Ketjut ja rattaat

kevarikaveri
Liittynyt:
30.3.2007 6:46

ViestiKirjoittanut kevarikaveri » 30.4.2008 13:55

Mitä eroa on alumiini ja teräs takarattailla? Kulumisen kestävyys, vääntyminen, hinta yms yms??
nx-speed
Liittynyt:
31.3.2007 18:51

ViestiKirjoittanut nx-speed » 30.4.2008 19:01

Teräs on ainakin reippaasti kestävämpää kuin alumiini, alumiini on ainakin kevyempää.
valmet361d
Liittynyt:
10.6.2008 21:28
ye

ViestiKirjoittanut valmet361d » 1.10.2008 20:40

Itellä O-rengasketjut ja belray chainlube hoitaa hommaa rasvaamises. Sit aika ajoin chaincleanerii + pesu ja uuet rasvat.
monkey1999
Pyörä:
Suzuki DR 350 S
Liittynyt:
31.8.2006 17:33

ViestiKirjoittanut monkey1999 » 13.12.2008 13:49

Mites kauan ajelette samoilla ketjuilla ja rattailla ennen, kun vaihatte?
Minkä takia naishenkilön kannattaa ottaa mieheksensä moottoripyöräilijä????
- peli seisoo koko ajan lokakuusta huhtikuuhun.
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 13.12.2008 17:54

monkey1999 kirjoitti:Mites kauan ajelette samoilla ketjuilla ja rattailla ennen, kun vaihatte?

Se nyt riippuu niin paljon siitäki, et mimmoset ketjut on ja miten niitä pitää. Ite ajoin paskoilla ketjuilla yli 15 tonnia (+ sen mitä edellinen omistaja ehti ajaa) ku pidin hyvin, kyl hyvillä ketjuilla päästelee menemään tuplasti jos jaksaa pitää huolta. Jotku laadukkaat x-rengasketjut ni pyörästäs lahoo kone ennen ku ne väljistyy vaihtokuntoon.
Kettu kuittaa.
Potnapekka
Pyörä:
250 EXC
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.10.2006 17:21

ViestiKirjoittanut Potnapekka » 13.12.2008 21:15

Mulla sama ku astr0:l, vähäyli 15k ajettu koko pyörällä ja ei oo ketjuja tarvinu vie vaihtaa, ketjuja kylläkin lyhennetty kerran, eturatas vaihdettu kerran ku oli nii kulunu. Kyllähän noi kestää jos vaan pitää huolta. Nyt kylläkin ketjut&rattaat postissa odottamassa.
jee
Taffel^
Pyörä:
Husqvarna wr
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
28.4.2008 19:54

ViestiKirjoittanut Taffel^ » 19.2.2009 19:44

onks aina ihan välttämätöntä vaihtaa ketjut ja rattaat, vai voiko vaihtaa vaikka pelkästään ketjut ilman ongelmia? kun rattaat näyttäs olevan hyvässä kunnossa eikä niillä olekkaan kuin 5k ajettu...
HVA
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 19.2.2009 20:01

Taffel^ kirjoitti:onks aina ihan välttämätöntä vaihtaa ketjut ja rattaat, vai voiko vaihtaa vaikka pelkästään ketjut ilman ongelmia? kun rattaat näyttäs olevan hyvässä kunnossa eikä niillä olekkaan kuin 5k ajettu...

Ei välttämättä.Mutta vanhat rattaat kuluttaa uudet ketjut nopeammin, kuin uudet rattaat..
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51
Biltema ketjut.

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 28.2.2009 20:28

Riittääkö bilteman 130 lenkkiset o-rengas ketjut dt:een vakioväleille ?
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 15.3.2009 1:03

Omassa mopossa on ketjuissa sentin kerros mustaa öljy paskaa, oon käyttäny Castrolin jotain sprayta viime kesän, hyvin voitelee mutta sotkee erittäin pahasti. Mihin öljyyn ne voi jättää vaikka yöksi putsautumaan? X tai O rengasketjut kyseessä.
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 15.3.2009 19:26

Messico kirjoitti:Omassa mopossa on ketjuissa sentin kerros mustaa öljy paskaa, oon käyttäny Castrolin jotain sprayta viime kesän, hyvin voitelee mutta sotkee erittäin pahasti. Mihin öljyyn ne voi jättää vaikka yöksi putsautumaan? X tai O rengasketjut kyseessä.

