Etuhaarukka

Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 13.6.2010 17:44

Sitten kun on stefan lukitusrenkaat otettu pois, niin stefa lähtee irti liukuputkesta kovaa vetämällä. Samalla siis liukuputki ja ulompi putki lähtevät irti toisistaan. Tarvittaessa vielä lämmittää ulkoputkea stefan kohdalta.
Lege´
Pyörä:
Dt 50R
Paikkakunta:
Hämeelinna
Liittynyt:
6.12.2009 16:59

ViestiKirjoittanut Lege´ » 21.6.2010 17:42

Moro. Elikkä tuli semmonen ongelma että vein stefat vaihtoon kun meni takuusee no sitte sain sen sieltä ja lähin ajelee kotio päi ja huomasin kotona että pumput joustaa ehkä 1cm-2cm. No soitettii sitte kyseisee liikkeesee ja sanoivat, että toisin sinne sitten kun on aikaa, mutta eipä pahemmin oo aikaa ku työt menee päällekkäi liikkeen aukiolo aikojen kanssa. Sanoivat, että joku voi olla jumissa en tiiän mikä kun sössötti sinne puhelimeen taikka laittaneet liikaa öljyä. Elikkä mikä siellä voi olla jumissa kun vois itte tehä sen, että ottais sieltä sitä öljyä sen verta pois, että joustaa taas niiku pitää. Ja taas jos ottaa sitä öljyä pois ja siellä onki se joku jumissa nii sitte taas kun vie sinne mopon nii sanovat vaa, että eivät tee mitää kun itte menny sorkkii, että jos joku tietää mikä se kyseinen osa on mikä voi olla jumissa nii voi kertoo. :) (Sori pitkä tarina.) Ja kyseessä on yamaha dt mopo. Juu ja ei välttämättä kuulu tänne, mutta täältä varmaa saa parhaa ja nopeimman vastauksen...
nippuside
Pyörä:
extriim
Paikkakunta:
Porlammi City
Liittynyt:
22.4.2007 15:21

ViestiKirjoittanut nippuside » 24.6.2010 0:21

Montas millilitraa menee -92 vuoden teezarin etupumppuu keulaöljyä?
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 24.6.2010 9:21

nippuside kirjoitti:Montas millilitraa menee -92 vuoden teezarin etupumppuu keulaöljyä?

2,38dl per pumppu.Jos siis TZR:ää tarkoitit tolla ''teezarilla''. ;)
nippuside
Pyörä:
extriim
Paikkakunta:
Porlammi City
Liittynyt:
22.4.2007 15:21

ViestiKirjoittanut nippuside » 25.6.2010 9:50

Juu tarkotin tzr, vai että niin tarkka lukema :D no eiku huoltamaa sitte. tack!
Allucpi
Pyörä:
Yamaha DT 125x, CPI sm pro
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.7.2009 11:45

ViestiKirjoittanut Allucpi » 9.8.2010 0:21

Tuollasessa yamaha dtx keulassa on pumppujen alaosa kääntyny vähän vasuriin niin saisko ne vaan käännettyä takas, kun laittaa renkaan johonkin väliin ja vääntää kovasti tangosta?
Välimaa
Pyörä:
Aprilia RS 125 -04
Paikkakunta:
Vesilahti
Liittynyt:
11.5.2010 22:05

ViestiKirjoittanut Välimaa » 14.4.2011 23:38

Visor kirjoitti:
Visor kirjoitti:Tuli hieman ihmettelyä vaihtaessani etupään stefoja vm-98 aprilia rs;ään, kun purin etuputkia niin oikean puoleisessa etuputkessa(jarrupuoli) ei ollut mitään tietoa jousesta?
Kun taas vasemmassa putkessa on näyttäisi olevan paljon enemmän tavaraa sisällä, ja toimii ihan kuin normaali etupumppu työntäen vaimennintangon ylöspäin.
Kun taas jarrupuolen pumppu imaisee tangon pohjaan..
Onkohan tämä jarrupuolen pumppu kasattu totaalisen väärin edellisen omistajan toimesta, vai puuttuuko sieltä rutkasti osia?
Räjäytyskuvia kun katselee niin ei näy pumppujen sisuskaluja, jousia jne.

Eli, onko kellään kuvia tai tietoa mitä kummassakin pumpussa pitäisi olla sisällä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen





Kai täällä nyt joku on rs;än etupumppujen kanssa touhunut, joka voisi kertoa mitä niissä kuuluu olla sisällä`??


