Yamaha TZR viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.8.2012 20:57

No ei helvetissä ole 26heppaa muualla kuin unissas. Veikkaan et joku 20hp on realistisempi ja en kyllä ees laske noita sun luetteluja virittämiseksi, läpät tehostaa lompakon laihtumista, 28 kaasari tuskin tuo lisäpuhtia ja teharilla tehoalue saadaan ylemmäs, eli enemmän tehoa. Laittaisin itselle 30-32mm kaasarin ja esim. micronin teharin, läpät jättäisin kauppaan. Kone ei sitten sovi suoraan detsiin (en oikein tajunnu tuota kohtaa tuossa tekstissä :lol: ).
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 9.8.2012 19:03

_rieska_ kirjoitti:No ei helvetissä ole 26heppaa muualla kuin unissas. Veikkaan et joku 20hp on realistisempi ja en kyllä ees laske noita sun luetteluja virittämiseksi, läpät tehostaa lompakon laihtumista, 28 kaasari tuskin tuo lisäpuhtia ja teharilla tehoalue saadaan ylemmäs, eli enemmän tehoa. Laittaisin itselle 30-32mm kaasarin ja esim. micronin teharin, läpät jättäisin kauppaan. Kone ei sitten sovi suoraan detsiin (en oikein tajunnu tuota kohtaa tuossa tekstissä :lol: ).

niin mikä kone ei käy suoraan Detsiin ??TZR:änkö ?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.8.2012 19:41

No ei se ainakaan mulla (-89 tzr ja -90 dt) ole niissä samanlaiset lohkot, joten siitä olen tehnyt päätelmän ettei ne keskenään kävisi. Mutta sullahan se tais olla tzr kone deeteessä, menikö se ihan suoraan siihen joka kiinnikkeestä, pyttyä myöten?
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 9.8.2012 21:16

Etummainen ja takimmainen alakiinnike meni suoraan ja pytty mulla 2000-vm DT:stä ja ne välikiinnikkeet joka tulee pytystä runkoon siihen laitoin jatkopätkät , eli mitään ei tarvinnut runkoon muuttaa , toki takimmaisen ylimmän lohkon korvakon hioin pois ettei se ota takaiskariin ,mut ekaks mulla oli siirtopalat takaiskarin yläpäässä , ettei tarvinnut tuota hioa , mut sit aattelin et hion palan pois ja saan takaiskarin alkuperäiseen kiinnikkeeseen suoraan yläpäästään , mut toimi niinkin ;),,Ja sulta taisin ostaa sen DT:n vesipumpunkannen joka on laitettu tohon koneeseen , et vesiletkua ei tarvi kikkailla syyläriin ..Mun kuva gallerisaa näkyy , et kyl se kone sinne menee ;)ja olen pyörän pannut myyntiin ja siellä joitain lisäkuvia ..Kahtena iltana puolituntia tuohon aikaani tuhlasin ,et sen sinne laitoin ..No nyt modifioin ilmanputsarin koteloon sopevamman kumen joka liittyy kaasariin , tais olla jostain husqvarnasta ja imukaula YZ:sta , väli käyrä putki ja letkun pätkällä saa kaasarin mukavamman näköiseen kulmaan . ;)Kun tuo kaasarikin on vähän isompi , ekaks mulla oli omatekemä imukaula , mut möin sen ja ostin tuon YZ:tan , kun halusin testata miten sen sais sovellettua parempaan kulmaan pikku vaivannäöllä ;) .
männänpalautinjousi
Pyörä:
Derbi Senda X-treme R 06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
26.2.2010 21:15
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut männänpalautinjousi » 13.8.2012 15:18

Mulla rupesi tänään ajossa ränkymän ku iha helevetistino sit ajoin sivuun nii oli se oikean puolen pa säätimen korkki lähteny vittuun ja toinen puoli pakoaukon säätimestä! miten voi olla mahdollista? no nyt tässä mietin että mistä saan uuden säätimen ja sen kannen? :O oisko mitenkää mahollista ottaa niitä laippoja kokonaan pois? :D vai meneekö pakokaasun virtaukset vituillee?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 13.8.2012 15:50

No älä helvetissä ota niitä ainakaan pois kokonaan, siitä ei sitten tule ku paha mieli vaan, menee kaikki virtaukset aivan sekaisin. Etsi jostain purkuosana ehjä ja laita vaikka ruuvilukitetta niihin pultteihin sitten ku pääset kasaamaan. Multa saattais löytyä semmonen melko kärsinyt akseli tetsariin jos oikein muistan (oon saattanu heittää sen kyllä jo menemäänkin), mutta siitä oli kuiten tehty semmoinen että voi lukita auki asentoon.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kymefighter » 13.8.2012 19:54

Joo, eli viisaammat 2-t ukot, kertokaa mulle mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon moottoria purkaessa kampuraan asti, erikoistyökalut, kun tuo hayenesin manuaali on englanniksi niin eihän siitä tajua kaikkea. Tällä viikolla varmaan moottori alkaa pikkuhiljaa purkaantumaan.
Runon pituudella ei niin väliä, tulee tarpeeseen. Nuita rattaita lohkojen sisällä aivan liikaa ja kaikki laakerit pitäisi vaihtaa lohkoista ja kampurasta. (itse en kampuran laakereita vaihda, sen tekee joku yritys)
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
K3154R1
Pyörä:
Gilera SMT -07
Liittynyt:
15.9.2008 16:19
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K3154R1 » 12.10.2012 17:53

Itellä on 94- vuosimallin tetsari ja haluisin tietää että löytyyykö kyseiseen vehkeeseen jostain isompaa takaratasta vai käykö mahdollisesti jostain muusta pyörästä isompi suoraan. Olis nimittäis tarkotus saada vähän lyhyempää välitystä niin olis toi hiljasessa vauhdissa stunttailu helpompaa kun pyörä on muuten vakio. Meinaa vähän puutua kun cirkleäkin yrittää pyörittää :D
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 18.11.2012 21:34

Hellurei!
Mulla on tessussa 135 viilattu pytty jne. nii nyt rupesin konetta purkamaan epä määräsen rahinan takia. ja kappas vaan 2 kytkin levyä oli menny palasiksi! ja kuulin juttua että dt: kytkin joka on viidellä jousella kävisi tuohon niimpä kysymys kuuluu missä dt:eessä kone on lähes sama?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.11.2012 17:41

-88 -> -07
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 21.11.2012 0:54

Löytyykö tzr:ään näin julmaa mäntää mistään? n.58.51? itse en ole löytänyt :S
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 21.11.2012 1:06

Mopo-sport taiwanmännät ja sitten jossain detsitopikissa linkkailivat noita ton kokosia wösnereitä.
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 25.11.2012 4:16

olisiko kellään myydä isompaa kaasaria ja imukaulaa?
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deseiner » 2.12.2012 0:24

Kuuluuko vasemmassa lohkossa olla reikä pohjassa, tiivistepinnan kohdalla?

Sitten vielä sellanen, että miksi tetzari syö niin paljon bensaa (8l/100km)? Hiluina on y.p.v.s. ja gianellin putki muuten vakio. Ja ajotyylihän oli rauhallinen ja tuo on maantie lukema.

edit. Kuva
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 2.12.2012 3:16

Kyllä kuuluu olla sen avulla voipi aukaista lohkot.