2T viritys ja tekniikka

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 28.5.2015 14:13

Kerran näin tapauksen jossa oli ollu tuorevoitelu käytössä ja silti öljyt tankkiin ni tuloksena oli mäntä, johon oli kertyny sellanen tahmanen kuori tai koppura siitä öljystä kun kaikki ei palanu vaan kerty siihe mäntään :D . Oli aika erikoisen näkönen. Sitä öljyä jäi palamatta niin paljon että tiivisti liiankin hyvin ja mäntä ei meinannu jaksaa liikkua :lol:
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.5.2015 14:35

No joo, kävin sitten heti seuraavana päivänä tankkaamassa vielä eurolla bensaa. Tulppa oli ihan musta/öljyssä ja putken kun irrotti niin sieltä tippui tipoittain öljyä lattialle.. Mutta voiko se hajottaa tulpan??
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 28.5.2015 16:22

Kyllä se tulpan hajottaa... Tai ei välttämättä mene tulppa pimeäksi mutta se ei kestä samalla tapaa painetta tai kipinä on liian heikko. Ihan sama kun moottori kävisi liian laihalla
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.5.2015 20:24

Kiitoksia vastauksista!

Joo, eli sopii kuvaan. Kylmänä saa meinaan polkea ryypyn kanssa monta kertaa ennen kuin hörähtää tulille (osittain johtuu pienehköstä tk:sta), eikä tosiaan kierrä arviolta kun max. 5-6krpm (eikä sitäkään puhtaasti) kun alkaa ylitsepääsemätön pätkiminen kaasun asennosta riippumatta..
Jesse12345
Liittynyt:
7.6.2015 15:26
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesse12345 » 7.6.2015 15:46

Laitoin tt setin osat kiinni mut miten se pakoaukon säätimen kalibrointi tapahtuu :s mitkä johot pitää yhistää toisiinsa?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 9.6.2015 9:57

Oletan että puhut 125 hussesta vm 07-08? öljylootan lähettyvillä on semmonen 3 napainen liitin missä suoja päällä ja kumitiiviste väriltään keltainen ja 2 sekö 3 johot piti yhistää, tähänkin täydelliset ohjeet tietopankissa :roll:
PÄRPÄR
Jesse12345
Liittynyt:
7.6.2015 15:26
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesse12345 » 9.6.2015 21:42

Joo 125 husse ja vm 09.Ja ei ainakaa pikasella kattomisella näkyny keltasta kumipäällystä mut en tiiä vaikuttaaks se vuosimalli siihe.Ohjeetki o luettu monta kertaa mut ei oo vielä onnistunu
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 10.6.2015 13:43

se on sit eri ku siinä on mekaaninen, jossei siihe oo koskettu ja toimii nii anna olla sen
PÄRPÄR
Jesse12345
Liittynyt:
7.6.2015 15:26
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesse12345 » 10.6.2015 18:37

Aaa no mites mä saan sen tt setin toimimaa ku osat on laitettu mut tehoja o silti sama verra ku enne :s
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 11.6.2015 2:23

mikä putki? ja tt-setissä tuli luisti neula ps suutinputki ja muistaakseni tk
PÄRPÄR
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.6.2015 11:43

Joku viisas voisi valaista mitä etua ja hyötyä on tasalakimännästä ja siihen tarkoitetusta kannesta verrattuna tavalliseen kupumäntään ja kanteen?
Mitä hyötyä ja onko jotain haittoja?
Jesse12345
Liittynyt:
7.6.2015 15:26
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesse12345 » 12.6.2015 20:19

taitaa olla vakio putki
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.6.2015 20:52

ma$$i kirjoitti:...

Tasalakinen mäntä kuumenee enemmän keskeltä.
Huuhtelutapahtuma muuttunee jollain tavalla, koska mäntä ei ohjaa tuoretta seosta ylöspäin jo heti AKK:ssa. Joku viisaampi voisi tästä asiasta valistaa?

Tasalakisella männällä + palotilalla saavutetaan suurempi squish velocity verrattuna muuten identtiseen kupumäntään + palotilaan. Huom. näin siis muistelen asian olevan.
Squish velocity = yksikkönä metriä per sekunti; käytännössä vaikuttaa mm. seoksen palamisnopeuteen (suurempi arvo ei aina ole parempi vaihtoehto).

En osaa sanoa, jakaako esim. VHM tietojaan heidän palotilavaihtoehdoista miten herkästi.. mutta VHM on kuitenkin saavuttanut todella laadukkaan maineen (eikä ihan syyttä), eli uskoisin heidän palotilojen olevan järkevästi suunniteltuja eri käyttötarkoituksiin.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 13.6.2015 1:12

no sit se tt setti ei vaikutakkaa mitää, tarttet tyhjän putke tai teharin et siitä setistä on iloa
PÄRPÄR
leevizz
Pyörä:
CH Racing (myynnissä!)
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
22.10.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut leevizz » 13.6.2015 17:46

oon hankkimassa wr hussea ja mitetin miten siihe vaikuttas jos hankkis v force3 läppärungon, bud kannen (mitä palotilaa suosittelisitte siihen?) ja cr hussen paisarin. Ja näitä osia saa tarjota jos joltain löytyy :) ja mitä pitäis kattoa ku tollasta pyörää menee käytettynä ostamaan? pyörä on 2000 vm :D