Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
12.10.2005 23:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.9.2008 15:54

Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.

Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.


mut taitaa olla se 11.000rpm jo siellä piikin yläpuolella hukkakierroksilla.
Liittynyt:
1.4.2008 22:17

ViestiKirjoittanut poppana » 5.9.2008 16:21

Ostin husseen fmf putken ja fmf shorty änkän niin väheneekö tolla shorty änkällä ylätehot ja alhaalla lisääntyy? :s

Kävin kyselees mp-huoltoliikkeest et voiko ne säätää sytytystä aiempaan ku nyt kii mikuni tm 32mm niin pitäs tietää et monta astetta ja mulla ei mtn hajuu niin jos joku viisas vois heittää suunniilleen jotain arvoja(eikös jossain cagivan mallissa pitänyt säätää sytytystä myös aiempaan isommalla kaasarilla?)

Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 8:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 5.9.2008 17:48

johani kirjoitti:
Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.

Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.


mut taitaa olla se 11.000rpm jo siellä piikin yläpuolella hukkakierroksilla.


Miten sitten selität huippukierrosten laskun kun pumppaushäviöt pienenivät virtauksen helpottuessa..? ;)
Jos ne olisivat olleet kovinkin merkittäviä ylikierroksia/hukkakierroksia, kierrosten olisi pitänyt periaatteessa nousta kun vastus pakoputkessa pienenee.Mutta koska näin ei käynyt, mielestäni tuo 11krpm oli vain pakoputken toiminta-alueen yläraja, ei siis vielä mitään varsinaisia hukkakierroksia.

Tuo kierrosluvun laskuhan johtunee siitä, että kaasunvirtauksen helpottuminen loppupillissä laskee putken lämpötilaa, joka taasen aiheuttaa äänennopeuden laskemisen putkessa, jonka vaikutus on sama kuin pidentäisi pakoputkea. Ja kun pidempi pakoputki tunnetusti toimii alemmilla kierrosksilla kuin lyhyt, kierroslukualue laskee.

Tuo kyllä riippuu ihan tilanteesta, että mitä käy jos vaihtelee änkkiä yms. Mutta itse pidän nyrkkisääntönä, että valmistaja on kyllä tiennyt, minkälainen änkkä sinne kannattaa laittaa ja testaillut eri virtaavuuksia änkille. Uus putki kokonaan samantien jos on tarvetta ruveta värkkäämään.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Liittynyt:
22.6.2005 21:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.9.2008 18:17

poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...

Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Liittynyt:
1.4.2008 22:17

ViestiKirjoittanut poppana » 5.9.2008 23:20

-Zone- kirjoitti:
poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...

Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg

Kiitti vinkistä.

Miten kannattaa tehä noi urat o-rengastiivisteille jos laskee kantta ja ne menee siinä samas? Tekeekö esim. hiomot tollasia?

e: ainii, ei husses ookkaa kannes niitä uria, pelkästään pytys mut kannattaako ottaa pytystä tavaraa pois vai kannesta? Luulisin et kannesta ku on halvempi si uusii ku menee vituiks...
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 20:34

ViestiKirjoittanut TDN » 6.9.2008 10:27

poppana kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:
poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...

Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg

Kiitti vinkistä.

Miten kannattaa tehä noi urat o-rengastiivisteille jos laskee kantta ja ne menee siinä samas? Tekeekö esim. hiomot tollasia?

e: ainii, ei husses ookkaa kannes niitä uria, pelkästään pytys mut kannattaako ottaa pytystä tavaraa pois vai kannesta? Luulisin et kannesta ku on halvempi si uusii ku menee vituiks...


Oletko nostamassa puristuksia vai, kun kannesta oot ottamassa tavaraa? Yleensä squish clearance säädetään oikeanlaiseksi sopivan paksuisella alatiivisteellä.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
Liittynyt:
1.4.2008 22:17

ViestiKirjoittanut poppana » 6.9.2008 14:00

TDN kirjoitti:
poppana kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:
poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...

Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg

Kiitti vinkistä.

Miten kannattaa tehä noi urat o-rengastiivisteille jos laskee kantta ja ne menee siinä samas? Tekeekö esim. hiomot tollasia?

e: ainii, ei husses ookkaa kannes niitä uria, pelkästään pytys mut kannattaako ottaa pytystä tavaraa pois vai kannesta? Luulisin et kannesta ku on halvempi si uusii ku menee vituiks...


Oletko nostamassa puristuksia vai, kun kannesta oot ottamassa tavaraa? Yleensä squish clearance säädetään oikeanlaiseksi sopivan paksuisella alatiivisteellä.

Joo ajattelin et jos tiivisteillä ei saa squishii 0,8mm niin laitan paksuimman tiivisteen ja lasken kantta niin et on toi 0,8mm squish clearance.
Mut nyt eka pitäs saada toi sytytys säädettyy niin kertokaany et paljo sitä kantsii siirtää aiempaan isommalla kaasarilla?
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
17.9.2007 19:22

ViestiKirjoittanut Arts92 » 6.9.2008 23:58

minkälaisilla läpillä sais eniten vääntöö/huippunopeutta?? eli mikkä läpät olis parhaimmat tuolta easypartsilta mikkä antas sitä tehoo ja nopeutta??
Mopot 60km/h
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 8:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.9.2008 8:55

Vakioläpät. Enpä usko että enää monessakaan pyörässä käytetään rautaläppiä vakiona. Ei tosin kukaan estä tuhlaamasta rahaansa. Tehot otetaan aivan muilla keinoin. Jos välttämättä pitää jotain ostaa niin 0,5mm paksut hiilarit voi ostaa. Tosin sellaiset on vakioläpätkin melko usein.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Pyörä:
Yamaha Tzr 125cc
Liittynyt:
5.8.2008 17:51
OTTAA PÄÄHÄN!!!

ViestiKirjoittanut KeKeijo » 7.9.2008 14:19

Mula on tommone -90tzr ja en tiiä missä vika ku ei vaa lähe käyntii!!! tylppa ok, puhas kaasari, öljyy on koneessa, saa ilmaa tarpeeks ei vikaa bensan saannissa... niin ja tankki täys ;) ei vaa lähe!!!??? enne lähti nätisti mut yht äkkii lakkas... oon polkenu ja polkenu, työntäny ja työntäny, eikä lähe! :paha: Onko havaintoo? :idea:
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 10:52

ViestiKirjoittanut hänskä » 7.9.2008 16:42

katoppa magneeton kiila.. voi olla kato ajotus pompannu niin ei lähe käyntiin
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 19:39

ViestiKirjoittanut sape » 9.9.2008 20:07

No uusippa tulppa oli vanha sitten miten hyvässä kunnossa tahansa tai uusi.
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 22:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 9.9.2008 21:14

Eli näsäri ei käynnisty.

Ilmanputsari putsattu, kaasari putsattu, koitettu 3 eri tulpalla, putki ei ole tukossa, ei ole imuvuotoja -> ei siltikään lähde käyntiin. Toisinaan käy noin 30 sek tyhjäkäynnilla mutta booaa heti kun antaa kaasua. Muulloin kastaa tulpan täysin.

Suuttimet: Pääsuutin 135, tyhjäkäynti 40 teho 65. pyörä on TT.
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
Pyörä:
Yamaha DT R
Liittynyt:
10.3.2008 16:12

ViestiKirjoittanut :):) » 10.9.2008 14:35

mikä on kun dt r meinaa sammua aina lähdettäessä ja tyhjä käynillä kun laittaa kaasun nopeesti poljaa nii booaa ja meinaa sammua?
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 22:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 10.9.2008 17:46

Kiian pieni pääsuutin tai ilmanputsari tukossa. Puhdista myös kaasari.
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)