Joku halpa vaihteisto-/moottoriöljy on ihan jees, jos jätät likoomaan, mut mulla vaati aika paljon kauemmin ku yhen yön et oikeesti ois jotain tapahtunu sen lian suhteen. Isot pojat sanoo, et ku syksyllä heität ketjut moottoriöljyyn ja keväällä nostat ne sieltä, ni kiiltää puhtauttaan, mut kyl siihen menee aikaa vähän kauemmin ku yks yö.

Pikaseen puhdistukseen ite käytin lamppuöljyä. Ite kastoin kankaan lamppuöljyyn ja hinkkasin sillä enimmät pois. Viimeistelyyn sit kannattaa ottaa joku pieni harja, jonka kastaa lamppuöljyyn. Lenkkien välien puhdistukseen tosin tuo moottoriöljyssä liottaminen taitaa olla ainoo oikeesti tehokas tapa, pikapuhdistus vaan lähinnä ulkonäköseikka...
Kettu kuittaa.
allue
Pyörä:
Yamaha yzf250 -08, Yamaha neo's
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
1.3.2007 15:18

ViestiKirjoittanut allue » 16.4.2009 12:04

astr0 kirjoitti:
Messico kirjoitti:Omassa mopossa on ketjuissa sentin kerros mustaa öljy paskaa, oon käyttäny Castrolin jotain sprayta viime kesän, hyvin voitelee mutta sotkee erittäin pahasti. Mihin öljyyn ne voi jättää vaikka yöksi putsautumaan? X tai O rengasketjut kyseessä.

Joku halpa vaihteisto-/moottoriöljy on ihan jees, jos jätät likoomaan, mut mulla vaati aika paljon kauemmin ku yhen yön et oikeesti ois jotain tapahtunu sen lian suhteen. Isot pojat sanoo, et ku syksyllä heität ketjut moottoriöljyyn ja keväällä nostat ne sieltä, ni kiiltää puhtauttaan, mut kyl siihen menee aikaa vähän kauemmin ku yks yö.

Pikaseen puhdistukseen ite käytin lamppuöljyä. Ite kastoin kankaan lamppuöljyyn ja hinkkasin sillä enimmät pois. Viimeistelyyn sit kannattaa ottaa joku pieni harja, jonka kastaa lamppuöljyyn. Lenkkien välien puhdistukseen tosin tuo moottoriöljyssä liottaminen taitaa olla ainoo oikeesti tehokas tapa, pikapuhdistus vaan lähinnä ulkonäköseikka...


Motonetistä saa motulin chaincleaneria ja sitte iha ketjurasvaakin, hyvin pelaavat yhessä ja ei pahemmin sotke.
roope7
Liittynyt:
30.11.2007 21:48
Gpr ketjut/rattaat

ViestiKirjoittanut roope7 » 6.5.2009 0:28

Osaako joku sanoo täs vakio derbi gpr:n etu-ja takarattaan koot ja ketjujen pituuden? Vaihto edessä piakkoin, pitäs käydä osat hakemassa.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 10.5.2009 15:53

repe7, katso ettei ketjuista vain ole yksi lenkki jumiutunut, itselläni aikoinaan mopossa oli samanlainen ongelma, se oli niiden ketjujen loppu, saivat huonoa huoltoa niin lenkki "hitsautui" jumiin.

itse käytän motulin offroad käyttöön tarkoitettua ketjusprayta, todettu hyväksi voitelun kannalta eikä sotke pahasti paikkoja.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
aea
Liittynyt:
5.8.2007 14:25

ViestiKirjoittanut aea » 10.5.2009 17:27

Tomppade kirjoitti:repe7, katso ettei ketjuista vain ole yksi lenkki jumiutunut, itselläni aikoinaan mopossa oli samanlainen ongelma, se oli niiden ketjujen loppu, saivat huonoa huoltoa niin lenkki "hitsautui" jumiin.

Tuskin repe enään ketjujensa kanssa tuskailee ku viestistäkin on yli vuos :roll: