Valoista (xenon)...

Pyörä:
KTM EXC 125 2006
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 22:18
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Mikamak » 24.6.2013 18:58

Osaisko kukaan neuvoa kun itellä Deetee 50X -09 ja ostin siihen tollasen xenon H4-2 sarjan. Xenoni on kytkettynä kiinni mutta vilkkuu vain eikä ala palamaan täydellä teholla kun pyörä on käynnissä. Pitääkö tuohon tehdä joku viritelmä että saa oikea oppisesti toimimaan? Deeteessä siis pelkästään lyhyet valot ja tuossa H4-2 tulee pitkät jotka ovat ne xenonit ja lyhyet joka on tavallinen halogeeni mutta haluisin että itse xenon toimisi pelkästään.
'' Tää on halpa ja vähän ajettu! ''
Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Shape » 25.6.2013 9:22

Tämä on kevaripuoli, käyppä kysymässä mopopuolelta. Todennäköisesti akun varaus on liian alhainen.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.6.2013 17:01

Ettei vaan olis niin, että tulee suoraan vaihtovirta etuvalolle. Heräte otetaan valoilta, mutta ehdottomasti xenonien varsinainen virta akulta tasavirtaa.

E: nimikin sanoo suoraan, tasavirta jatkuva +12V, vaihtovirta vaihtaa kokoajan +12V - -12V NÄIN KARKEASTI sanottuna.
Tarkista kampiakselin stefa.
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 22.7.2013 3:05

Olisi tarkoitus hommata xenonit räsään. Ei kauheesti oo tietoo xenoneistä cobrat vissii parhaimpia mutta ne maksaa liikaa mun budjetille. Joten miten on nää mitkä on parhaat mieluusti 8000-10000k mutta kyllä 6000 menis. Miten on kannataako ottaa 35w vai 55w jos hinta ero pieni. Mikä on laadukas mikä ei.

Xenonit.netistä (ei voinut linkata)
Muutossarja H7 polttimoilla 12V 55W 8000K HID Kit
Muutossarja H7 polttimoilla 12V 35W 8000K HID Conversion Kit

Elekma.com
http://www.elekma.com/ollo_xenon-muutos ... alla_6000k

E-ville.com
http://www.e-ville.com/fi/23-auton-xeno ... 55wh7.html
http://www.e-ville.com/fi/23-auton-xeno ... nalog.html

Kiitos
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 22.7.2013 7:08

Aika sineät lämpötilaltaan valitsit.

Merkkinä Cobra on hyvä ja luotettava, toimii niinkuin pitääkin. Itsehän olen valtavirtaa väärään suuntaan kulkeva henkilö, joten teen vähän kaiken toisin.. :lol: Kokeilin siis ostaa _Sylin_teri_:ltä xenonit. Halvat, eikä moittimista ole. vielä...

Sinuna harkitsisin vielä tuota värilämpötilaa. 8 000 Kelviniä on melko sininen (ks. kuva)

Itsellä on 6 000K ja tuo on valkoinen/sininen, aika siinä välimaastossa. Yhtään sinisempi häiritsee jo silmiä.

Kuva
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 22.7.2013 12:51

Joo noh aattelin että se näyttäisi hienolta mutta kai tuo 6000 lienee sitten paras väri. Löyty myös http://www.epdtuning.com/uudistunut-per ... -1113.html
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Hepex » 23.7.2013 0:36

4300K on paras väri, itellä on autossa pitkissä sellaset, WRässä on 6000K ja ihan ok väri, valkonen. 4300K on ainakin omaan silmään sopiva, 8000K on jo todella sininen vaikkei se tuosta värikartasta niin erotukaan.
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut kersti91 » 26.7.2013 22:00

Autossa ainakin 8000K menee niin siniseksi, ettei se juurikaan enää valaise eikä näytä enää aidolta xenon-valolta, vaan lähinnä tuninki-ihmetykseltä.
Tarkista kampiakselin stefa.
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 26.7.2013 22:38

Tää topic on kyllä xenoneja varten mutta kysytääs täältä kun LEDeille ei taida olla omaa. Miksei DT:n mittaristossa toimi T10 LED polttimot mutta normaalit T10:t toimii? Polttimoissa ei oo mitään vikaa, toimii kyllä parkeissa.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut kersti91 » 27.7.2013 10:58

Käännä poltin toisinpäin. Napaisuudesta johtuu.
Tarkista kampiakselin stefa.
Pyörä:
Cpi Oliver City -06 70cc, Piaggio NRG 70cc
Liittynyt:
16.3.2010 21:17
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut hjklöä| » 8.8.2013 1:02

Tämäkin on varmaan kysytty mutta kysytään nyt vielä kerran että minkälainen rele täytyis lyödä väliin että alkais pelittään silleen ettei "lopu" virta kesken? Eli siis ongelma on että hetken ajon jälkeen alkaa xenoni vilkkuun ja lopulta sammuu. Oottaa hetken ja yrittää uudestaan niin palaa kunnolla semmotteen 1-2min ja sitten taas vilkkuu. ja ei voi olla ainakaan ballasti paskana koska tänään vasta hain postista paketin ja löin kiinni. osaisko joku auttaa silleen suht pian?
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 8.8.2013 10:20

Noniin, käännetäänpäs sitten takki...

Pitkä valo (6 000K xenon) ei enää lähde päälle. Ei osoita mitään elonmerkkejä. Vielä reissun päällä välkyttelin valoja varoittaakseni poroista ym. Sitten Etelässä hoksin, että pitkä ei edes mene päälle. Matkalla satoi vettä aika paljon, olisko voinut vaikuttaa? Senhän kyllä piti olla vedenkestävä.. Liitokset suojattu kutistesukalla.

Kysyn nyt suosiolla, ennenku alan itse purkaan, mistä lähdetään etsiin vikaa? Liitokset kurkkaan ensimäisenä, olisko ballasti voinut vioittua?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut kersti91 » 8.8.2013 16:35

Mittarilla katsot, tuleeko herätevirtaa eli tuleeko 12V mopon alkuperäisistä polttimon johdoista. Seuraavaksi katsot, antaako rele virtaa läpi ballastille. Seuraavaksi voit kokeilla molemmat polttimot ensin toisella ballastilla ja sitten toisella. Jos vain toinen valo palaa, vika on polttimossa. Jos molemmilla puolilla palaa valo vain toisella ballastilla, niin ballasti rikki. Jos siis on erikseen lyhyt ja pitkä poltin.

Jos on vain yksi poltin, niin osa kerrallaan vikaa etsimään. Yleismittaria ei saa missään tapauksessa laittaa polttimon tilalle, kun kyseessä on korkeajännitevalo.

hjklöä| kirjoitti:Tämäkin on varmaan kysytty mutta kysytään nyt vielä kerran että minkälainen rele täytyis lyödä väliin että alkais pelittään silleen ettei "lopu" virta kesken...

Akku. Tai kondensaattori, joka varaa virtaa ja toimii kuten pieni akku. Molemmat vaativat tasavirtaa toimiakseen.
Tarkista kampiakselin stefa.
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 8.8.2013 17:25

hmh.. Rele.. Mikä rele... Pitkän merkkivalo ainakin syttyy, että joku virta siellä kulkee. Pitänee lainata se yleismittari jostain.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut kersti91 » 8.8.2013 20:09

Aivan, jos ei ole relesarjaa välissä. Ei ole pakollinen. Kokeile vaihtaa vaan ne polttimoitten paikkaa, sillä selviää heti jos poltin on rikki. Eli käyt kummatkin polttimot läpi kummallakin ballastilla.
Tarkista kampiakselin stefa.