Onko kellään tietoo kuuluuko juurikin tuohon oikean puoleiseen pumppuun jousta ollenkaan? (kyseisen pumpun alapäähän kiinnittyy jarrusatula kuten tuolla aikaisemminkin lukee.
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 3.6.2011 19:35

Pitääkö USD-keulan huollossa ottaa jotain erityistä huomioon verrattuna normi keulaan?
Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08
Re:

ViestiKirjoittanut Revenge » 17.6.2011 0:46

Välimaa kirjoitti:
Visor kirjoitti:
Visor kirjoitti:Tuli hieman ihmettelyä vaihtaessani etupään stefoja vm-98 aprilia rs;ään, kun purin etuputkia niin oikean puoleisessa etuputkessa(jarrupuoli) ei ollut mitään tietoa jousesta?
Kun taas vasemmassa putkessa on näyttäisi olevan paljon enemmän tavaraa sisällä, ja toimii ihan kuin normaali etupumppu työntäen vaimennintangon ylöspäin.
Kun taas jarrupuolen pumppu imaisee tangon pohjaan..
Onkohan tämä jarrupuolen pumppu kasattu totaalisen väärin edellisen omistajan toimesta, vai puuttuuko sieltä rutkasti osia?
Räjäytyskuvia kun katselee niin ei näy pumppujen sisuskaluja, jousia jne.

Eli, onko kellään kuvia tai tietoa mitä kummassakin pumpussa pitäisi olla sisällä?
Kiitoksia vastauksista etukäteen





Kai täällä nyt joku on rs;än etupumppujen kanssa touhunut, joka voisi kertoa mitä niissä kuuluu olla sisällä`??


Onko kellään tietoo kuuluuko juurikin tuohon oikean puoleiseen pumppuun jousta ollenkaan? (kyseisen pumpun alapäähän kiinnittyy jarrusatula kuten tuolla aikaisemminkin lukee.


Tuosta pyörästä en tiedä kyllä mitään mutta näin lonkalta vois sanoo että joko sieltä puuttuu tai sitten se tyhjä kuuluu olla tyhjä ja täytetään kaasulla. Eli huolto on hieman kinkkisempi kun pitää liikkeeseen viedä täytettäväksi.

Jurkki kirjoitti:Pitääkö USD-keulan huollossa ottaa jotain erityistä huomioon verrattuna normi keulaan?


Eipä tuossa mitään pitäis olla. Vähän enemmän joutuu purkamaan.
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 9.7.2011 23:52

Pitääkö se ilmata jotenkin ku on huoltanu/vaihtanu öljyt?
freeride
Pyörä:
Aprilia RS 125 & Piaggio NRG
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
20.5.2007 10:03
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut freeride » 12.7.2011 21:51

Kuinka paljon menee Aprilia RS:ään vm 2002 öljyä per pumppu ? :roll:
jhannes
Liittynyt:
28.3.2011 23:03
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut jhannes » 25.7.2011 0:47

en oo nyt satavarma mistä pitäis kysyy,mut joku varmaa täällä saattais tietää ku omassa hussessa etupumput nousee töyssyn jälkeen ihan ylös ja kolahtaa aina ikävästi.nesteet lopussa?
PV-Patu
Liittynyt:
8.1.2011 2:25
TZR 125 takaiskari

ViestiKirjoittanut PV-Patu » 21.8.2011 12:51

Aikani ihmettelin enkä löytänyt otsikkoon sopivaa ketjua, niin heitetään tänne. Onhan kyse kuitenkin jousituksesta...
Onko kellään tietoa, voiko TZR 125 vm. 1990 (versio 3PC2) takaiskarin rempata?
Haynes väittää, että ei ole korjattavissa, mutta mutta, monesti se ei ole viimeinen totuus.

Jos voi, onko tietoa kuka/mikä paja korjaisi moisen, kun takapää jojottaa aika lailla...
Uusiahan toki saa. Jammun tiskin hintaa en ole kysellyt vielä, mutta tarvikkeena löysin vajaa 440eur
eikä ymmärrettävästi ihan heti viitsisi.
Eiku lissää paskaa housuun!
Suzuki PV 50cc, 95km/h (GPS) @ 11100rpm
http://www.motot.net/galleria/albumi5959/
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.8.2011 13:05

Ei ole tehty purettavaksi. Tokihan siitä saa sellaisen tehtyä. Helpoin/halvin on siirtää katseet purkupyöriin. Eikä sen iskarin ole täysi pakko TZR mallista olla jos muutoin sopii. Monasti 250cc-600cc pyörissä on säädettävät iskarit ja juuri säätömahdollisuus tekee sen että ne on helpompi saada pelittään hyvin myös kevyemmissä piikeissäkin.

Mp purkaamoja:
http://www.purkuosat.net/
http://www.korvanto.fi/
http://www.motomaster.fi/
http://www.mp-purkaamo.fi/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Yaaamaha
Pyörä:
R56 Mini Cooper S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
27.5.2011 0:46
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Yaaamaha » 25.10.2011 13:14

Nonii, ny ois semmone homma et pitäs saada jammun (wr 125x) keula vähä jäykemmäks...ku ny tuntuu pohjaavan todella helposti :s nii et mikä ois helpoin/nopein keino saada keula jäykemmäksi? Eri viskositeetin öljyt tai suurempi öljymäärä? Ja sama homma ois kyl tiedos takaiskarillekkin mut se on kaasuiskari...eli uuden vaimentime osto edes? :(
Myydään Ajovarusteet n. 170cm kuskille