Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.8.2015 21:33

Läppiä läppiä

Eli V-Forceista edelleen kyse. Valoa vasten ja läppärungon "sisään" katsottaesa ei läpistä nähnyt oikeastaan lävitse. Muutama valopiste eli läpät kunnossa. MUTTA valoa vasten näkyi valokaistaleet läppien ja läppärungon välissä, kuuluuko siihen jäädä sellaiset viirut, onko läpät sen verta kaarevat tarkoituksella? Ulkopuolelta katsottuna läpät istuu hyvin runkoon eikä raota
Liittynyt:
19.10.2013 16:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tagatubos » 22.8.2015 21:38

Läppien ei kuuluisi olla kaarevat, vaan ne taipuvat ajan saatossa sellaisiksi tai hiilikuituisten ollessa kyseessä... murtuvat. Jos "valoviiru" on hyvin ohkainen, niin se tuskin vielä vaikuttaa käyntiin. Lukeman perusteella arvelisin, että sun läpät on ihan iskussa.
Hitaasti kiiruhtaen...
http://tagatubos.blogspot.fi/
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 22.8.2015 23:33

Pitää jostain muualta siis etsiä vikaa vedon loppumiseen :|
Liittynyt:
13.7.2014 16:50
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut smiqe » 6.9.2015 21:30

mikä 09 exc kotarissa vikana vaihteet toimii ylöspäin normaalisti mutta alaspäin ei mene kunnolla päälle?
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 16:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.9.2015 21:41

Ootko vaihtanu öljyjä?
PÄRPÄR
Liittynyt:
13.7.2014 16:50
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut smiqe » 6.9.2015 22:07

Pandemic kirjoitti:Ootko vaihtanu öljyjä?
juu oon 15w 50w
Liittynyt:
15.9.2015 16:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MadAaltox » 24.9.2015 21:32

Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään, kun temmille kävi yhtäkkiä sillee ku ajelin vaa et about n. 7000rpm ylöspäin ei enään sytytä ollenkaan, siis kuullostaa aivan joltain isomman nelarin rajoittimelta tuon 7000rpm jälkeen??! Ja siis tosiaan ei kertakaan sytytä tuon tietyn rajan jälkeen eli todella säännölisesti ei sytytä, eli varmaan viitaisi hajonneseen cdi:hin?
EDIT: voisko tää johtua myös siitä että toisestä läpästä on kulmasta murtunut pieni pala, vai tekeekö se vain sellaista suht epäsäönnöllistä röpellystä?
Liittynyt:
22.6.2005 21:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.9.2015 3:12

Tietysti vika voi olla esim cdi boksissa, mutta ennen mitään sytytysosien uusimisia yms päivänselvää luulis olevan että se läppäventtiilikin laitetaan ensin kuntoon jos se pääsee vuotamaan takaisin kaasariin päin siitä puuttuvan palan kohdalta.

Tulpatkin voi lopettaa toimintansa paineenalaisena vaikka muutoin vaikuttaisivat toimivan ok, kun irrallisena kipinää kokeilee. https://youtu.be/1Vg3-xG0nZM
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Liittynyt:
15.9.2015 16:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MadAaltox » 25.9.2015 12:32

Juu siis huomasin ton läpän lohkeaman vasta kun selvittelin tuota sytytys mysteeriä ja siis tottakai uudet läpät hommaan.
Ja nyt on tosiaan sytytyapuolan resistanssit katottu ja kunnossa oli ja kipinä tulee erinomaisesti ennen tätä rajaa kunnes ei sitten enää tule ollenkaa. Eli vika on jossain puolasta taaksepäin :s :roll:
Liittynyt:
16.8.2014 21:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut lååpå » 25.9.2015 12:37

Niinno siis kyllähän ne läpät kannattaa uusia, vika saattaa niissä olla. Jos haluat niin kannattaa uusia staattori, cdi ja tulppa. Myös mäntä kannattaa noissa temmeissä vaihtaa joskus :D
Liittynyt:
16.8.2014 21:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut lååpå » 25.9.2015 12:40

Ja jos se temmi on lähempänä 2000 vm. niin kannattaa polttaa se suosiolla, mutta jos se on yli 2010 niin korjaus saattaa maksaa aika paljon :D
Liittynyt:
14.6.2015 15:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hussemies99 » 16.11.2015 11:49

moro, miten mahtaa noi power jet kaasarit toimia 2t hussessa? onko ne jotenkin parempia kun tavalliset? onko pienempi kulutus tai jotain sellaista? Olisin meinaan ostamassa jos ovat hyviä! :eek: :eek:
Pyörä:
Honda CBR -06, Mighty Black Cagiva Mito -04 (EX), Skygo Monki, Helkama SC-R ja kiinan mönkijä+Samurai 110cc
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
9.8.2015 18:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Juhitzun3450 » 25.11.2015 21:43

Kertokaas viisaammat mulle että onko 2-tahti ja 4-tahti piikkisissä pakoaukonsäädin? Bai vaan 2-tahtisissa? :nörtti:
Liittynyt:
15.9.2015 16:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MadAaltox » 25.11.2015 21:59

Juu eli siis pa-säätimiä on vain 2-tahtisissa, koska juuri pa-säätimellä luodaan pakoaukon kokoa muokkaamalla sitä "vääntöä" 2-tahteihin, mitä niistä puuttuu toisin kuin nelareista. :lol:
Pyörä:
Honda CBR -06, Mighty Black Cagiva Mito -04 (EX), Skygo Monki, Helkama SC-R ja kiinan mönkijä+Samurai 110cc
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
9.8.2015 18:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Juhitzun3450 » 25.11.2015 22:04

Juu kiitoksia tästä....selvensi paljon asioita! :)
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 25.11.2015 22:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.