Sivu 87, 91:sta

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 16.4.2016 13:06
Kirjoittanut detsonix07
Kellään tietoa menisikö yz:tan 85 kone 50detsiin
pienellä modauksella?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 14.5.2016 14:39
Kirjoittanut allu120
Moro! Olis vakio husse tossa ja siihen löytyis dep ja TT setti. Mikä pääsuutin, tyhjäkäynti ruuvin kierrokset yms.. Nopeaa vastausta etsiskelen..
Kiitos jo etukäteen!

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 14.5.2016 17:49
Kirjoittanut -Zone-
Voi pyhä sylvi.. Tyhjäkäyntiruuvista säädät sellaiset moottorin tyhjäkäyntikierrokset joista itse tykkäät. Joku tykkää että kone käy 700rpm joku taas että se käy tyhjäkäynnillä 1500rpm.

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 29.5.2016 11:13
Kirjoittanut Detsimiähii
Siis säädetääks näit isompien pyörien pääsuuttimii 10 koon välein ku en oo löytäny suomest viel mun mikunii (tm 35) suuttimii ku 350 ja 360 mut en siltä väliltä yhtäkää?
Ja jos joku osais kertoo johtuuks liian isost suuttimesta vai liian ohkasest neulast ku yritin saaha hussee sillai ettei röpöttäis niin saakelisti pintakierroksil ajaes ja säädin neulaa toisiks alimmasta lovesta ylimpää eikä tapahtunu merkittävää muutosta?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 30.5.2016 10:58
Kirjoittanut Detsimiähii
Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 30.5.2016 14:19
Kirjoittanut MänTä
Detsimiähii kirjoitti:Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...


Kyllä vain voi johtua. Läpät estävät seoksen liikkumisen edestakaisin kaasuttimessa matalilla kierroksilla. Pieni röpötys pintakaasulla ei välttämättä ole vika vain ominaisuus, kaksitahteja kun ovat.

Läppäventtiilin ideana on parantaa nimenomaan pienien kaasuavaumien ja pienten moottorin kierrosten toimintaa haittaamatta liikaa yläkierrosten toimintaa. Mäntäohjatulla imulla on varmaan useimmille tuttua pelkkä booo ääni kun pienemmillä kierroksilla avaa kaasua enemmän. Tämä johtuu juurikin siitä kun seos liikkuu edestakaisin kaasuttimessa ja siten myös ilmansuodattimessa joka toimii sitten kaikukoppana.

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 30.5.2016 21:49
Kirjoittanut Detsimiähii
Pienen röpötyksen ymmärränominaisuus husseissa :lol: mut tää röpötys mitä mulla on jo ajoa häiritsevää.

Sit tost aikasemmast unohtu se että ku vaihteilla 1-3 tekee täyskiihytyksen nii kierrokset jää vaan paikoilleen piikin ja huippukierrosten välillä. Ne ei nouse mihinkään ja kuulostaa vähän röpöttävältä se ääni, tai sitte ihan ku rajotin ottais kiinni. :roll: Ei oo ennen tota neulan sokan säätöö toisiks ylimmästä lovesta ylimpään ollu tollasta. Mistäköhän vois johtua?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 7.6.2016 13:52
Kirjoittanut KtmJuhoo
Moro,
Osaisiko joku viisaampi auttaa, kun olisi vähän kysyttävää? Elikkäs alakierroksilla, varsinkin kun lähtee 1. vaihteella paikaltaan, kotari "booaa" vähän ja miettii hetken ennen kuin lähtee. Aiempaa kokemusta ei kisapiikeistä itsellä ole. Joten onko tämä ihan normaalia, kun jollain foorumilla sanottiin, että piikit ei ota kunnolla kiekkoja alakierroksilta? Toimii kyllä muuten tosi hyvin ja ottaa kunnolla piikkiä. Tyhjäkäynnillä käy ja kukkuu hyvin. Vai pitääkö säätää neulaa?
Ps 172
Ts 45
Ryypyn suutin 86

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 30.6.2016 20:18
Kirjoittanut taMMisto
Mikäs vois olla kotarin vaihteistossa kulunut/vialla, kun alaspäin vaihtaessa menee välivapaalle ja vaihdetta on vaikea saada sisään. Ylöspäin vaihtuu hyvin, paitsi jos huolimattomasti vaihtaa niin saattaa mennä välivapaalle. Vika ilmestyi eilen kesken ajelujen, mutta oli aikaisemmin tehnyt ainoastaan hieman huolimattomasti vaihtaessa. Eli nyt siis tekee melkein kokoajan alaspäin vaihtaessa.

Saako vaihdepoljin muuten heilua suht vapaasti ylös-alas? Vaikuttaisi, että jokin sieltä olisi kulunut. Eli mikä sieltä mahtaisi olla kulunut? Siirtohaarukat, jokin ratas?

Niin ja noin 15h ajetut öljyt, jotka tänään vaihdan ja kokeilen jos vaikuttas.

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 1.7.2016 17:07
Kirjoittanut ma$$i
Ainakin itsellä ihan vähäsen heiluu poljin jos päästä ottaa ja kokeilee. Ei siis paljoa,mutta vähän. Melkein uusi poljin. Ei se ihan jäykkä tikkukaan saisi olla. Paha sanoa heiluuko sulla liikaa..

Pikkuveljellä oli kotarissa samat oireet että napsi välivapaalle. Pari ratasta meni vaihtoon. Ehkä siirtäjä(?)

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 17.7.2016 0:49
Kirjoittanut Hussemies99
kuinka monta prosenttisia seoksia porukka käyttää 2t pyörissään? Castrollin sivuilla suosittelevat enintään 2% seoksia kyseisellä öljyllä, mutta mitä ootte mieltä?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 17.7.2016 6:07
Kirjoittanut MoPoMaN98
2.5%

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 22.7.2016 15:58
Kirjoittanut Jukeboxi
(Husaberg te 125) Mittasin taattorista arvot, lukemat :108.3 ja 17.3. Joku viisaampi voisi kertoa onko luvut kuinka pielessä, pätkii kierroksia täyskaasulla ja tahtoo sammua risteyksiin.. Tulppia syö kuin leipää.. Tekniikka on sama ktm exc 125 kanssa... :itku:

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 23.7.2016 16:18
Kirjoittanut ma$$i
Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?

Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiLähetetty: 24.7.2016 12:52
Kirjoittanut Jukeboxi
ma$$i kirjoitti:Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?

Ok. Tulppana toimii br9ecmvx. Pääsuutin on 172. :| kerrotko mitä säätöjä ite käytät? edit: Ongelmat alkaa vain silloin kun antaa kenkää.. rauhallisessa ajossa ei ongelmia, tyhjäkäynti voi pätkiä satunnaisesti.. Silti kaasuun vastaa moitteettomasti eli kaasarin säädöt pitäis olla kohdillaan, epäilen vian olevan sytytyksessä