2T viritys ja tekniikka

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.8.2013 10:17

Ei jumalauta :lol: samalla tavalla ne siellä liikkeessäkin poraa ne popparit pois :D poppariterällä vedät eka popparit pois, sitten vaan purat vaimentimen, vaihat villat ja sitten sama toisinpäin. Ei voi olla niin vaikee homma että pitäs liikkeeseen viedä :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
popo
Pyörä:
KoottavaToriMopo
Liittynyt:
4.6.2009 17:52
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut popo » 24.8.2013 19:36

Onkos ideoita, näsäri sammu ajossa, kipinä katos ---> vaihdettiin puola, kipinä löyty mutta ei millään käymään, ei edes lupaa. Puristukset tallella, kaasari+ilmanputsari pesty, läpät tarkistettu ja bensaa tulee kerran kastelee tulpan kun aikansa koittaa lykkiä käyntiin :roll:
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 27.8.2013 8:29

Voikos liian väljä mäntä aiheuttaa leipomisen? Pääsi nimittäin leipasemaan toi husse ja ennen sitä alko kuulumaan sirinää yläkierroksilla ja väännöt katoamaan alta piikin. Tulppakin oli semmonen hiirenharmaa/tummahko ja reunoilta mattamusta. Ei ollut mitään jälkiä laihalla käynnistä,leipas ~30-40min kikkailun jälkee(ei kylmänä) että mikäs tossa nyt mahto olla...
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.8.2013 10:39

Kyllä voi ja tuo sirinäkin johtuu kuluneista männänrenkaista joka sekin johtaa usein kiinnileikkaamiseen. Sylinterin palopaine painaa männänrenkaat uransa alareunaan ja sama paine puskee renkaan takapuolelta renkaat tiivisti sylinteriä vasten. Näin siis moottoreissa männänrenkaat toimii.

Kun mäntä käy yläkääntökohdassa iskeytyy uraansa kulunut rengas rengasuran yläreunaan ja palopaine ei näin pääse renkaan taakse. vaan se painaa männänrenkaan ulkopuolelta sen uraansa. Näin palopaine polttaa sylinteriltä öljykalvon ja lämmittää mäntää rajusti renkaiden alapuolelta. Mäntä tietysti pyrkii lämmityksestä laajenemaan ja leikkaamaan kiinni. Voitelevan öljykalvon palaminen tietysti lisäksi pahentaa ongelmaa.

Tuota joka kierroksella tapahtuvaa renkaan iskeytymistä uran yläreunaan kutsutaan renkaan lepatukseksi ja se on kuultavissa sirityksenä. Ilmiö alkaa juurikin korkeilla kierroksilla ensin ja mitä enempi renkaat uriinsa kuluu, sitä alemmillakin kierroksilla alkaa sirinä kuulumaan. Myös väljässä sylinterissä palopaine pääsee tietysti renkaiden ohi helpommin vaikka renkaat ei lepattaisikaan ja tapahtumaketju kiinnileikkaamiseen on sama. Kummassakin tapauksessa on kyse ohipuhalluksesta. Ohipuhalluksen jäljet on nähtävissä männästä kun mäntä tummuu renkaiden alapuolelta.

Reilua ohipuhallusta nähtävissä: http://www.freeimagehosting.net/uploads/b77b0e7445.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 27.8.2013 18:00

Nojuu tolle ei kyllä oikeen muutakaan syytä tuu mieleen kun et oli vaan väljä :) Toi ei tosin oo kyllä ruskettunu oikeestaa yhtää ja siinä on melkee kokonaan jäljellä se grafiittipinnote mut ei se aina kai tarkota ettei ois paljo ajettu? :s Toi on leikannu pahemmin vasemman puolen männäntapin takaa pahemmin kun pakopuolelta,jossa on poratut öljyreiät,joka kyllä viittais siihen..muutenkin näyttäs nimenomaan voitelun puutteesta kun oli aika kuivan tuntunenkin kun otin pois,castrol 2t racingia siellä oli.noh,eikös ollut niin että pinnotetun pytyn voi hoonata,porata ei ainakaa voinu ilman uutta pinnotetta?
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Meikko » 5.9.2013 12:52

Hoonata voi yrittää mutta ei joo porata.

Kelläkään tietoa kotkan depin putken tehoalueesta?
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 9.9.2013 11:41

Tää ei nyt välttämättä tänne varsinaisesti kuulu mutta kuitenkin.

Eli, onko kukaan kokeillut koskaan näitä "lämpötilatarroja", jotka laitetaan käsittääkseni pytyn kylkeen ja siitä sitten se tarra näyttää pytyn lämpötilan.

http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 31465.html

Tuossa on esimerkiksi tuollainen tarra. Olisi kyllä kätevä katella tuollasesta lämpöjä jos nyt toimii. Kiinnostaisi nyt lähinnä, että näyttääkö oikeaa lämpötilaa ja onko kuinka kestäviä tuollaiset?
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
JUHSS
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut JUHSS » 11.11.2013 11:33

Paljon ois hyvä olla välystä pytyn ja männän välissä? :s
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jake--- » 18.11.2013 1:00

0.6-0,7mm
Kuvat.fi Galleria!
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 7.12.2013 12:06

Jos sen 0.06mm kuitenki laittais..
JUHSS
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut JUHSS » 9.12.2013 16:23

Takomännän kanssa sama? :roll:
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 10.12.2013 1:39

Ite laitoin takomännän kanssa 0.07
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Liittynyt:
30.8.2011 17:31
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tonsa69 » 20.1.2014 22:01

Onko kukaan teistä ikinä mitottanut ja tehnyt 2t kevariin putkea?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.2.2014 11:43

Kysymyksesi on vähintään 25 vuotta myöhässä. Jotakuinkin tuon verran on aikaa ensimmäisestä mitoittamastani piipusta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
jontteyy
Liittynyt:
5.5.2013 19:51
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jontteyy » 25.2.2014 20:58

Kuva

Tuleeko kestämään? Riittääkö pyöristykset, ei oo hiottu loppuun vielä.