Sivu 61, 61:sta

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 6.6.2017 22:35
Kirjoittanut QuJri
Nyt tarvis pikasta apua, kun kaasu hirttää joku 3/4 osa , vähän päälle heti kun käynnistää. Alkoi tekemään tota yhtäkkiä pienen keulan nyppäsyn jälkeen/kiihdytyksen. (pien tärähdys tms?)

-imukaula ehjä
-kaasuvaijeri vaihdettu ja rasvattu. Kaasu palauttaa oikein
-kampuran stefassa ei vika.
-kaasarin neula menee kyllä oikein siihen suutinputkeen tms minne kuuluukin

Katoin luistia niin se jää vähä liian ylös (melkeen puolenvälin kaasarin sisällä) ja huomasin että vaikka kääntää tyhjäkäynti ruuvia miten paljon niin luisti ei liiku tippaakaan. Mihin se viittaa?

Oon koittanu laittaa luistin varmaa 20 kertaa uusiks ja ei se mene "pohjaan" kun yhdessä asennossa eli ei pitäs olla luistikaan väärinpäin tms. Alkaa ideat loppua. Voiko luisti mennä yksinkertaisesti vain rikki?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 28.6.2017 12:41
Kirjoittanut Riezka
Kertokeeha, ihan uus juttu itelle tää nelari.
Et miten kannattais kaasari saata, jos sisään laittaa vaikka isomman suuttimen?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 28.8.2017 8:05
Kirjoittanut Hulikusti
Hei nyt vähän apua, itse olen tutkinut montahan päivää tuloksetta. Moposta jostain vuotaa bensaa, mutta ei mitään tietoa että mistä. Luin, että mahdollisest kohossa on roskaa, mutta eihän tämän pitäisi selittää miksi ihan bensahanakin on märkä. Letkut uusittu ja ei silti. Vuotaako se kaasari vai ei? Kyseessä siis phbn dellorto 16. :nolo:

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 29.5.2018 17:32
Kirjoittanut UpperCloud
...

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 13.6.2018 12:22
Kirjoittanut Riajumiez
Mitkäs olisi hyvät säädöt 34mm keihinille, kiinni wr tt putki hussessa

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 1.9.2018 18:52
Kirjoittanut -Villex-
pyörä ei kylläkään kevari mutta 250 2t wr. keihin pwk 38 kaasari. pienellä kaasulla käy rikkaalla ja oireina nykiminen tasaseen ajaessa. ennen tk suutin 45 sekä neula toisiksi alimmalla. nyt 40 suutin ja neula alimmillaan ja toimii jo huomattavasti paremmin mutta ei vieläkään ihan niikun täydellisesti. mitä katellu näitä muita pyöriä niin pitäs isommallakin tk suuttimella toimia joten epäilyt kohdistuu nyt neulaan ja neula/suutin putkeen. neulassa merkintä ddk ja kahtelin sopivuuksia niin ei ois ton kaasarin neula vaan tarkoitettu pienenpään pwk kaasariin. milläs neulalla tuota lähtis kokeileen että rupeis pelaamaan kun pyörä kuitenkin kilvissä niin mukava välillä käyvä kylilläkin muutenkun kaasu auki ajellen :D tähän mennessä tsekattua ilmanputsari, uus tulppa, kaasari pesastu useasti ja uimuri tsekattu ettei vuoda sekä säädetty oikein kun aiemmin oli hieman pielessä. ilmaruuvia pyöritelty, läpät ehjät, pakovuodot korjattu ja imuvuotoja ei ole, bensahanan sihti pesty

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 2.9.2018 11:16
Kirjoittanut -Villex-
olikin väärää tietoa eräällä nettisivustolla tuosta neulasta kun luki että 33-31 pwk kaasareihin vaikka piti lukea 33-41 eli malliltaan oikea on mutta ilmeisesti liika rikas kuitenkin tai sitten tuo suutin/neulaputki kulunut. onkos kokemuksia tuolla ddk neulalla ajamisesta ja minkälaisilla suuttimilla ? nyt siis tk 40 pää 175 ddk neula ja alimmillaan.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 28.1.2020 18:17
Kirjoittanut Awiris
Sattusko ketään tietämään mitkä suuttimet tohon keihin cvk kaasariin menis kun tarttis tyhjäkäynti suuttimeks 40 ja pääsuuttimeks 140-144. Jos joku tietäs vaikka kierteen koot niin auttais jo paljon kun netissäkin lukee m4 ja m5 ja molemmat vaihtelee ja sitten noita yli 100 kokosia suuttimia ei oikein tahdo löytyä tohon cvk malliin.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 29.1.2020 13:40
Kirjoittanut -Zone-
Olisko liian vaikeaa ruuvvata suutin irti ja katsoa. Itselläni on cvk-kaasareita 4 ja 5mm kierteellä. Suutinputket on kyllä vaihtokelpoisia päittäin eli kummankin saa kiinni suutinputkea vaihtamalla. Kiinasta saa yli 100 koon suuttimia. Pistä vaikka wishiin hakusanaks 139qmb tai cvk carb

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 17.4.2020 18:46
Kirjoittanut Sonniboi
Mitenköhän saa tuon gurtnerin 16mm seosputken irti
Peugeot speedfight 2:kkosessa

Ja mitkäköhän olis hyvät vari virit teharille

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 2.5.2020 21:07
Kirjoittanut Husse 08
Apua kaivattaisiin:

Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.

Ongelmia:

-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.

Tehty:

-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.

Kaasarin tiedot:

-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa

Ilmanputsari otettiin kokeeksi irti, ei vaikutusta röpötykseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.

Kiitollisena apuja kaivaten!