora niin ne näytetään samalla kats.sedälle ja ja jos ei puutteita ole niin saa kilvet. Jos taas runko on vääntynyt niin se menee suoristettavaksi. Tulipa stoori :lol:

ViestiLähetetty: 1.9.2009 19:24
Kirjoittanut Messico
Ehdollinen korjaus tarkoittaa että runko on mitattava, korjattavaksi olevia pyöriä ei tarvitse mittauttaa. Paljonko muuten maksaa katsastus kun kävin tänään kattelemassa yhtä mopoa, ja kiinnostuksen kohteeksihan se joutui...

ViestiLähetetty: 1.9.2009 20:27
Kirjoittanut MG-
Messico kirjoitti:Ehdollinen korjaus tarkoittaa että runko on mitattava, korjattavaksi olevia pyöriä ei tarvitse mittauttaa. Paljonko muuten maksaa katsastus kun kävin tänään kattelemassa yhtä mopoa, ja kiinnostuksen kohteeksihan se joutui...


Muistaakseni itellä oli 50e katsastus ja 5e tuli lisämaksua kun ei menny ekalla läpi kun puuttu ohjauslukko vaikka virtalukko olikin.

ViestiLähetetty: 3.9.2009 11:04
Kirjoittanut FSNGGHGG
Paljonkoha toi rungon suoristaminen vois sitte pahimmillaan maksaa? Ainaki vois uskoo että tulee pirun kalliiks :eek:

ViestiLähetetty: 3.9.2009 22:05
Kirjoittanut MG-
No jos sitä suoristaan joutuu niin sehän menee tuntipalkoilla kai, ite vien ainakin katteet irti pyörästä mittaukseen niin ei tarvii sit niitä alkaa siel purkaan jos pitää suoristaa kun siinäkin menee sitä aikaa sit ;) mut kai se joku 200-300e on.. Riippuu toki kuin solmulle se on vedetty.

ViestiLähetetty: 4.9.2009 22:40
Kirjoittanut He1kk1
Eikö tolla hinnalla saa jo ainakin käytetyn rungon?

ViestiLähetetty: 5.9.2009 11:36
Kirjoittanut Marde
Mulla tuo Avk pyörän kilpiin pistäminen makso: Rungonmittaus Kalevan Mp huollossa 85e (ei tarvi ottaa katteita irti), Rekistöröintikatsastus 90e, Rekistöröinti 15e ja kilpi 6e Lempäälän Autokatsastuksesta.
Aika helppo homma oli kun pyörässä ei ollu kun pari muovia rikki ;)

ViestiLähetetty: 5.9.2009 22:32
Kirjoittanut TRUIJO
Pyörän vaurioista pystyy jo päättelemään onko runko kiero. Esim jos ajettu keula poikki ja katteet säpäleiksi, on 90% varmaa että rungon mitat heittävät, toisin kuin ne pyörät joissa vain naarmut katteissa ja peili ja muuta sälää paskana, niin runko on melko varmasti vielä suora. Palovauriopyörissä ei yleensä ole ollut mittausta. Muutama hauska tapaus on tosiaan ollut näissä avkoon pyörissä esim. mutsille ostettiin 535 virago jossa oli oik. puoleinen etuvilkun lasi rikki ja vaimentimissa pienet naarmut joita ei edes hiottu. Laitettiin uusi vilkunlasi ja odotettiin papereiden tulemista postista ja mentiin konttorille ja mutsilla oli prätkä.

ViestiLähetetty: 16.10.2009 14:16
Kirjoittanut Monkisti
ja tosiaan toi rungon mittaus ei liity mopoihin.

ViestiLähetetty: 16.10.2009 20:04
Kirjoittanut -edu
Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?

ViestiLähetetty: 17.10.2009 20:13
Kirjoittanut Rumilus
-edu kirjoitti:Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?


Missä näin sanotaan? Kaverin ninja on avk:lta, eikä siltä mitään osakuitteja katsastuksessa kyselty?

ViestiLähetetty: 20.10.2009 15:15
Kirjoittanut -edu
Kohdassa valvontaehdot lukee esimerkiksi: RUNGONMITTAUS, VALVONTAEHDOT SIIRRETTY AKE:EN, VARAOSAKUITIT

E: Sinänsä turha tuo avk:n numero, sieltä ei vastata. Kaverillakin meni pari autoo ohi sen takia.

ViestiLähetetty: 20.10.2009 19:41
Kirjoittanut -juhbe
Rumilus kirjoitti:
-edu kirjoitti:Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?


Missä näin sanotaan? Kaverin ninja on avk:lta, eikä siltä mitään osakuitteja katsastuksessa kyselty?

mun ainakin piti täyttää siel semmonen lappunen missä lueteltii mitä osia pyörään on ostettu eikä mitään varaosakuitteja tarvinnu näyttää :D

ViestiLähetetty: 20.10.2009 22:00
Kirjoittanut välzy
Siiinä espoon avk:n läheisyydessä rungonmittaus 100e + jos vinossa niin suoristus 60e ;) Paikannimeä en muista. Itte ostin Avk piikkisen gileran jolla oli ajettu 400km, vaihekepin akseli vääntynyt, vaihekeppi rikki, yks kate ja peili rikki nämä purkuosista rahaa mennyt nyt n 80e ja kohta katsastusta vaille kuin uusi pyörä :) ;)