2T viritys ja tekniikka

in4mation
Liittynyt:
29.8.2010 20:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut in4mation » 13.6.2014 19:29

Voiko kaasari olla väärässä asennossa, eli liian kallellaan tai liian pystyssä (normaalisti vähän kallellaan)? Eli pyörä käy kun on _vähä_ kallistettu vasemmalle puolelle kun laittaa ihan suoraksi niin sammuu. Kallistettuna käy ja kiertää täydelisesti. Missä vika??? 8o
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.6.2014 19:32

Tarkista bensapinnan korkeus.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Spuge2000
Pyörä:
GG 125, ex Yamaha dt 125 re, peugeot xps
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2014 23:12
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Spuge2000 » 3.8.2014 0:23

Terve. Ne kenellä on kokemusta voisivat kertoa onko tommonen vhm kansi rahansa arvoinen hankinta. Niitä palotiloja on vissiin erilaisia ja itse hakisin lisäpotkua yläkierroksille. Kannen kaverina olisivat hgs bud paisari, 36 keihin sekä vforce3.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 17.8.2014 16:34

millasii eroja noilla rave 1 ja rave 2 on? mul on rotax 123 moottori ja meinasin ostaa siihen ton rave 1 ni onko väliä ostanko sen vai pitäiskö ostaa rave 2?
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 19.8.2014 7:16

Toinen toimii sähkömoottorilla ja toinen pneumaattisesti eli pakokaasun paineella muistaakseni, en nyt muista miten päin meni, tietopankista löytyy.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 28.8.2014 7:09

mistäs saan rotax 123 moottoriin 53,99 kokosen männän? mitkä olis hyvii mäntii? kyseessä aprilia af1 91.

Niin ja samalla vois ostaa jokku v force läpät tai jotkut? mitkä olis hyvät ja mistä saisin? vireinä on 34mm dellorto rave 1 ja tyhjä vakioputki
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 28.8.2014 8:03

http://www.jokaosa.fi/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Toma163
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Aprilia Mx 125 -05
Paikkakunta:
Pori/Noormarkku
Liittynyt:
1.10.2012 20:46
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Toma163 » 28.8.2014 17:41

NYT APUJA! ostin 38mm keihin flatsiden käytettynä, vanhalla omistajalla toiminut moitteettomasti mutta kun itse laitoin kaasarin kiinni niin kun bensahanan avaa niin kaasari alkaa tuuppaamaan heti bensaa ylivuotoletkusta ulos.
PS. en tiiä kuuluuko tänne mutta en keksinyt parempaa paikkaa.
Aprilia Mx 125 -05 154 Polini, 36 Keihin, Jollymoto, Vforce 3, Pipercross.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 28.8.2014 19:31

Kohoissa joku vika. Jumissa/väärin säädetty.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 28.8.2014 20:48

Voi olla roskakin neulaventtiilissä. Kun ymmärtää toiminnan on helpompi etsiä vikaa.
Neulaventtiili on automaattinen hana jonka tarkoitus on estää kaasarin ylitulvinta. Kun bensapinta kohokammiossa nousee koho kelluu ja nostaa neulaventtiiliä jolloin se sulkeutuu ja kun moottori käyttää kohokammiosta bensaa koho taas laskeutuu ja neulaventtiili aukeaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut JusHond » 13.9.2014 11:22

Mistä sais Rotax 122:seen V-Froce 3 läpät runkoineen? :D 34vhsb lortto ois myös hakusessa!
wqwq
Liittynyt:
13.5.2004 18:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut wqwq » 21.9.2014 8:58

Hieman OT ehkä tämä kysymys, mutten muuallakaan keksi kysästä.. Eli, tuli ostettua nippu boyeseni teholäppiä ja nyt ei perkele osaa sanoa mihin vehkeisiin on, netti on niin turkaisen hidas täälä muaalla että tuskaa tuottaa jos tuota koko satsia lähden metsästämään..

http://www.motot.net/galleria/kuva208331/

Tuossa kuva galleriaan jossa myös erikseen kuvat läpistä..

Vasen yläreuna RS 125? Alaalla keskellä CR 500?

Kiitos erittäin paljon etukäteen..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.9.2014 12:23

Melkoisen vaikea kysymys. Jos paketeissa olisi koodeja yms, niin luultavimmin oikea osoite noille löytyisi. Kuvan perusteella ei pysty sanomaan yhtään mitään. Voi olla että yksikään ei ole edes prätkiin vaan että nuo kaikki on esim kelkkoihin.

E: jaa näkyy ainakin jossain koodit.

6122 = Suzuki RM125 2004-2007
618 = KTM 300 (all models) through 1989; KTM 350 all models; KTM 440/495/500/550 all models
604 = Yamaha Tri-Z 250 all models; Yamaha YZ125 1998-1992
6121 = Kawasaki KX250 2004
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 21.9.2014 14:13

604 sopii myös IT250/465/490 malleihin sekä YZ465/490 malleihin 1980-1983.
Alkuperäisen läppäkielen osanumeron mukaan samaa läppää on käytetty myös helkkarin monessa Yamahan moottorikelkassa 1984-1999 välillä, pääasiassa SRV, Phazer ja Venture malleissa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 18.10.2014 14:10

mihinkäs momentiin pistän aprilia af1 koneen yläkerran? kone on siis rotax 123. en netistä nyt oikee löytäny noit momenttei... olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa ;)