Sivu 100, 102:sta

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.3.2013 23:00
Kirjoittanut _rieska_
No sitten saattaa olla viisainta hommata vaijeria metritavarana ja niillä irtonipoilla tehdä kaasuvaijeri tai sitten ettiä valmis vaijeri jostain toisesta moposta, esim käymällä jossain liikkeessä sen nykyisen kanssa ja vertailemalla muihin. Tietty jos vaijeri muuten kelpaa niin tee joku holkki tms. sinne kaasarin tai kaasukahvan päähän.

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.3.2013 7:14
Kirjoittanut suskags1100efe
renkuv kirjoitti:Juu, mä vähän ehkä selitin huonosti. eli ongelma on siinä että toi vaijeri on vähän liian pitkä, nii mä aattelin että sais jostain sopivamman ja 1-haaraisen ettei olis toi tvoitelun vaijeri turhaan siellä.

onko se vaijeri vedetty ihan oikeaa reittiä ,ettei sen vuoksi tunnu liian pitkältä ja saahan sen toisen vaijerin poistettua siitä haarasta ;)

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.3.2013 10:03
Kirjoittanut renkuv
No sitten saattaa olla viisainta hommata vaijeria metritavarana ja niillä irtonipoilla tehdä kaasuvaijeri tai sitten ettiä valmis vaijeri jostain toisesta moposta, esim käymällä jossain liikkeessä sen nykyisen kanssa ja vertailemalla muihin. Tietty jos vaijeri muuten kelpaa niin tee joku holkki tms. sinne kaasarin tai kaasukahvan päähän.

Juu toi holkin laittaminen olis ehkä helpoin, pitää vaan miettiä että miten ton laittais.

onko se vaijeri vedetty ihan oikeaa reittiä ,ettei sen vuoksi tunnu liian pitkältä ja saahan sen toisen vaijerin poistettua siitä haarasta ;)

Kyll se ainakin mun mielest on oikea reitti, muualta ku oon laittanu ni on joko liian lyhyt tai pysyy samana.

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.3.2013 10:13
Kirjoittanut suskags1100efe
renkuv kirjoitti:Juu, mä vähän ehkä selitin huonosti. eli ongelma on siinä että toi vaijeri on vähän liian pitkä, nii mä aattelin että sais jostain sopivamman ja 1-haaraisen ettei olis toi tvoitelun vaijeri turhaan siellä.

ja voithan tätäkin vaijeria lyhentää ja nipan laittaa ,,sekin yks vaihtoehto ;),mut jos tarkoitat sitä ite sisävaijeria kuoren sisällä ,et se on liian pitkä ,sit laitat sellaisen säätöholkin väliin..

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 16.3.2013 12:37
Kirjoittanut deseiner
Mistäköhän löytäis tohon '90 vuosmalliin nopeusmittarin vaijerin? Kävin kysyy paikallisesta varaosaliikkeest niin sielt ei ainakaan saanu. Pitääks sit maahantuojalt kysellä vai löytyyks sitä varaosan?

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.4.2013 10:10
Kirjoittanut tolonext
Hei! Tänään rupesin kasailemaan konetta ja huomasin siinä että kampiakselin magneeton puolen kierre on kierossa mitä kannattais tehä sen suhteen? Pajalle? Kampiakseli on muuten suora. O.o

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.4.2013 14:45
Kirjoittanut deseiner
Jos magneeton kartio on suora edelleen, en tekisi muuta kuin kasaan vaan. Sillä sehän tekee vain sen että mutteri jää hieman vinoon.

Sitten murheellisiin asioihin. Saako tästä enää sylinteriä poraamalla? leipoi tyhjäkäynnillä,koska pultti mikä pitää ypvs:n puoliskot toisissaan oli löystynyt ja tapit oli päässy tippumaan sielt välist, joista toinen oli kiilautunut männän ja pytyn väliin. Kuva

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.4.2013 15:07
Kirjoittanut _rieska_
Näyttää tosi syvältä, sanotaanko näin että ei saa kampetta tuosta ilman putkitusta. Teeppä niin että etit jostain purkupyörästä uuen pytyn jonka sitten porautat ja uusit siihen männän. Ens kerralla kannatta sitten laittaa se pultti kunnolla kiinni prikan kanssa.

