Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Pyörä:
Kawasaki kdx 125, Suzuki pv
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
27.2.2007 20:37

ViestiKirjoittanut |Jussi| » 2.9.2008 14:18

WPWW kirjoitti:Osta vaa se kawasaki kx 125 -89 kansi. Saat samaan hintaan kun kunnolla koneistetun kannen.
Ei ol termostaattii siin.
“Life may begin at 30, but it doesn’t get real interesting until about 230.”
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 11:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 2.9.2008 14:58

Jussi^ kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Osta vaa se kawasaki kx 125 -89 kansi. Saat samaan hintaan kun kunnolla koneistetun kannen.
Ei ol termostaattii siin.

Ei se termostaatti pakollinen oo.
Pyörä:
Kawasaki kdx 125, Suzuki pv
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
27.2.2007 20:37

ViestiKirjoittanut |Jussi| » 2.9.2008 16:18

Riku Rassi kirjoitti:
Jussi^ kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Osta vaa se kawasaki kx 125 -89 kansi. Saat samaan hintaan kun kunnolla koneistetun kannen.
Ei ol termostaattii siin.

Ei se termostaatti pakollinen oo.

No ei pakollinen mut hyvä tietääpähä jos ylikuumenee.
“Life may begin at 30, but it doesn’t get real interesting until about 230.”
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 22:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 2.9.2008 16:43

Jussi^ kirjoitti:No ei pakollinen mut hyvä tietääpähä jos ylikuumenee.

Ei se termostaatti sitä kerro. Termostaatin tarkoitus on vaan estää jäähynesteen kierto syylarissa kun kone on tarpeeksi kylmä. Kone siis lämpenee nopeammin(kuluminen vähäisempää) ja käy viileällä säällä paremmin lämpimänä ilman syylarien peittelyä.

Lämpöanturi taas kertoo lämmöistä.
Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 17:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 4.9.2008 13:53

On se termostaatti ihan hyvä löytyä pyörästä.
Dank memes melt steel beams.
Liittynyt:
22.6.2005 21:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.9.2008 14:11

Myös crossikoneisiin saa termostaatin. Näitä saa valmiinakin jonkin verran, mutta se voidaan tehdä itsekkin. Ylävesiletkun väliin tehdään siis avattava pesä termostaatille. Ei ole kovinkaan paha tekasta. Sorvilla onnistuu kaikkein parhaiten. Sopivan termostaatin kanssa on hiukka hakemista, joten pesään kannattaa laittaa myös lämpömittarin antura (kannen puolelle) ja mittari, mikäli pyörässä ei ennestään ole. Noin sopivan termostaatin löytyminen helpottuu seuraamalla koneen käyntilämpöjä.

Termostaatiin tai sitten termostaatin pesään on syytä porata pieni ohivirtauskanava. Malleissa joissa ei termostaattia alkujaan ole, tahtoo vesipumppu ilman ohivirtauskanavaa olla turhan kovilla sen pyrkiessä kierrättämään vettä. Jos ohivirtauskanavaa ei ole ja terppari on kiinni, voi vesipumpun siipi irrota akselin liimauksestaan kovilla kierroksilla. Vesihän on melkoinen vastus. Ohivirtauskanava sallii pienen vedenkierron terpparin ollessa kiinnikkin ja vesipumppu ei joudu niin koville.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 15:42

ViestiKirjoittanut malaco » 4.9.2008 16:59

Aramid kirjoitti:Squish clearance, eli männän ja kannen etäisyys YKK:ssa: 0,8mm-1mm. Pienemmällä squish clearncella parempi teho. 0,8mm pienemmäksi ei kannata mennä. Liian pieni menee nopeasti tukkoon ja sitä joutuu putsaamaan useammin.

