Sivu 90, 91:sta

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 18.6.2017 16:26
Kirjoittanut täyzii
Moro! Tässä oon ostamassa kesän ajaksi honda nsr 125cc. Kuristamattomana nuissa ilmeisesti 31hv? Paljon siitä sais kutiteltua kanavien ja kannen työstämisellä? Osat sen verran kalliita että en rupea mitään teharia ostamaan (ei taida muutenkaan olla hirveästi hyötyä). Vääntöä olisi mukava saada sillä kikkailut olisi mielessä.

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 10.10.2017 23:13
Kirjoittanut Husse kuski
Mitäs mieltä husqvarna sm 125 kannattaisko v force 3 vai 4?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 12.11.2017 11:54
Kirjoittanut OstosTV
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta vastaako tyhjennetty vakioputki tehtaan tt putkea? Pyörähän on aprilia 125 mäxä.
Kiitos jo etukäteen!

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 12.11.2017 12:29
Kirjoittanut OstosTV
OstosTV kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta vastaako tyhjennetty vakioputki tehtaan tt putkea? Pyörähän on aprilia 125 mäxä.
Kiitos jo etukäteen!

Ja vielä että jos eroaa toisistaan niin millä tavalla?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 6.5.2018 23:21
Kirjoittanut Husaberg
Mitkä kaikki tekijät kontrolloivat 125cc 2-tahtikoneessa keski- ja alatehoja?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2018 7:33
Kirjoittanut TooPeli28
Pakoaukon säädin on aika isos osassa jo sellanen on ja sit esim putken tehoalue vaikuttaa myös jonki verra

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2018 20:14
Kirjoittanut Höspö
Pakoaukon aika-ala ja asteet, pakoaukonsäätimen asetukset (miten aikasin aukeaa) kaasarin koko, läpät, onko boost bottlea imukaulassa ja kuinka pitkä letku taikka kuinka iso tilavuus sillä on.

Pakoputken pituus vaikuttaa eniten korkeilla kierroksilla siihen suurimpaan "tehopiikkiin" mutta putken läpivirtaavuus vaikuttaa myös matalemmilla kierroksilla jos on tarpeeksi kuristava 8)

Kannen palotilan tilavuus ja squish välys oikein säädettynä vaikuttaa myös alhaalta ylös asti hyödyn pienentyessä korkeilla kierroksilla.

Sivuhuuhteluiden suuntaus sylinterin takaosaan lisää alavääntöä.. Todella moni asia vaikuttaa eli monta asiaa muuttamalla saadaan suuriakin eroja aikaan mutta 2-tahti on aina kompromissi jos maksimihyödyt on saavutettu.

Kuutioilla saa helpoiten vääntöä koska liikkuvan ilman määrän massa kasvaa ja luonnollinen resonointitaajuus laskee alemmas. Sen takia isot yksimukiset 2-tahdit ei kierrä taikka toimi korkeilla kierroksilla vaikka tehoa olisikin lähes samat litratehoissa kuin pienemmissä moottoreissa ;)

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 10.5.2018 0:23
Kirjoittanut -Zone-
Oon vähän sitä mieltä, että 125cc koneessa on vielä aika turhaa edes miettiä ala ja keskialuetta, mutta tuossa olis ainakin nyt jotain lukemista : https://www.intechopen.com/books/advanc ... on-engines

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 10.5.2018 22:54
Kirjoittanut Auttakaas vähä2
Oisko jollain myydä käytettyä mikuni tmx 38mm kaasutinta

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 19.5.2018 10:45
Kirjoittanut Husaberg
Mikä vois olla Husaberg TE 125 vikana ku rötää kiihyttäessä ja jossaan kohtaa sammuu ihan yhtäkkiä. Sit antaa jonkun aikaa olla ja käynnistyy uudelleen ja sit voi ajaa taas hetken jonka jälkeen sammuu taas?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 26.5.2018 21:07
Kirjoittanut UpperCloud
Mitäs sanoisitte että pitäis 170cc detsiin jossa on tt 28mm vakiokaasari, niin minkä kokosta pääsuutinta alkas laittelee. 300? 350? 400?

Joo, tiiän että ei läheskään kaikkea tehoa saada ulos 28mm kaasarilla. Ku en saa mistään isompaa imukaulaa nii en isompaa kaasariakaan kehtaa hankkia.

Joku kellä on tai on ollut samanlainen setuppi niin voisi jakaa tietojaan :)

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 2.7.2018 19:14
Kirjoittanut Juujuuu
Kertokaa kumpi olis parempi putki ku ittella nyt kiinni messico ja oon miettiny scalvinia ja pyörä on gasgas ec 125 11vm :|

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 19.8.2018 22:09
Kirjoittanut dtdtdtdt
Gilera sc:n moottorista kuuluu aika kovaa sirinää/rahinaa. Oon lukenu että männänrenkaat vois olla syy. Ite mäntä on vaihdettu edellistä edeltävän omistajan toimesta eikä tämän jälkeen ole paljoa ilmeisesti ajettu. Jotkut sanoo että koko mäntä pitää vaihtaa jos männänrenkaat tuhoutuneet mutta onko se niin tärkeää jos mäntä on ja vaikuttaa melko uudelta? Mitä veikkaatte tuleeko ääni ylipäätään männänrenkaista vai jostain ihan muualta?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 21.8.2018 10:09
Kirjoittanut UpperCloud
Juu, kyseessä siis kemmudetsi jossa 170 pytty. Lähin kiihyttelemään aika rajusti (viivoja otin kaverin hussea vastaan) ja siinä sitten vaihan kakkoselle, pomppaa vapaalle

no vaihdan uudestaan ylöspäin ja sitten kolmosvaihteella paukahtaa kerran pakoputkesta, iski liekkiä, jonka jälkeen kuulostaa siltä ettei kone saa bensaa, booaa, paukahtaa toisen kerran ja sitten sammutan koska tiesin että jotain on vialla.

Se jäi sitten viimeiseksi sammutukseksi. Seuraavana päivänä otan putken irti ja näen nuo naarmut mitä tuossa kuvassa on, tuntuvat hyvin huonosti, melko sileälle tuntuu.

Mikä on syynä naarmuihin ja siihen että ei käynnisty? Kone ei ole jumissa ja puristuksia on hyvin siihen nähden että pytyllä ajettu alle 600 kilometriä.

Saa kipinän ja bensaakin, kun sieltä jotain pisaroita naamalle tuli kun konetta pyöritin. Ei ole metallisilppua kuvassa, vaikka näyttääkin sille. Pytyssä ei ollut mitään ylimääräistä. Karstainen oli.

Säätöjen pitäis olla kohillaan koska seuraavan koon suutin röpöttää jo niin paljon että ei oikein piikille jaksa vetää. (Nyt siis 350 suutin vakiokaasarissa)

Öljyäkin oli yli 3% (pullossa oli sen verran eikä jaksanut liruja säästellä)

https://imgur.com/a/peLcPyZ

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 6.9.2018 15:25
Kirjoittanut eud
Onko 125 detsin kuriton vakioputki verrattavissa muihin tehareihin esim. giannelli vai onko ihan paska? :D