Sivu 61, 61:sta

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 29.5.2018 17:32
Kirjoittanut UpperCloud
...

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 13.6.2018 12:22
Kirjoittanut Riajumiez
Mitkäs olisi hyvät säädöt 34mm keihinille, kiinni wr tt putki hussessa

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 28.1.2020 18:17
Kirjoittanut Awiris
Sattusko ketään tietämään mitkä suuttimet tohon keihin cvk kaasariin menis kun tarttis tyhjäkäynti suuttimeks 40 ja pääsuuttimeks 140-144. Jos joku tietäs vaikka kierteen koot niin auttais jo paljon kun netissäkin lukee m4 ja m5 ja molemmat vaihtelee ja sitten noita yli 100 kokosia suuttimia ei oikein tahdo löytyä tohon cvk malliin.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 29.1.2020 13:40
Kirjoittanut -Zone-
Olisko liian vaikeaa ruuvvata suutin irti ja katsoa. Itselläni on cvk-kaasareita 4 ja 5mm kierteellä. Suutinputket on kyllä vaihtokelpoisia päittäin eli kummankin saa kiinni suutinputkea vaihtamalla. Kiinasta saa yli 100 koon suuttimia. Pistä vaikka wishiin hakusanaks 139qmb tai cvk carb

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 17.4.2020 18:46
Kirjoittanut Sonniboi
Mitenköhän saa tuon gurtnerin 16mm seosputken irti
Peugeot speedfight 2:kkosessa

Ja mitkäköhän olis hyvät vari virit teharille

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 2.5.2020 21:07
Kirjoittanut Husse 08
Apua kaivattaisiin:

Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.

Ongelmia:

-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.

Tehty:

-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.

Kaasarin tiedot:

-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa

Ilmanputsari otettiin kokeeksi irti, ei vaikutusta röpötykseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.

Kiitollisena apuja kaivaten!

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 28.9.2020 18:32
Kirjoittanut FanaÄijä24
Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 29.9.2020 9:00
Kirjoittanut FanaÄijä24
FanaÄijä24 kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png


kuvan linkki uudestaan: https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 4.10.2020 10:39
Kirjoittanut Elias Lihr
Phbn 16 ns vuotaa luistin alla olevasta kanavasta.
En tiedä mistä johtuu koho ja neulaventtiili toimii kyllä ei tulvi mistään muualta, kun siitä luistin alla olevasta kanavasta ilmanputsarin puolelta.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 4.10.2020 11:25
Kirjoittanut -Zone-
Jos neulaventtiili ei pidä, niin se vuotaa alimmasta reijästä mistä se vuotaa voi ja tässä tapauksessa se voi hyvinkin olla suutinputken ilmakanava (oletan että tästä on kyse). Mistä syystä olet varma että neulaventtiili pitää ?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 9.10.2020 13:51
Kirjoittanut FanaÄijä24
Moro! Vaihoin tossa viikko sit pääsuuttimen 122 koosta 135 kokoon ja samalla vaihoin kaasarin ja ilmansuodattimen välisen imukaulan. Nyt tosiaan kierrokset leijaa esim jos tulen liikennevaloihin ja annan välikaasua ja booaa vähän jos tyhjäkäynniltä käännän tupin nurin. Tk suutin on siis 35 ja pääsuutin 135. Kokeilin suihkuttaa brakecleaneria mahdollisille imuvuoto kohdille mutta käynti ei muuttunut ollenkaan. Mitä kannattaisi tehdä? vaihanko tk suuttimen 40 ja samalla pääsuuttimen 130???
Kiitos jos viitsitte auttaa.
Kyseessä siis Fantic 125 ja kaasari on Keihin CVK 30

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 19.11.2020 17:16
Kirjoittanut Husse on hyvä mopo
Oisko kellään tietoa että mitä eroa on pwk 34mm ja pe 36mm
Kaasarilla ja tällä hetkellä husqvarna sm 125 pyörässä on kiinni pe 36mm kaasari ja meinasin ehkä hankkia ton toisen jos se on
Parempi ;)

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 21.4.2021 18:33
Kirjoittanut Laurisuominen
Mikähän on detsin kaasarissa kun puhdistin pääsuuttimen ja laitoin kaikki kiinni ja polkaisin käyntiin niin alkoi tulvimaan ihan huolella?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 24.4.2021 7:58
Kirjoittanut -Zone-
Edellisellä sivulla selitin rautalankaversiona asiaa.


-Zone- kirjoitti:Koitahan nyt sisäistää asia. Bensahanan ollessa auki, bensa valuu kaasariin tankista - Ymmärretty?
Jos mikään ei estä, bensaa valuu alaspäin niin kauan kuin sitä tankissa on - Ymmärretty?

Tämän takia kaasarissa on koho ja neulaventtiili. Bensaa siis valuu kaasariin ja koska koho kelluu, se nousee kun bensaa kertyy kohokammioon - Ymmärretty?

Koho noustessaan nostaa samalla neulaventtiiliä ja kun koho on noussut riittävästi, neulaventtiili nousee pesässään niin ylös, että se sulkee bensantulon. Moottorin jatkaessa käymistä, se kuluttaa suuttimien läpi polttoainetta kohokammiosta, jolloin koho alkaa taas laskeutua. Samalla neulaventtiili aukeaa ja päästää lisää bensaa kaasariin.

Koho + neulaventtiili on siis automaattinen bensahana ja ne on siellä kaasarissa juuri sen takia, että bensat ei tulisi ulos kaasarista - Ymmärretty?

https://youtu.be/PBpdbIhmzZA


Syitä miksi naulaventtiili ei pidä voi olla esim. Roska välissä, asennettu huonosti, koho takertelee, bensapinta liian ylhäälle säädetty jolloin se ei sulkeudu kunnolla, yms. Kun ymmärtää neulavenan toiminnan ja tarkoituksen on helpompi tutkia miksi se ei pidä.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 22.10.2021 22:25
Kirjoittanut möhis
Mulla koho ihan bensassa ulkopuolella ja mopo ei käynnisty