Itellä 0,6mm :seko:
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 15:40

ViestiKirjoittanut Relow » 4.9.2008 17:51

malaco kirjoitti:
Aramid kirjoitti:Squish clearance, eli männän ja kannen etäisyys YKK:ssa: 0,8mm-1mm. Pienemmällä squish clearncella parempi teho. 0,8mm pienemmäksi ei kannata mennä. Liian pieni menee nopeasti tukkoon ja sitä joutuu putsaamaan useammin.

Itellä 0,6mm :seko:
sulla onki kisapeli :(
Liittynyt:
26.7.2006 20:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 4.9.2008 20:42

Olisin laittamassa jonkun ISON jammun äänenvaimentimen kiinno tohon mun kmx, ihan kokeilun vuoksi.. Ihan lähtisin kyselee että tarviiko 2t kone muuta vastapainetta kuin sen alkuputken paisarin? Eli voisiko periaatteessa laittaa vaikka suoran putken äänenvaimentimen tilalle? ;)
Pyörä:
Ikuisuus projekti
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
7.6.2007 13:11

ViestiKirjoittanut N|ba » 4.9.2008 20:47

Oisko kelään tietoa/kokemusta että saisko Yammun TZR:n kanteen tehtyä o-rengas uria sen peltisen kannen tiivisteen tilalle? että plkät o-renkaat tiivistäis kannen ja sylinterin välin?
No chiks without bikes, just bikes and beer! that's life!
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
12.10.2005 23:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.9.2008 1:22

jaqee kirjoitti:Olisin laittamassa jonkun ISON jammun äänenvaimentimen kiinno tohon mun kmx, ihan kokeilun vuoksi.. Ihan lähtisin kyselee että tarviiko 2t kone muuta vastapainetta kuin sen alkuputken paisarin? Eli voisiko periaatteessa laittaa vaikka suoran putken äänenvaimentimen tilalle? ;)


Ei tarvi muuta vastapainetta. sama vaikka väliputken jätät ja ilman änkkää kokonaa. äänethän on sit mitä on :D korvat menee vähemmästäki. aluksi voi ehkä kuullostaa kisaselta mut. nojoo.

Suutin hyvä vaihtaa isompaa jos vakioänkkä ollu kovinki tukkone.
Pyörä:
Ikuisuus projekti
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
7.6.2007 13:11

ViestiKirjoittanut N|ba » 5.9.2008 5:53

johani kirjoitti:
jaqee kirjoitti:Olisin laittamassa jonkun ISON jammun äänenvaimentimen kiinno tohon mun kmx, ihan kokeilun vuoksi.. Ihan lähtisin kyselee että tarviiko 2t kone muuta vastapainetta kuin sen alkuputken paisarin? Eli voisiko periaatteessa laittaa vaikka suoran putken äänenvaimentimen tilalle? ;)


Ei tarvi muuta vastapainetta. sama vaikka väliputken jätät ja ilman änkkää kokonaa. äänethän on sit mitä on :D korvat menee vähemmästäki. aluksi voi ehkä kuullostaa kisaselta mut. nojoo.

Suutin hyvä vaihtaa isompaa jos vakioänkkä ollu kovinki tukkone.



Hmm, eikös loppu pillin ja äänen vaimentimen läpi menon halkasijakin vaikuta ylävääntöihin ;) tai näin mulle on ainkin väitetty.. Ja jos meet tekeen siihen putkeen loppupillin sille 4t pöntölle joka tarvii 2,5' putkea niin sitten ainkin vaikuttaa :)
No chiks without bikes, just bikes and beer! that's life!
Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 17:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 5.9.2008 12:54

Polttomoottoreissa pakoputkella on yleensä merkitystä aina alkukäyrän alusta peräpillin loppuun asti, eli kaikenpitäisi olla oikeanlaista että se pelaisi kunnolla. Myös loppupillillä/äänenvaimentajalla on väliä.
Dank memes melt steel beams.
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 15:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 5.9.2008 14:42

Harvemmon kyl menee huonompaan suuntaan vaihtaes vakion läpivirtaavaan.
Liittynyt:
23.11.2006 15:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 5.9.2008 14:49

Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.

Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.