Thoyni_ kirjoitti:Sanokaas jätkät (tai miksei muijatki
) että millonkas alkaa olemaan 2t-kone kierrätyskamaa? Meinaan että kärsiikö ajaa 100 000km tai ylikin jos huoltaa vaan säännöllisesti?
Sanoisin ettei ole mikään mahdottomuus jos tosiaan osaa huoltaa. Ajotapa luonnollisesti ratkaisee paljon. En kyllä keksisi mitään syytä miksei esim crm:llä pääsis 100tkm, samalla rungolla ja moottorilla. Tottakai kulutusosia menee, mutta sehän on normaalia. Vaihteisto tuossa 45tkm kohdalla kun kone oli auki, niin näytti ainakin silmällä erityisen hyvältä ja toimiikin kuin uusi.
Sanoisin että pyttykin kestäisi tuon jos öljyt ja ilmanputsarin huoltaminen olisivat olleet alusta alken kunnolla tehty. Männän voisi vaihtaa ehkäpä hieman ennen aikojaan (kulunut mäntä syö pyttyä enemmän). Ja saahan noihin ylikokoa b, c ja d (+0.01mm välein).
Muutaman kiertokangen (kampiakselin) ja koneen loput laakerit ja kytkinlevyt saisikin sitten 2-3 kertaa vaihtaa. Mutta kuten sanottu ajotyyli vaikuttaa, myös laatikon, kytkimen, laakeripesien, akseleiden yms osien kestoon.
Onhan niitä paljon muitakin vaikuttavia tekiöitä, mutta tuossa ehkä tärkeimmät. Eli ei pitäisi olla 100tkm mikään mahdottomuus jos pyörä on vain laadukasta mallia ja kuskilla on kaikki murot kupissa
Pyöränlaakereita, jarrupaloja/levyjä jne jne... sitten myös menee.
e. sähköosatkin ovat oma lukunsa