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.4.2013 0:05
Kirjoittanut PV_sutki
Morjensta!
Tuli tossa haettua kermaperse TZR eli belgarda rr 4DL vm:95
no lähimpä ajelemaan sillä tyytyväisenä ja lähti hyvin käymää yms mutta 30km ajon jälkeen rupes silleen nykimään kun kiekkoja oli 6000 tai alle taas jos meni sen yli niin ei mitään ongelmaa. Sitten rupes vedot häviimään kokonaan ja lopulta sammu eikä millään käyntiin. Peräkärryllä kotiin ja kotipihassa lähti taas nätistikäymään mutta ei ottanu jenkaa:o ajttelin et roska suuttimes ja niin olikin putsaus ja kasaan ja ei lähteny ollenkaan. Pisti kaasarissa silmään vaan toi pääsuuttimen koko joka oli 185 mutta reiän halkasia oli montakertaa isompi kun mikunin kaasarin 420 kuuskantti pääsuutin.tässämallissahan on dellun vhsa 32 vakiona olisko joku teese itse mies poraillu suutinta?! Ihmetyttää tässä mallissa myös toi bensan syöttö tuolta tankista siinä on normaali letkun paikka ja siinä joku ruuvi mikä kiinni ollessaan sulkee bensan tulon eli bensantulon eli sen pitää olla auki että bensaa tulee hanalle asti? Kaikki info tästä mallista kiinostaa koska tietoa tästä on aika vähän. :D

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.4.2013 0:14
Kirjoittanut _rieska_
Ei muutako kaupan purku jos ei toimi luvatulla tavalla. Mutta kokeiles vaihtaa se tulppa ;)

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.4.2013 0:42
Kirjoittanut PV_sutki
Juu se kävi kyllä ekana mielessä :D mut on niin siistis kunnos muuten ja tuli niin paljo osii mukaan et en kyl haluis :) juu tulppaa en kerenny viel kattomaan siinä on nyt ngk br9eg eli se r tulppa ja sehän ei oo paras tollases matka-ajossa. Ihmetytti nyt vaan ton suuttimen reiän koko :/

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 22.4.2013 1:07
Kirjoittanut _rieska_
No laitas kuvaa suuttimesta, jos kerran niin iso reikä on! En tajunnu r-juttua... Br9es ja BR9eg vastaavat toisiaan, eg-tulpassa jotain parempaa metallia se keskielektrodi, joten kestää pitempään ja antaa paremman kipinän (ja muutaman virtuaalipippelihevosen)=kalliimpi.

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.4.2013 16:22
Kirjoittanut PV_sutki
suutin juttu katottu sitä oli menty porailemaan :D nyt kuitenkin kone levällän ku petarissa oli väljää :paha: jonkaseurauksena kampiakseli menny pilalle vittu mikä tuuri :D käykö toho malliin se TZRn normi 2rh pytty vai pitääkö olla toi oma? olis vaan valmiina sellanen joka on just porattu? ja noihin tulppiin viel ni se br9eg tulpan pitäs juu olla parempi mutta ainakin mulla polttanu 2 tulppaa kaupungissa kun se nokeentuu helpommin ku vakio br9es. br9eg on parempi jos huudattas enemmä....

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.4.2013 23:50
Kirjoittanut _rieska_
PV_sutki kirjoitti:br9eg tulpan pitäs juu olla parempi mutta ainakin mulla polttanu 2 tulppaa kaupungissa kun se nokeentuu helpommin ku vakio br9es. br9eg on parempi jos huudattas enemmä....

En nyt sanois, yleensä menee just toisinpäin ja jos suutinta porailtu, niin voit olla varma että siellä hajoaa tulppa ku tulppa. Siis petilaakerit vaihtoon, kampiakseli pilalla (sekin vissiin vaihtoon), miks pytty vaihtoon? Kyllä se 2RH pytty siihen menee paikoilleen, muttei sillä sitä tehonpaskaa taida saada niin paljoa... Kampiakseli on vissiin samanlainen kun uudenmallin detseissä, joissa on sähkstartti? Laita kuvaa siitä kampurasta, kun ei näistä oikein kukaan tiedä mitään!

Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.5.2013 21:37
Kirjoittanut deseiner
Mitä mieltä on porukka, kannattaisiko tehä valitus ja vaatia alennusta mp-purkaamolta, mistä ostin sylinterin, kannen ja männän. Kun kyselin löytyykö noita osia vastaus oli
löytyy tuollainen hyväkuntoinen paketti,150 EUR,mukana on myös mäntä.
paketin haettuani (tänään) ja avattuani sen, yllätys oli seuraava.
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 5/pako.jpg
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... nt-imu.jpg
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 15/imu.jpg
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... t-pako.jpg
Näyttäisi olevan lämpöleikannut? Onko tuo nyt "hyväkuntoinen"?

edit. Uskaltaako ton laittaa ajoon tollasenaan vai pitäiskö porata/hoonata ja uus mäntä? raha tilanne ei kyl antais periks