Etuhaarukka

poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 25.5.2008 23:54

Stig kirjoitti:Kuinka löysät öljyt hussen pumpuissa on vakiona ja paljo sinne pistetään? Onko kokemusta Athenan stefoista?

Ohjekirja sanoo 7,5w mutta sellaista ei ainakaan belray tee. Minä pistin 10w ja hyvä tuli. Laitoin joku vähä päälle 0,55l. 0,52l olis vissiin se vakio määrä mutta ei noillakaan se keula tullut todellakaan liian jäykäks :)
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 26.5.2008 11:53

poppana kirjoitti:
Stig kirjoitti:Kuinka löysät öljyt hussen pumpuissa on vakiona ja paljo sinne pistetään? Onko kokemusta Athenan stefoista?

Ohjekirja sanoo 7,5w mutta sellaista ei ainakaan belray tee. Minä pistin 10w ja hyvä tuli. Laitoin joku vähä päälle 0,55l. 0,52l olis vissiin se vakio määrä mutta ei noillakaan se keula tullut todellakaan liian jäykäks :)
Onko paljo jäykempi kun vakiona noi 10w öljyt? Huomaako eron helposti?

E: Haittaako jos vähä sekottaa eripaksusia öljyjä? Kun ei riitä ihan litran purkki noihin ja löytys vuoden vanhaa 7,5w Motorexiä pari desiä.
Viimeksi muokannut BerZ päivämäärä 26.5.2008 12:03, muokattu yhteensä 1 kerran
GhostRanger
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
14.5.2007 18:55

ViestiKirjoittanut GhostRanger » 26.5.2008 12:02

7,5w:tä saa sekoittamalla 5w ja 10w öljyä 1:1
tai ostaa motorexin valmista 7,5w:tä
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 26.5.2008 12:26

Stig kirjoitti:Haittaako jos vähä sekottaa eripaksusia öljyjä? Kun ei riitä ihan litran purkki noihin ja löytys vuoden vanhaa 7,5w Motorexiä pari desiä.


ei haittaa
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 26.5.2008 20:13

Stig kirjoitti:
poppana kirjoitti:
Stig kirjoitti:Kuinka löysät öljyt hussen pumpuissa on vakiona ja paljo sinne pistetään? Onko kokemusta Athenan stefoista?

Ohjekirja sanoo 7,5w mutta sellaista ei ainakaan belray tee. Minä pistin 10w ja hyvä tuli. Laitoin joku vähä päälle 0,55l. 0,52l olis vissiin se vakio määrä mutta ei noillakaan se keula tullut todellakaan liian jäykäks :)
Onko paljo jäykempi kun vakiona noi 10w öljyt? Huomaako eron helposti?

E: Haittaako jos vähä sekottaa eripaksusia öljyjä? Kun ei riitä ihan litran purkki noihin ja löytys vuoden vanhaa 7,5w Motorexiä pari desiä.

Ei sitä kyllä huomaa vaikka on jäykemmät öölit ja vähä enemmän kuin vakiona, vaikka olis kyllä saanut olla vähän jäykempi.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 26.5.2008 21:35

Sanokaas miten sais hussen keulan sopimaan vähän rajumpaan ajoon? Pelkästään jäykemmät öljyt? Nyt pohjaa vähän turhan herkästi..
Uraa uurtava motoristi
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 26.5.2008 21:45

hommaat siihe vaikka WR:n keulan tai jonkun muun säädettävän keulan. Suht edullisesti netis niitä pyörii
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Makepate
Pyörä:
FZR600R vm. -94
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.7.2006 14:01
Re: NS125R

ViestiKirjoittanut Makepate » 29.5.2008 13:55

viltsu-vee kirjoitti:
sMt kirjoitti:
Makepate kirjoitti:eli mikä öljy ns:ään paras ja minkä verran?
kiire!
Itse laitoin hondan alkuperäistä aika tarkalleen 7dl ja on siinä max rajan kohdilla.

Tarkoitti vissiin keulan öljyjä, eli eikös se ollu jotain 2,3dl/putki jos oikein muistan :)


Joo kävin kysäseen huoltomieheltä ja NS:n etupumppuihin se sano et 10w öljyä 2,1dl ja ohjekirjasta löyty vielä sama lukema...
heikki663
Liittynyt:
9.10.2007 12:53

ViestiKirjoittanut heikki663 » 20.12.2008 23:24

juu eli mulla vähän samanlainen ongelma ku joo|nas:lla.. kaaduin tuolla tm:llä ja rengas osoittaa ihan mihin sattuu ja koitin löysätä etupumppuja ja vääntää mutta ei se tuntunu vaikuttavan.. miten sen sais suoraan??
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 23.12.2008 11:42

Koitappa vielä löysätä etuakseli ja eihän tangonkiinnikkeet tai tanko ole vääntynyt ja se hämäisi?
heikki663
Liittynyt:
9.10.2007 12:53

ViestiKirjoittanut heikki663 » 27.12.2008 17:34

tankoki oli vääntyny mutta ei ollu syy siinä.. pitää koittaa löysätä t-paloista ja vääntää
mikksa
Pyörä:
aprilia rx 125 ja kawasaki ninja zx-6r
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.11.2006 19:32

ViestiKirjoittanut mikksa » 1.3.2009 1:11

tietäskö kukaa mikä ois pumpussa vialla ku liukuputki heiluu ulkoputken sisäl ihan miten sattuu?
äkskasiär
Pyörä:
Honda X8R-S vm -00, Honda Varadero vm -06
Paikkakunta:
Vääksy
Liittynyt:
6.2.2008 20:12

ViestiKirjoittanut äkskasiär » 21.4.2009 20:21

jotku holkit paskana, miten muute ootti ite vaihtanu/lisänny öljyy omii etupumppuihinne, ja mikä on helpoin keino, ku pitäs tos viikonloppun vaihtaa öljyt, enkä oo koskaa ennen pelaillu etupumppujen kanssa :D
mikäs se oli?
Mallu\
Pyörä:
Peugeot Jet Force DarkSlide-08, Yamaha aerox -99
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
27.5.2007 14:50

ViestiKirjoittanut Mallu\ » 22.4.2009 20:03

Mikähän on paskana / vinossa kun ajaa niin kokoajan mopo yrittää kääntyä oikealle, pitää korjata vasemmalle puolensekunnin välein että menis suoraa jotenki. kääntyvyys on myös tosi raskasta.. mikähän on? pumput näyttää suorilta
Myydään http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/yamaha/aerox_50/id2467/
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 22.4.2009 23:13

Machao kirjoitti:Mikähän on paskana / vinossa kun ajaa niin kokoajan mopo yrittää kääntyä oikealle, pitää korjata vasemmalle puolensekunnin välein että menis suoraa jotenki. kääntyvyys on myös tosi raskasta.. mikähän on? pumput näyttää suorilta


t paloista ohjauslaakerit vaihtoon, putsaukseen ja rausvaukseen. löysäät pumput ja kokeile pyöritellä niitä. varmista myös että kummassakin yhtä paljon ölyä, kummatkin yhtä jäykät.